Sojaallergi - HJÄLP!!
Kopierat från FASS:
"Patienter med laktosintolerans bör beakta att Laktulos Recip innehåller laktos."
När man börjar ge mjölk til mjölkallergiska barn, så är det ju vanligt att man får ge laktosfria produkter iaf till en början, för att det ev kan vara svårsmält för dem. Varför är det då ok att hälla i dem laktos i stora mängder? Det underar jag iaf...
Det var ju allergikonsulenten som sa till oss att laktulos inte var "rent" från mjölk typ. Jag frågade inte ut henne djupare om det, skulle man väl kunna göra. Bästa sättet att testa måste väl vara att inte ge laktulos 2 veckor, utan tex Movikol istället, och sedan provocera, som man brukar göra?
Kavat, den där doktorn du träffat verkar inte ha riktig koll. Han har ju rätt i att det ofta, men inte alltid, finns någon form av allergisk benägenhet i övriga släkten. Men om pappan varit äggallergisk, mamma har nickelallergi, morbror mjölk, mormor astma - ursäkta mig, men är det då någon i släkten som INTE är allergisk, kan man istället fråga sig?
Jag tycker inte att du ska lita ett dugg på vad den läkaren har sagt till dig. En barnläkare som kan nåt om allergier hade istället tyckt att det STÄRKER diagnosen. Och du har goda grunder för att misstänka havre, så jag tycker att du hellre ska lita på dig själv än nån doktor som inte har koll.
Och så tycker jag förstås att du ska få göra ett lapptest, det känns otroligt skönt att få veta hur man ska få sit barn att må bra.