• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Fru Indosaurie
    Mstery skrev 2008-05-29 10:00:34 följande:
    ewamariemen det blir väll dyrare ifall man åker på tull
    men om man tar hem saker med flyget och tar bort alla lappar så är det ju ingen som vet att man har köpt sakerna
    Skickar man med post så är det inte säkert att man åker på tull och gör man det så tjänar man ändå på det om det handlar om en vagn och inte bara tillbehör
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • ewamarie
    Mstery skrev 2008-05-29 10:00:34 följande:
    ewamariemen det blir väll dyrare ifall man åker på tull
    Jo, och neimanmarcus skickar inte till Sverige. OM dom hade gjort det så tror jag att många här hade haft Silverbuggor .

Men Infinite Joy hade en kompis som var i USA som kunde hjälpa henne med köp där. Och om kompisen inte skall åka till Sverige utan skicka vagnen så är det ju bara att hon packar upp den ur kartongen, kör ett par vara med den på gatan (så den ser lite använd ut på däcken) lägger den i bugabooresväskan (som man oxå ber kompisen köpa för de är så billiga i USA, om man sedan inte behöver väskan säljer man den på blocket och tjänar sig en slant ) och så skickar kompisen den. Om tullen skulle få för sig att öppna den så ser dom att vagnen är använd och kompisen kan hävda att det är hennes men att hon inte kunde ta den själv på flyget osv... Är du med?
    Jag har tänkt ut det i minsta detalj . Det enda som saknas i min plan är att jag INTE har någon kompis i USA.....
    Världens vackraste Mira Juli-06, Bebis i magen BF Juni-08
  • Fru Indosaurie
    ewamarie skrev 2008-05-29 10:11:16 följande:
    Jo, och neimanmarcus skickar inte till Sverige. OM dom hade gjort det så tror jag att många här hade haft Silverbuggor .Men Infinite Joy hade en kompis som var i USA som kunde hjälpa henne med köp där. Och om kompisen inte skall åka till Sverige utan skicka vagnen så är det ju bara att hon packar upp den ur kartongen, kör ett par vara med den på gatan (så den ser lite använd ut på däcken) lägger den i bugabooresväskan (som man oxå ber kompisen köpa för de är så billiga i USA, om man sedan inte behöver väskan säljer man den på blocket och tjänar sig en slant ) och så skickar kompisen den. Om tullen skulle få för sig att öppna den så ser dom att vagnen är använd och kompisen kan hävda att det är hennes men att hon inte kunde ta den själv på flyget osv... Är du med?Jag har tänkt ut det i minsta detalj . Det enda som saknas i min plan är att jag INTE har någon kompis i USA.....
    jag fick leverans ifrån neimanmarcus förra veckan
  • ewamarie

Konstig sista mening där . Vad jag menade var: Det enda som saknas i min plan är en kompis i USA

• ewamarie
    Fru Indosaurie skrev 2008-05-29 10:11:58 följande:
    jag fick leverans ifrån neimanmarcus förra veckan
    VAAAAAAAAAAAAAAAD??? Hur bar du dig åt då??? Fick du batala tull??? Vad beställde du och hur mycket blev frakten????
  • jompa

Jiiipiiiii nu har jag äntligen köpt en sandbas till min vagn
    Tur att mannen inte vet något Nu kommer den bli så fin, mycket finare än vad jag har idag tror jag. Så glad

• Fru Indosaurie
    ewamarie skrev 2008-05-29 10:14:08 följande:
    VAAAAAAAAAAAAAAAD??? Hur bar du dig åt då??? Fick du batala tull??? Vad beställde du och hur mycket blev frakten????
    jag la en beställning via chatten Behövde inte betala tull, paketet kom med Fedex direkt till dörren 2 dagar efter att den hade skickats ifrån Usa.
    Jag beställde en bee och en cameleon samt en del tillbehör, men det enda som har kommit hittills är been, camen skulle skickas någon gång nu i dagarna.
    Men vissa har haft problem med NM så vi får väl se om jag får något mer Cool
    Frakten blev.. 600 sek ungefär för allt.
  • Kajsan

Igår var det Klubben för inbördes beundran-Min kompis ord-på H&M i Solna.
    Katvigbuggan träffade Silverbuggan och fick ju lov att prata i en kvart , om vagnar Typ

• Myris83

Nu har jag spårat upp min vagn och den kommer till dörren nån gång mellan 11-12 idag!!!!

• Mstery

ewamarie

okej..tänkte om affären skickar den. hur mycket tjänar man på det ifall den åker fast i tullen undrar jag? annars var det ett bra tips du hade för min kusins pappa bor ju i NY höhöhö.. jag e desperat på en brun cam men vill inte vänta 6 veckor.

nån som vet nån affär i tyskland där man kan köpa? har kontakter där också. har kollat återförsäljare på bugaboos hemsida men det var inte många av dom som hade bugaboo på deras hemsidor ändå..

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13