Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

NovJenny skrev 2008-03-06 12:49:52 följande:
    Jag använde inte shorts och sådant till Noah. Jag tycker småbebisar ska ha heltäckande kläder för att skydda mot solen, och ligga i skuggan! Ibland hade han nog t-shirt eller kort bodysuit om jag visste att vi inte skulle vara på stranden t.ex. och han bara låg i vagnen.Kanske är jag töntig, men så gjorde vi. Sedan hade han solkläder på stranden, och solhatt. I skuggan även där. Men självklart var han i solen en snabbis om han doppade fötterna och liknande. Han var 7 månader i Juni...
     Där har du ju en poäng förstås. Solen! Tänkte mest på värmen...åh, vad svårt! Blir det inte tokigt varmt med solkläder? Jag har verkligen ingen koll på sånt här
    jompa skrev 2008-03-06 12:50:37 följande:
    Ja du stl är svårt men jag tror de kommer vara jättefina på din söting.
    tack! Oavsett om det blir shorts eller inte så funderar jag på flodisarna. Men tänk om han försvinner i färgen. Den är ju rätt speciell.
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2008-03-06 12:54:50 följande:
    isabel var oxå i den åldern över sommaren och vi hade långärmat och långbyxor på henne. tunna tunna kläder.
     Det kanske är det som gäller då? Eller shorts inne
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2008-03-06 12:59:44 följande:
    så här var isabel klädd hela sommaren. vi hade kortärmat till henne och inga strumpor så att hon inte blev tokigt varm. men vi hade även sommar dressar men vi höll henne i vagnen eller skuggan då hela tiden. ett tips är att köpa en solfilt. de är verkligen SUVERÄNA. solskyddsfaktor 50 och andas så barnet blir inte varmt om man lägger det över vagnen tex när de sover
     Sötis! Solfilt? var hittar man såna? Jag hinner iofs köpa det. Det är ju bara mars
    Nu vaknade Knyttet. Dags för lite lunch och sen kolla posten
  • Duntoffla
    jompa skrev 2008-03-06 13:03:13 följande:
    Så söt Vi hade nog mest långärmade tröjor på sonen men då hade han shorts annars blev det för varmt.
     ja, man kan väl ha antingen eller. Kanske blir ett par shorts till skuggan. Sen beror det ju på hur vädret är. Regn är ju rätt vanligt i Sverige
  • Duntoffla
    NovJenny skrev 2008-03-06 13:39:10 följande:
    Nu har jag tagit bilder på Lilly i sin nya fina dress. Tyvärr spydde hon ner den på en gång, blev arg och skrek. Så blev inte så många bra bilder.
     Vilken liten sötis!

Butte-tack för solfiltstipset!

Nu drar jag och letar enfärgat plus en prommis i det vackra vädret!

tjipp!
  • Duntoffla

Tillbaka efter idogt letande efter långärmad svart tröja att ha under för stor body men det fanns bara småttestorlekar kvar

Fick i alla fall tröstshoppa ett par randiga byxor på Lindex plus att min Katvigjacka från TS kommit så lite glad är jag i alla fall även om "problemet" kvarstår.

Så fina barn i BT! Gillade verkligen Kikkid kepan!

• Duntoffla
    Lina med Liten skrev 2008-03-06 18:52:11 följande:
    vad e det för ngt du söker??
    Jag vill ha H&Ms (eller ngn annan för den delen) svarta långärmade tröja i storlek 74 el 80 så att jag kan ha den under Noels för stora Molobodies.
  • Duntoffla
    MiAmor skrev 2008-03-06 18:52:13 följande:
    nån som vet var man kan köpa katvig velourjackan i gul randigt?
     Jag letar också men hittar bara på Matador i fel storlekar. Vilken storlek är du ute efter?
  • Duntoffla

OT men fick i alla fall svar från ena säljaren som tagit min bild på Tradera. Förhoppningsvis är den snart ett minne blott. Ja, min bild och hennes annons alltså.

• Duntoffla
    J essica skrev 2008-03-06 18:58:57 följande:
    Jag vet att vi haft här har själv köpt åt kevin svart långärmad på hm. Om du vill kan jag kika åt dig? Ska till stan imorn.
     ättesnällt men jag ska ändå till stan nästa vecka. Kan vänta tills dess. Men tack för omtanken!
    Jen80 skrev 2008-03-06 18:59:19 följande:
    Duntoffla: Fina kläder. Nu måste jag ju in till Lindex imorgon. Vill ha både leggings till Ilon och bebisen och biltröja till Liam . 
     Visst var de randiga lite fina? har inte sett dem förr. Fanns blårandig också men där har jag Molos
    MiAmor skrev 2008-03-06 19:00:06 följande:
    74 eller 80
     Tror att 74 finns på Matador. Den är sååå fin!
    Jen80 skrev 2008-03-06 19:00:27 följande:
    Men vad svarade hon då? Pinsamt ju... alltså för säljaren som använt sig av din bild...
    Hon skyllde på att sambon som varit lat och snott bilden och hon inte sett det förrän nu när jag mailat henne.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9