Inlägg från: Fru Indosaurie |Visa alla inlägg
  • Fru Indosaurie

Bugaboo tråden nr 13

men om man köper en bee från babytrader blir det väl inte så billigt? tänker jag fel?
    489 eur = 4604 sek och rabatten får man ju bara över 600 eur. fast då får man köpa tillbehör förstås..

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Fru Indosaurie
    nica83 skrev 2008-05-12 21:29:55 följande:
    Är det 50 euro rabatt om man handlar för över 600 euro?
    ja precis
    köper man inte för över 600 eur så skiljer det ju bara 200 kr mot i sverige..
  • Fru Indosaurie
    Kajsan skrev 2008-05-12 22:28:39 följande:
    Nu har jag beställt en sån Microfleecefilt.Totalt onödigt, jag har 4987st filter.Men man är ju nyfiken Lägger in foto när den kommer!
    men då kan du satsa på att komma upp i 5000 ju! Cool
  • Fru Indosaurie
    Kajsan skrev 2008-05-12 22:34:01 följande:
    Fru Indosaurie skrev 2008-05-12 22:30:33 följande:Ja, jag funderar på om jag ska ha en till, i en annan färg
  • Fru Indosaurie
    Cococo skrev 2008-05-13 10:17:56 följande:
    Har beställt en massa saker till en kompis som bor i USA och undrar om det är någon här som vet om man slipper tull om hon klipper bort alla tags på t.ex. en väska och säger att det är en begagnad?
    alla gåvor under 500 kr slipper man tull och moms på
  • Fru Indosaurie
    fröken ida skrev 2008-05-13 10:36:55 följande:
    Det där med värdet funderar jag med på. Jag kan ha fel men jag hr faktiskt aldrig hört det. Jag vet ju folk som åkt på tull när de handlat från tex strawberrynet och forever21 även fast det varit under 500 och då erbjuder ändå dessa företag att skriva att det är en gåva på paketet
    jag tror att när det skickas från företag så blir tullen lite lätt skeptiska.. inte så vanligt att dom skickar ut gåvor kanske.
    Men jag chansar här
    Det går att överklaga om man får ett felaktigt beslut
  • Fru Indosaurie
    Cococo skrev 2008-05-13 10:48:21 följande:
    Men om någon som bor i USA skickar privat till någon här i Sverige, borde man inte slippa då? Eller öppnar de upp allt? Vilket jobb de måste ha isf....
    Ja om det är en gåva som är värd under 500 kr, dom öppnar även privata paket.
  • Fru Indosaurie
    Lille Mammsen skrev 2008-05-13 11:14:51 följande:
    Finns det någon nätbutik i usa som skickar bugaboo grejer? Vet att butiker ej skickar OTH dvs UJ grejer! Har ej turen att ha någon där alt. ska ej dit själv!
    www.neimanmarcus.com
  • Fru Indosaurie
    Cococo skrev 2008-05-13 11:11:36 följande:
    Ja, det är ju sant. Småsaker funkar ju att skicka. Perfekt att det går att dela upp mellan familjemedlemmarna, synd att man bara är 3 st
    skriv upp grannen också
  • Fru Indosaurie

vi har bara en vagn hittills och den står i förrådet på 4 kvm som vi har i hallen.. eller ja det är ju ett eget rum så det kanske inte heter "i hallen". Där skulle det väl få plats några till.

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13