Inlägg från: Fru Indosaurie
|
-
-
-
Ja men hallå ja på migSooJuicy skrev 2008-05-05 19:26:59 följande:Fruindosaurie: Fast grönt har ju funnits, är en av de färger som utgått och på länken på en grå bas.
nåväl, då finns det ju grön där än iaf
-
när vi köpte en sak därifrån så fick vi ringa, ringa, ringa, ringa, ringa, ringa innan vi äntligen lyckades få besked.WilliamNellyJamie skrev 2008-05-07 22:14:51 följande:de verkar inte direk mån om sina kunder för då ser man till att ringa upp dem eftersom man vill väl inte ha dåligt rykte att inte ta hand om sina kunder......de kan väl ringa och säga att det kanske tar tid, det är bättre än inget!!!!!
Eller ja, vi fick olika besked varje gång men inget stämde och ingen brydde sig om att ringa upp och rätta sig, inte ens när dom sagt att dom skulle ringa.. -
www.neimanmarcus.comLourdes skrev 2008-05-08 09:39:34 följande:Någon USA webshop som skickar till Sverige? Vill ha en rosa canvas solsufflett..
så speciellt billigt kanske det inte blir men
-
varans värde måste understiga 500 kr och vara en gåva. Är det något du köpt så är det alltid tull. Dessutom tillkommer postens avgift.WilliamNellyJamie skrev 2008-05-08 07:46:10 följande:HJÄLPok är det någon som vet hur mycket man kan beställa från usa utan att åka på tull????? -
Ja det är efter 3 reklamationer som man har rätt att häva köpet, men det står även i lagen att det inte får ta oskäligt lång tid att lösa problemen. När det gäller en barnvagn så borde det ju lösas rätt snabbt eftersom att man kanske är beroende av den..
-
nä det gör ju inte det, antar att det är på grund av att alla prylar har olika behov.Lille Mammsen skrev 2008-05-08 12:01:16 följande:ant! Men det står inte hur lång tid "oskälig" är...eller? Ang. Bugaboo chassina så är dom ju ej direkt farliga när dom "glider" vad jag fått höra...så då kan dom ju fortfarande rullas tills det nya utbytes chassit kommer!
Men man kan ju ringa konsumentvägledaren i sin kommun och höra
Sen vet jag inte hur det funkar när man köper från utlandet, vad kan hända om man anmäler ett utländskt företag till arn liksom?
Sen behöver dom ju inte följa beslutet heller..
-
täcker olika behov kanske det ska stå också..
-
Ja enligt konsumentköplagen har du rätt att göra detAngelinah skrev 2008-05-08 12:10:13 följande:Då borde alltså jag som reklamerat tre chassin kunna häva mitt köp? Nu har jag väntat 3 veckor snart på chassi nr 4:a och jag börjar lessna rejält känner jag..
Däremot vet jag inte vad som gäller vid köp från utlandet.