• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • Peda

Laoghaire: grattis till jobbet! Så skönt för dej! Själv kan man ju ligga sönlös på nätterna o tänka på hur i helvette man ska fixa ett jobb.. eller ett tillfälligt jobb e ju "lätt".. men man vill ju ha ett fast som man får han resten av livet om man vill.

• madigan

usch har förvärkar och hade igårkväll..aj aj.

• yingyang

hej tittar in, bodde i skellefteå för många år sedan :) Bor i Malmö nu skulle vara kul att få kontakt med gamla klasskompisar från Tuböleskolan ;) Så ni tjejer födda -71 var är ni :)

• Bummelumman

Peda: Du ska inte med på fika? Vi Skelleftemammor ska fika idag så du får gärna komma om du vill.

Jag är mamma till en prins så det borde göra mig till drottning!
  • hally

Laoghaire: Grattis till jobb! Det är alltid skönt att veta en tid framöver

Felicia6: Hur går det för dej nu? Känns det bara bra efter OP?

madigan: Oh stackars dej, det är inte kul. Har du haft det innan också eller? Men första barnet hade jag inga förvärkar alls, men med andra hade jag minst en månad innan, speciellt på kvällarna. Du tror inte det är på g redan va?

yingyang: Hej, har 2 bröder m fam som bor i Skåne, den ena i Lund och den andra letar hus nära Malmö just nu. Fint är det i den änden av landet också, men blåsigt!

• Peda

Nej.. jag tror jag skippar.. har för det första ingen vagn ännu =) Den kommer om en vecka. Är det på CK ni ska ses?

Bummelumman skrev 2008-04-17 08:28:01 följande:
    Peda: Du ska inte med på fika? Vi Skelleftemammor ska fika idag så du får gärna komma om du vill.
  • maltazar

Nej, men de flesta.. orkar inte skriva ut 3-4 olika namn :P

Och nej, det skrev jag för att hon var så övertygad om att flickan skulle hamna efter i utvecklingen, vilket jag inte tror är möjligt om man anpassar sig tillfälligt.

Peda skrev 2008-04-17 08:11:40 följande:
    malle: var faktiskt inte alla som skrev till dej heller. Sen så är det väl självklart att man måste anpassa sej, inget man behöver gnida in i ansiktet på den berörde? felle: oj stackars dej höll jag på att säga Jag har sålt oriflame, men det är ju bara s.k.i.t! Enligt de grejjerna jag fått.. åhlens smink e lika bra.
  • madigan
    maltazar skrev 2008-04-17 08:42:01 följande:
    Nej, men de flesta.. orkar inte skriva ut 3-4 olika namn :POch nej, det skrev jag för att hon var så övertygad om att flickan skulle hamna efter i utvecklingen, vilket jag inte tror är möjligt om man anpassar sig tillfälligt.
    Men de klart hon hamnar efter, hon gjorde ju de innan hon fick sina rör.
    Talet och motoriken hamnade hon efter med. Sen fick vi lov att göra en utvcklingsbedömning för barnpsykologerna tyckte hon var sen. Dom kom fram till att hon VAR efter i utvecklingen. De berodde ju på att hon inget hörde och de var dom ju helt med på. Nu kommer de att bli samma sak!
    Dagis tycker de är förfärligt att hon inte får göra en operation just pga hon tappar så mycket i utvecklingen. Ska dom särbehandla henne då för att hon inget hör..alla andra barn då...dom kan ju inte lägga ner all sin tid på just 1 barn. Dom har flera 1 åringar...
  • hally

maltazar: Jag menar inte att göra dej upprörd och har inte påstått att du föreslagit teckenspråk. Ber verkligen om ursäkt om du känner dej lessen
    Men jag undrar hur du menar med att "anpassa" tillfälligt tills hon hör? Hurdå?

Tror det är rätt svårt, klart man måste uppmuntra och trösta barnet, men sen är det nog bara åka in och tjata tills man får förklara sitt läge för någon som lovar att göra sitt bästa för att hjälpa.
    Vad gäller mina barn så har jag upplevt att det går att påverka väntetiden rätt ordentligt genom att åka in och verkligen tränga sej på och förklara sitt akut-läge. Ärligt talat skiter jag i resten av kön just då. Är man förälder så gör man väl allt för sina barn och är det någon som är slö och inte känner det lika akut så kan de hamna längre bak i kön då. När det gäller mejsjälv är jag mycket medmänsklig och kan gott låta andra gå före men inte när det gäller barnen!

Till mej har de sagt att vi måste hålla noga koll på Elias nu tills vi vet om han ska ha rör eller inte, dels försöka kolla att han hör som han ska och sen lyssna på talutvecklingen. De menade på att om han hör illa så kan talet bli lidande. Det är en mycket kritiskt ålder mellan 6 mån - 5 år vad gäller språk och tal -utvecklingen.
    Tycker verkligen synd om din dotter madigan, det är väl just det som händer henne - att talet blir lidande.

• madigan
    hally skrev 2008-04-17 08:31:24 följande:
    Laoghaire: Grattis till jobb! Det är alltid skönt att veta en tid framöver Felicia6: Hur går det för dej nu? Känns det bara bra efter OP? madigan: Oh stackars dej, det är inte kul. Har du haft det innan också eller? Men första barnet hade jag inga förvärkar alls, men med andra hade jag minst en månad innan, speciellt på kvällarna. Du tror inte det är på g redan va?yingyang: Hej, har 2 bröder m fam som bor i Skåne, den ena i Lund och den andra letar hus nära Malmö just nu. Fint är det i den änden av landet också, men blåsigt!
    Jo jag har haft de innan. Nä jag tror inte de blir än ialla fall, men man ska väl aldrig säga aldrig. Bara vänta och se...även om de är barn nr 4 så kan ju allt hända...
Svar på tråden ***Skelleftetråden***