• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Zvartaliljan skrev 2008-03-07 11:47:44 följande:
    Det värsta är när jag nu hela tiden jämför med pojkvännens skrutt på 10 månader som är 15cm kortare men väger 2kg mer!! Han e ju en liten gosig sumo
    Har läst lite gammalt nu....
    Zvartaliljan: Försök att inte jämföra. det är så himla olika. Liam väger 16,5 kg och hans kusin som precis fyllt 5 år väger nog knappt 13 kg. Hon är en liten speta som mest pillar i maten, men hon är pigg och glad ändå. Liam är definitivt inte tjock, utan nu tycker jag att han är riktigt smal, men han har ju en helt annan kroppsbyggnad än vad hon har.
    Sen kan de ju må dåligt av att de inte får i sig tillräckligt med mat och det är ju jobbigt. Hoppas ni får några svar snart eller så är hon bara otroligt petig med maten. äter man inte så mycket så krymper ju matsäcken och man blir mätt på minimalt lite. Ibland kan man undra hur en del barn överlever och orkar fast de bara petar i maten. Jag var hemsk med mat när jag var lite. Fast jag tyckte inte om mat, det gav mig bara ångest. Usch, kommer verkligen ihåg hur jobbigt det var jämt. Är glad att mina barn äter...
  • Jen80
    Tjollabolla skrev 2008-03-07 14:36:13 följande:
    Jag oxå! Bodysarna finns ju upp till 92, varför inte byxorna? Vill så gärna ha i 86, dom i 80 börjar bli på gränsen för Milo
    Åh, jag som nästan bestämt mig för att åka in och köpa oranga och gröna, men våra verkar ju vara rätt jämnstora, så det kanske är dumt då . Åh, var så shoppingsugen när jag var inne på eleraff, men kom inte på nåt. Snacka om hjärnsläpp !! Hade velat ha Molos stjärnbyxor till blå/oranga Katvig-suiten, men byxorna är slut där .
    Funderade på nån annan Katvig, men jag har fastnat för just den färgen, men vet inte vad mer jag ska ha isf... Kanske en tröja till Ilon... Har ju bara sommarsuiten. Men jag känner att barnen behöver lite kortärmat nu... eller framöver. Vet inte, men jag gillar inte riktigt Molos kortäramade bodysar. eller jag föredrar tröjor... Kanske ska skicka efter grön-randiga Molo-tröjan från Matador. Är lite shoppingsugen... Och blårandiga byxorna. Hmm...
  • Jen80
    Zvartaliljan skrev 2008-03-07 15:51:32 följande:
    Jen 80 - Maia kan fortfarande ha Lindex velourisar i 80 Men så fyller hon ju inte ut dom som Ilon gör då förstås Men jag tror säkert att han kan ha dom
    Buttelina skrev 2008-03-07 15:54:17 följande:
    men Ilon är väl lika lång (och tjock ) som lillebror. han har lätt strl 80 i lindex velourisar i ett halvår till..
    Tindrisen03 skrev 2008-03-07 15:45:38 följande:
    Nova som i alla fall är över 80 cm lång har Lindex velour i 80 utan problem. Hon kan dessutom nog ha dem ett bra tag till. Det är ju bred mudd upptill så man kan ju dra ner dem lite så att de blir lite baggy..bara snyggt tycker jag. 80 fr Baby är lika stora som de andra velouren i 86 fr barn. Dessutom är de så billiga att det inte gör ngt om de inte räcker mer än några månader. Jag älskar våra och hoppas att Lindex får in större till hösten igen
    Jaha, så har ni övertygat mig ... Får väl bli en sväng till stan då, men kanske inte idag...
    nu när jag satt här och tittade runt så hittar jag en klockren present till min brorsdotter som fyllde 5 för någon vecka sen. Hon älskar hästar och jag letade runt som en tok efter en fin hösttröja. NU hittar jag Småfolks lila hästtröja på rea (179 kr) på Babyclothes. Hon ÄLSKAR lila och hästar . Men jag har köpt tröjor på H&M ist . Blir nästan sugen på att lämna tillbaka dem och beställa den tröjan. Åh, vad irriterande... Önskar de hade haft det jag vill ha från Molo, så hade jag definitivt skickat efter den... Nu vet jag inte om jag orkar .
  • Jen80
    Buttelina skrev 2008-03-07 15:02:39 följande:
    Helt OT jag vet, men måste bara visa min lille tröttis kl 10.30 idag. han somnade i stolen efter halva tallriken, jag kunde tom byta blöja på honom och han fortsatte sova. supertrött sen sov han till nu .
    Åh pluttis, så söt !!!
  • Jen80

Hehe, sambon bara glodde på mig och suckade när jag föreslog att vi kunde ta en sväng till stan (var där i förmiddags ). Har 1,5 mil dit, så det känns väl kanske lite onödigt för att köpa några veourisar, men ändå . Vi har ju ändå inget för oss ...

• Jen80

Jag väljer mellan: Lindex-velourisar och Katvigs blå/oranga tröja (allt finns i stan)...

ELLER

Molos grönrandiga tröja och blårandiga byxor (Matador).

Det jag jag tänker på är att Ilon har de Katvig-ränderna i kortärmad suit som han även använder som body nu. Kanske dumt att köpa tröjan då :-S.. Jaja, vad säger ni?!? Beslutsångest !!

• Jen80

Men vad ni skriver. Orkar inte läsa igenom, men det blev iaf en liten snabbistur till stan. Gick till Lindex, men i den butiken fanns bara de gröna i stl 80. Var i en annan butik ute vid Maxi jag såg stl 80 i både orange och grön, så jag gick till eleraff ist... Där fick det bli en orange/blå tröja till Ilon i stl 86. Ser stor ut, men vi får testa imorgon. Liam var med mig till stan, men han ville inte ha en endaste Katvig-tröja ... Jaja, kanske kan lura på honom en nån annan dag .
    Sen köpte jag ju en randig suit till bebbsen i förmiddags.

Skulle ut till Lindex vid Maxi, men min kropp pallade inte . Åh, är trött på att inte kroppen klarar det jag vill - typ att shoppa ...

• Jen80

MEEEEN va söta barn i BT!!!
    Duntoffla: Åh, började skratta och var tvungen att visa sambon vilken sötis!! Vilken liten tjockis och såååå söt !! Verkligen en go unge !!
    jompa: Jaha, och så köpte jag Katvig-tröjan till Ilon och så gör du mig grymt sugen på Molo-tröjan... hmmm...

• Jen80

Duntoffla: Usch, det lät ju taskigt att jag skrattade. Men jag skrattade för att han såg så sammanbiten ut och sååå söt ! Så det var bara positivt ...

• Jen80

Köpte en långärmad suit till bebbsen i stl 62. Stod och valde mellan kortärmad och långärmad suit... Men det är väl egentligen ett mer säkert kort med lång suit?!?

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9