Kavat skrev 2008-03-29 06:41:11 följande:
Upptäckte nu när jag läste på AD-dropparna - SOLROSOLJA! Jag har inte ens kollat för det har vi gett honom sedan han var en månad ju... Hrm, hur gör man nu? Finns väl AD-droppar i annat än olja? Är nog värt att testa. Om det nu är solrosolja.Man undrar ju vad det gör för skillnad på 5 och 10 droppar per dag...!Kan man kolla solrosallergi?
Har för mig att det finns vattenlösliga också? Men vet inte säkert.
Den där artikeln, det var ju bara trams i mina ögen... Och så står det ett par stycken ner - homeopatiska mediciner. Ok, killen vill sälja homeopatiska mediciner, och då passar det ju bra att säga att alla är sjuka, då säljer man bättre. Sen finns det en ny välgjorde studie "BAMSE-studien", där man ser att det inte är någon skillnad på helammade barn i allergitendens. OCH dessutom så får faktiskt barn i sig alla dessa ämnen via modersmjölken. Det vet väl alla som har helammande ungar som är allergiska. Eller?
Och inga referenser, ingeting, bara en teori.
fairyfloss, du är väl säkert allergisk mot vete då. Så synd. Men hoppas soja går bättre då.
Kavat, Tavegyl kan man bli väldigt trött av, kan man ta endast till natten. Har hon fått det mot klådan eller vad? Isf kan man ju tycka att Mildison eller nån mild allergikräm vore ett bättre alternativ. Eller nån annan allergitablett som man inte blir utslagen av, finns ett gäng.
Din senaste läkar-kontakt slår ju alla rekord ja

Tur att du inte litar på honom. Men om lill-pajken mår bra nu, och ni tror att ni vet vad han inte tål, så står och faller ni ju inte med ett lapp-test nu heller. Jag fick för mig att det var allvarligare, mycket nattagråt osv. Gäller det alltså bara att hitta en kunnig doktor som kan bekräfta era diagnoser - till dottern och när grabben en dag börjar dagis. Kasnke ingen jättebrådska.
Signe var ok inatt, fick sova mellan oss. Inte velat äta nåt vidare idag, så jag tror nog hon fått i sig lite grann. Men hon är glad och pigg ändå, så det var nog inte så farligt. Vi har varit på Universeum, alla barns våta dröm
Det är svårt att vara allergimamma!