Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Lina med Liten skrev 2008-03-06 09:44:33 följande:
    Japp inga lätta steg idag *snorig och skallebank*
    Usch! Snorig och skallebank låter ju inte så kul. Förkylning på gång?
    Bäst att du shoppar lite så mår du kanske lite bättre?
  • Duntoffla
    Lina med Liten skrev 2008-03-06 10:02:43 följande:
    Det va nog min shopping igår som gjorde det... Frös som tusan när jag gick hem.
     Aha! Så shopping kan alltså vara skadligt för hälsan?
    Jen80 skrev 2008-03-06 10:03:13 följande:
    Hmmm, kanske också behöver lite kaffe... Kan behövas när Mora Träsk är ständigt på i det här huset, antingen på dvd eller skiva. Bara att se dem ger en ju huvudvärk hehe...
     Ja, faktiskt! Även om man älskade dem själv som barn.
    isold2003 skrev 2008-03-06 10:02:34 följande:
    God morgon! Jobbat inatt, nu hemma med sjukt barn och så ska jag jobba inatt igen.. Blä för vinter och förkylningar!! Så, nu har jag klagat färdigt Terezita, så söt han är din kille i Småfolksuiten!Jen80, finfin Ilon i KIK-KID som vanligt!
    Fy fasen vad det verkar vara mycket denna "vinter". Tycker att alla är sjuka. Tycker nog att du är värd lite shopping för att du orkar både jobba och passa sjuka barn.
  • Duntoffla
    Lina med Liten skrev 2008-03-06 10:09:49 följande:
    Duntoffla: JA! det borde komma varningstexter på shopping: Kan allvarligt påverka din (mentala) hälsa..

isold2003 skrev 2008-03-06 10:10:38 följande:
    Ja lite mer shopping är alltid bra Men jag har iaf Katvig på väg redan både från Danmark och Sthlm och det känns ju bra. Måste dessutom handla och städa för lillkillen blir 2 på söndag och då blir det kalas förstås. Måste åka till Sthlm imorgon och köpa en trehjuling som bara säljs i Sätra..
    Nu blir jag ju nyfiken. Var bor du då? Som ändå verkar ha relativt nära till Sthlm. Blev det ngt mer än det gröna Chessprintet från DK? Städa är aldrig kul. Vi hade storstädning här i måndags men det är stora dammtussar igen!  Fattar inte vart allt damm kommer ifrån!
    Jen80 skrev 2008-03-06 10:30:36 följande:
    Åh fy fasen!! Har så fruktansvärt ont. Vet egentligen inte vad det är, men det tillhär väl hela det här bäckentjofset. Värker i ljumsken som bara den och när jag går så hugger det bara till och det gör bara ondare och ondare. Måste hämta kryckorna som står i sovrummet (som jag drar mig för att använda), men nu kan jag knappt gå. Men det är så konstigt att det bara är i ljumsken och gör så fruktansvärt ont. Sambon kommer inte förrän vid 17 eller nåt ... Åh, hoppas det lugnar sig lite...
    Men vännen då! Kan du inte åka in och kolla?
  • Duntoffla
    Zvartaliljan skrev 2008-03-06 10:08:57 följande:
    Imorgon ska jag hem till föräldrarna o låna symaskinen. Tänkte låta det vara en rå kant på klänningen o bara sy en söm lite längre upp så den inte trådar sig. Sen tänkte jag sy fast bandet på något vis. O så tänkte jag sätta en liten resår i halslinningen för den är lite stor. Tror den kommer bli jättefin till slut
    Gud vad pysslig du är! Du som har lite koll...visst är det under denna vecka som Me&I skulle komma? *hoppas få mina prylar snart*
  • Duntoffla
    isold2003 skrev 2008-03-06 10:41:04 följande:
    Duntoffla, jag bor i Västerås så bara en dryg timme från Sthlm. Fast 1½ till Sätra förstås.. Köpte chess t-shirten och så grön/turkos luvtröja från Aeblemoster. Ska springa till brevlådan och kolla på en gång om något har kommit, de är skickade iaf.
    Ok. Då är jag med. Surt att behöva åka så långt för en trehjuling. Köpte föresten min förlovningsring i Västerås på tal om inget alls Hoppas att grejerna kommit idag.

Jag hoppas att min röda velour från TS kommer idagRäcka ut tungan
    Jen80 skrev 2008-03-06 10:41:06 följande:
    Ja, nu är det jättejobbigt . Kom för nån timme sen och det har blivit värre sen dess. Känns som att det är en nerv eller nåt som kommit i kläm. När jag går så behöver det inte kännas nånting sen hugger det till som bara den och gör svinont. Och böja mig går inte nu, för det tar tvärtstopp. Gör t.o.m ont nu när jag sitter så jag kan itne riktigt slappna av. Får se om det avtar lite. Annars har jag ju ont i bäckenet och så, men nu verkar det som att det är en nerv eller nåt.Duntoffla: Är nog inte så mycket de kan göra, för det är säkert en del av mitt bäckenbesvär eller så. Ska ringa och se om nån kan komma hit när det är dags för Ilon att vakna och äta, men alla jobbar ju. Åh, så hemskt när man känner att det verkligen inte GÅR! Ok, att ha ont, men när man inte KAN så får man ju nästan panik ... 
     Hoppas att du får tag i någon som kan hjälpa dig med barnen. Och att det släpper snart.
  • Duntoffla
    Zvartaliljan skrev 2008-03-06 10:42:38 följande:
    Det är denna veckan som ordrarna packas så säljarna ska få leverans nu idag,imorgon och i början av nästa vecka
    Ok. Tack! Hoppas hon ringer och kommer med alla saker snart. Fast shit vad jag kommer få släpa saker in till stan och ge de som har beställt. Puh! har ingen aning om hur mkt det är... Kommer inte ens ihåg själv vad det blev mer än att det gick på 850 spänn med värdinnerabatten. Sorry OT
  • Duntoffla
    NovJenny skrev 2008-03-06 10:49:09 följande:
    I dag är vi glada här hemma...Glada och fundersamma! Att det verkligen finns sådana underbara männsikor som ni här i tråden.Ja, ni kan ju gissa vad som kom på posten idag! Tack tack tack! det är så fint, och vi är så rörda här hemma. Sambon kan inte förstå vilka människor det finns här i tråden, jag visste det ju redan () men inte att ni skulle vara så här underbara!Åh, tack igen. Det är sååå himla fint set! Ska ta bild när hon vaknat och jag testat det. Dock är det kanske lite stort än, men vad gör det när det enda hon gör är att växa?!Ååhhhh, vad glad jag är!Som sagt, tack! Ni vet vilka ni är...
    Jag är inte själv inte involverad men gud vilken omtanke! Och vilka underbara människor det finns! Blir spännande att se sen!
  • Duntoffla
    saturnina skrev 2008-03-06 11:00:37 följande:
    Hej,Här är en till som knarkar barnkläder. Var finns den bästa shoppingen idag?Kan tipsa om de nya tröjorna - lite tunika-aktiga från Katvig med svart apple-print. Köpte dem på freshmilk och min son är helt underbar i den... Kikkids racermössor med blommönster är också helt underbara - lite tunna kanske. En sån har min dotter fått och sötare kan man inte bli...
     Hej hej. Kul med nya "ansikten"! Är det ngt speciellt du är ute efter?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9