Inlägg från: skrutteluttan74 |Visa alla inlägg
  • skrutteluttan74

***Skelleftetråden***

maltazar skrev 2008-03-30 22:49:28 följande:
    hahah där har vi kanske förklaringen på våra skilda åsikter om åldrarna.. :Pjag fick börja gå ut först 2002, och ja sen dess tycker jag det är mest jämnårigt uppemot drygt 30 kanske överallt ute..de 35+ som var ute 2002 och innan har väl helt enkelt börjat stanna hemma sen jag börja gå ut.. hehe
    Haha...Ja de måste ju helt enkelt va förklaringen till de hela...Skrattar.... Kan bli lite komisgt med ålders skillnaden,då man "vardagligt" inte märker av den
    Mochride skrev 2008-03-30 22:51:45 följande:
    Ja, det är första. Så spännande! :) Det kommer i oktober.
    Åhhh.kul,då finns de mycket att handla då de är första..:Så spännande,min älsta blir 14 i sommar,känns som igår
  • skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-30 22:52:16 följande:
    en sak jag lagt märke till dock, vid borden är det ofta högre ålder och mer städat folk :)både på balzac och s8
    måst bero på att vi börjar va "till åldern"...orkar inte lika mycke...haha
  • skrutteluttan74
    Annamus skrev 2008-03-31 11:54:40 följande:
    Hally: Vi köpte vår soffa i Ersmark. Jag tyckte fördelen med stället var att vi fick så fin personlig service, och vi fick lite billigare visningsexet som stod i affären, och därmet fick vi även soffan med oss hem samma dag. Släp har dom åxå. Men sedan vad gäller soffan så valde vi en som hade bra kuddar i ryggen som inte slackar ner, för det har vi sett så många exempel på hur det kan se ut efter bara någon månad annars. En annan sak vi prioriterade var att det skulle gå att sova i soffan, och sen färgen skulle hålla för lite fläckar. I övrigt valde vi en modell som är modern just nu och det kanske vi får sota för om nåt år, om det nu är så att man blir tokless på modenyckerna. Men det är en modell med två stora sittplatser och så en som går ut sådär som en divan lite. Jätteskön och rymmer hela familjen på 4 personer plus väninnan, så det är lagomt. Kommer väl ändå i framtiden köpa till en eller två fåtöljer så man rymmer fler folk på jul och så, och då det kommer kompisar till barnen och dom ska se tv osv... Ja det var mina soff-tankar i alla fall. ;)Ni som hittat larver i käket: Vad gör man då? Vad gör dom på affären om man kommer dit och klagar? Och går man till tidningen? Har sett en del sånt i media... Usch!
    Jag brukar klaga hos tillverkaren då de tär fel på mina varor...oavset vad...DÅ ringer jag eller mailar och får alltid checkar och en ursäkt.
    Jag har ringt estrella ett par ggr för att popcornen blivit brända, trodde inte dom hade med det att göra,då en väninna sa att et var deras skyldighet att ersätta och oj vad checkar ja fått från dom.
    SÅ nu klagar jag på allt som är fel ,även om det som nu sist handalde om ett "deformerat" tuggummi,då mailade jag till EXTRA,berättade mitt ärende,skickade in biten och den övrigt tomma påsen,tillbaka fick jag 4 tuggummi påsar...
    Ibland är det på affären man ska klaga,då säger dom om man ska ringa eller maila tillverkaren.
    Ibland är det både till affären och tillverkaren man ska klaga hos.
    Tillverkarna vill ju eg.att man ringer oavsett vad dom är fel, även små fel,för annars kan dom som själva säger,inte bli bättre.
    Dock har jag aldrig fått djur/kryp i mina varor som jag vet andra som fått....bläää...
  • skrutteluttan74
    Felicia6 skrev 2008-04-01 09:25:41 följande:
    Håll ställningarna här nu medan jag är på semester i en vecka Vi ses då jag kommer hem igen, hihi
    Ha de kanon där nere nu
  • skrutteluttan74
    maritmedm skrev 2008-04-02 07:27:31 följande:
    Vilket underbart väder det var igår!!!! Hade kunnat vara ute hela kvällen om det inte vore för att Mirjam blev less.
    vi tog fram delar av ute möblerna och satt ute med en av grannarna...super mysigt var det...lillan var ute och lekte i snön ...Idag satt jag ute i över två timmar också och läste med ett par koppar kaffe...såååå härligt väder
  • skrutteluttan74
    Annamus skrev 2008-04-02 20:30:20 följande:
    Jag köper killkläder för att min rygg e så lång. Gissa det som är en kort top på en tjej med normal rygg, blir ju en bh på mig liksom. ;) Sen i större storlekar finns det bättre utbud för karlar, och många tjockistjejjer får lov å köpa herrkläder för å ha nåt att ta på sig. Samma äre ju med barnkläderna... varför får killarna lov att ha vidare och längre t.shirts men inte tjejjerna? Deras toppar är ju figursydda och en decci kortare liksom.Nä jag säger som Peda, inte är det ju så att jag försöker påverka mitt barn till att använda rosa/marinblått eller vad det kan vara, snarare så att jag vill INTE pracka på mina barn min egen åsikt eller för den delen samhällets åsikt om hur man ska klä sig... Fast det är ju inte lätt och jag nöjer mig med att försöka litegrann, försöka köpa kläder av alla färger och av alla snitt. Jag gillar förresten balla t-shirts som e blåa eller bruna eller nåt som det står: Innan du frågar: JAG ÄR EN TJEJ eller rosa som det står samma fast jag är en kille på. Det är humor och roligt att driva med samhällsnormen. ;)Förresten... kolla på hösten och vintern när ni är på stan... vad folk har för färger på ytterkläderna: SVART/MARINBLÅ. Några undantag såklart, men snacka om att vi är tråkiga i färgerna där!!!
    HAHAHA....Lite komisgt denna diskution...
    Ska beräta lite hur de va för mej då jag fick barnen...
    Då jag fick gossen va jag som jag förstått,lite som du Anna...Färglatt,ju mer färg glatt ,desto bättre...Rött var han såååå fin i, och är han kan ja berätta
    Älsta tösen...Åh,då hon var två år hade hon 22 klänningar ,jag klädde hon i alla slags klänningar,(min mamma tyckte jag va för mycket ..och frågade om det var för att jag inte gillade kjolar och klänningar och aldrig hade gjort...hahaha)
    Nåväl,rosa gillade hon inte själv,så från att hon var typ tre år så vägrade hon rosa,de gick inte att få på henne alltså...
    Nåväl,hon är idag en tjej som vill ha "tuffa tjejiga" kläder,...Sån blev hon.
    Lillan,hon har hon "varit " allt annat än bara tjej...inte rosa,jo på en del,men inte annars...Hon har varit och är en jeans tjej,mer som en pojkflicka och det är hennes eget val av kläder ska ni veta....Lite coolt ändå.
    Vi har nu lärt oss vad hon vill ha och om vi tar fram kläder som hon inte vill ha,då vägrar hon ta på sej de...Hon är såååå lik mej då jag var liten.
    Vägrar ha klänningar& kjol,ja förutom möjigt vis ngn gng......
    Ja dom är kul dom små liven...
  • skrutteluttan74
    Peda skrev 2008-04-02 19:54:54 följande:
    *********************************** *********************************** *********************************** *************************(jag får knäppen på mej själv snart!!)Tupper Ware 23 April Klockan 19.00 alltså!! Inget annat! *garvar* *********************************** *********************************** *********************************** *************************
    Påminn oss om ngn vecka igen
  • skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-04-02 22:49:54 följande:
    Här har man inte heller så mkt att säga till om då det gäller kläder. Helst ska det vara rosa, och gärna med något glittrigt. Och är det rosa så ska det vara rosa, från topp till tå!Rosa diadem, tröja, långkallingar, byxor och sockar! :PTur dock att allt gulligull ibland tar slut, då allt är i smutsen. Då måste hon ha de där hemska jeansen och tråkiga, neutrala tröjan.
    hahahaha...det låter helt klart som mina...bra dom har egen vilja...omän det kan bli tufft ibland
  • skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-04-02 23:49:50 följande:
    mm, men jag märkte dock idag att lite lyssnar hon.Hon tog på sig en rosa huvjacka sen ville hon ha röda mjukisbyxor. DÅ sa jag ifrån. "Det skär sig, passar inte med jackan" och hon accepterade :D
    skrattar...Jo precis,ibland blir man lixom "tvungen" att lägga sej i...men eftersom man itne gör det för ofta så är det som att dom accepterar det då man gör det...
  • skrutteluttan74

suckar ...Nu visar sej nackdelen med att ha bil...Vi behöver nya sommar däck...dyyyyyrt...
    Men tur de finns nya billiga däck som är "importerade" från Tyskland att köpa....Blir bra mycke billigare,så far man bara in på ngn däckfirma och slår på dom på fälgarna...SKööönt och mycke billigare
    Viu tjänar ca 2 papp på att göra så,,,

Nåväl,nu kallar sängen för mej...lite att göra i morrn,sen på kvällen ska lillan till farmora på "deras torsdags träff" (fniss) och grabben ska ha kompis hemma på kvällen och stor tösa ska sova borta och vi ska ut och käka...Mmmmmm...gott...
    Vi har gjort det som "en grej" sen vi gifte oss,att varje år gå ut opch käka i samband med bröllops dagen...Löjligt ?? Aaa....lite ,men kul
    Så har vi ett par kompisar som firar sin bröllops dag tio dagar efter oss,så dom brukar göra detsamma Och aldrig samma resturan som året innan har vi bestämt

Nåväl...Ha en bra dag i morrn,hoppas på sol ...Natti natt

Svar på tråden ***Skelleftetråden***