Inlägg från: Fru Indosaurie |Visa alla inlägg
  • Fru Indosaurie

Bugaboo tråden nr 13

mamma2003 skrev 2008-03-30 20:58:37 följande:
    Tyvärr. Ingen brun Bee . Gul, blå, röd, svart och khaki. Cerise kommer till sommaren.
    är det bara cerise som kommer till sommaren? Ledsen vet vi vad "sommaren" innebär?
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Fru Indosaurie
    mamma2003 skrev 2008-03-30 21:38:38 följande:
    Ja, bara cerise . Nej, inte mera preciserat än så...
    mollan nu skrev 2008-03-30 21:50:20 följande:
    i usa går den beställa från maj. mer stog inte.
    tack för det! kanske ska jag ha is i magen då..
  • Fru Indosaurie
    Suri skrev 2008-04-10 20:50:33 följande:
    Googlade själv. Hittade butiken, borde man ju vetat...800$ för en bugga. Sjukt bra pris.
    hjälp vad billigt
    tullavgiften går väl däremot på 1-1500 kr eller så..
  • Fru Indosaurie
    Suri skrev 2008-04-10 21:28:20 följande:
    Fast jag ska ju dit i Maj... Tänkte att om jag packar upp vagnen, monterar den och sedan stoppar den i väskan så kan jag väl bara checka in den som bagage? Eller hur fungerar det?
    jaa det funkar ju, så länge den inte är i kartong eller med prislapp så har ju dom ingen aning om den är köpt där eller inte
  • Fru Indosaurie
    mallan brallan skrev 2008-04-10 21:38:44 följande:
    Måste faktiskt säga att jag är lite missnöjd med Neiman Marcus,dom är inte sådär hejdlöst tillmötesgående där faktiskt...Dom kan inte paketera om vagnen på något sätt, inte slå in den i presentpapper, inte skriva "gift" på den ååå inte packa upp den å dra i den. Å först sa dom att vagnarna skulle komma in den 2:a när jag pratade med dom för några dagar sedan visade det sig att man var tvungen att betala en innan den 2:a för att få en av dom vagnarna. *suck*MEN är man envis så är man! Jag SKA ha min silvervagn.
    hur mkt fick du betala med frakt då? Mailade du en beställning eller har du ringt?
    Det där med gift spelar ändå ingen roll, man får inte ta emot gåvor för över 500 sek utan att betala tull
    jag väntar och ser om du får någon vagn så får vi se hur jag ska göra
  • Fru Indosaurie
    Infinite Joy skrev 2008-04-10 22:50:49 följande:
    Finns någon khaki-bee i bildtråden?
    ja på sista eller näst sista sidan..
  • Fru Indosaurie

ni som beställt från usa måste ju berätta vad ni fick betala i tull sen, jag vet inte om jag törs lita på uträknaren på tullverkets sida..

• Fru Indosaurie
    Dis skrev 2008-04-11 19:44:28 följande:
    Den här amerikanska shopen Nierman ni talar om, blir det billigast att beställa därifrån? Hur många kr är tullavgiften?
    jag räknade på tullverkets hemsida igår och om man köper en cam utan tillbehör så hamnar tullen på ca 1600 kr.
  • Fru Indosaurie

mollan
    slapp du tullavgiften?
    undra hur stor chansen är att man slipper.. jag kan ge mig den på att jag åker på tull.

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13