Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

jompa skrev 2008-03-06 11:04:24 följande:
    Jo WWW.KAPTENKAOSOCHPRINSESSAN.SE Men det har inge webshop.
     Men man kan se lite kanske vad som finns.
    jompa skrev 2008-03-06 11:05:20 följande:
    Du får följa med dit någon dag och hoppa lite
     Gärna! har faktiskt aldrig varit i Alvik.
    saturnina skrev 2008-03-06 11:08:25 följande:
    Ja, jag är ute efter något kul till min äldsta dotter, hon blir 4 i maj. Har så mycket till lillebror och lillasyster, men hennes garderob börjar bli tom. Hon vägrar annat än strumpbyxor, så man kan inte köpa några coola brallor till henne direkt... Då sätter hon näsan i vädret... Inte lätt...
     Kanske några fina leggings och tunika till?
  • Duntoffla

Dags att hoppa i duschen. Funderar på att åka iväg en sväng och kolla efter långärmade tröjor att ha under för stora kortärmade bodys.

Angelinah-visst sa du att Forum hade långärmande enfärgade tröjor va? Vet du om HM Sickla också har. (i Sickla finns godare fika )

• Duntoffla
    saturnina skrev 2008-03-06 11:44:34 följande:
    Ska gå in och titta på Poppilopp...Det är så besvärligt när man måste handla på två ställen (... besvärligt och besvärligt... då måste man ju handla extra mycket bara för det... och det är mest besvärligt för plånboken). Jag köpte Molos nya vita tunika med bubblor i många färger till Olivia på Matador. Ville ha samma till Linnea, men då hade de inte den i så liten storlek... så den måste jag leta upp på något annat ställe... de hade förstås bodys, men body blir så varm om magen på sommaren...
     Hippo har grå/vitrutiga leggings och topp (vet inte hur lång toppen är. tunika? )
  • Duntoffla
    Zvartaliljan skrev 2008-03-06 11:50:32 följande:
    ja den blir som tunika om man går upp 3 storlekar Maia har ju den som tunika i 104, sitter perfekt på henne som annars har 86!
     Perfekt ju!
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2008-03-06 11:57:57 följande:
    hehe, min dotter såg nyss bilden på din lilla tös och så sa hon" titta mamma picka (picka är flicka)" ja, det är en flicka sa jag då "pickan är fiiiiin! sa isabel då
     vad gulligt sagt!
  • Duntoffla
    Jen80 skrev 2008-03-06 12:01:49 följande:
    Jaha, då försöker man njuta lite av en barnfri timme ... Liam lade sig precis för att sova och Ilon har sovit sen 10. Hoppas de sover bägge två nu till kl.13. Liam får bara sova en timme, både på gott och ont...Jag känner mig mycket bättre nu. Har släppt det mesta nu, så det var ju skönt. Sitter och äter pensionärslunch (känns det som ) - torsk i ugn med matlagningsgrädde och kokt potatis. Just med potatis till kändes precis som om det var mormor som hade lagat det haha. Annars brukar jag ha ris till... Lätt iaf ! Tänkte magen behövde det efter Mc Donalds igår och innan jag hugger in på min stora godisskål !!Åh, jag vill också köpa tunikor och klänningar. Så fint nu till våren. Har också börjat köpa billigare kläder till Liam då han fläckar ner hur fort som helst och jag är sååå dålig på att komma ihåg att ta bort det innan det slängs in i tvättmaskinen. Ilon har jag jättesvårt för att hitta kläder till på typ H&M och liknande. Lite på Lindex, men inte så jättemycket faktiskt... Lättare när de blir lite större...
     Skönt att du mår lite bättre nu! Sitter också och äter lunch. Wallenbergare med sallad och festoströra. Ska åka iväg en sväng när Noel har vaknat och ätit. Vill inte väcka honom när han väl somnat...
  • Duntoffla

Ni som har haft småbarn under sommaren-vad behöver man för kläder till en som kommer vara 8-11 månader. Använder man short och sånt till så små bebisar? När börjar de bada? Vet ju inte om han kommer krypa eller bara ligga still...

• Duntoffla
    jompa skrev 2008-03-06 12:46:42 följande:
    Sonen som var i den åldern på sommaren använde shorts, men han badade nog aldrig ute i havet utan mer i pool på tomten och då var han naken
     Tack för svaret! Sitter och funderar på flodhästshortsen men det är ju det här med storlekar... 80 låter litet och 90 stort....
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9