• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • madebyinferno
    änglamamma skrev 2008-05-28 19:39:35 följande:
    www.babydesign.se/shop/dom har extrapris på några av färgerna...e sugen på en sån jag med!
    Kommer inte in på jujube´s hemsida och på babydesign fanns ju inga bilder

Någonstans mer man kan SE väskorna????
    Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • Fröken Småland
    Duntoffla skrev 2008-05-28 19:53:08 följande:
    Är det någon som vet vad man kan hitta det citrongula parasollet? verkar vara utgående färg och inte finnas i lager någonstans
    Jag vet! Jag jagar också! *tjurig*
  • Azel

lilla sandra skrev 2008-05-28 19:36:56 följande:

Jag har bara klämt o kännt på den.Verkar vara det ultimata måttet o stl på den.Dock har jag inte sett om den är billigare än någon annan. Alla jag har sett kostar 849:-
    www.babydesign.se har för 749:- nu
    Snabbt och bra
  • lilla sandra
    Azel skrev 2008-05-28 19:56:35 följande:
    lilla sandra skrev 2008-05-28 19:36:56 följande: www.babydesign.se har för 749:- nuSnabbt och bra
    Oooh, jag vill ha min vagn NU så att jag kan kolla om den vi vill ha passar....
  • madebyinferno
    lilla sandra skrev 2008-05-28 19:55:33 följande:
    www.mylittlestar.se/
    Så här står det på deras hemsida ang. magnetlås förresten

Angående magnetlås i Ju-Ju-Be produkter                                                                

Utifrån förfrågan om huruvida magnetlås skulle kunna påverka kort med magnetremsa kommer här våra rekommendationer. Vi har fört frågan vidare till Ju-Ju-Be’s huvudkontor i USA. De har inte haft några fall där kreditkort avmagnetiserats och med tanke på att de har flera rikstäckande kedjor har det sålts en hel del väskor.  

Vi rekommenderar att kort med magnetremsa förvaras i någon typ av fodral eller plånbok, i huvudfacket på väskan, vilket även är lämpligt av stöldsäkerhets synpunkt, eller i tillbehöret BeMine som är till som ett komplement istället för handväska och rymmer pengar, betalkort etc. 

Orsaker till problem att undvika kan vara att ha korten tillsammans med remsorna vända mot varandra då de i så fall sägs kunna avmagnetisera varandra, undvika kontakt mellan mobiltelefon och kort med magnetremsa.

Ställen där butiker larmar av sina varor skulle kunna orsaka en reaktion. Ställ alltså inte ifrån dig väskan på butiksdisken vare sig du har en modell med magnet eller utan.

Fler och fler tillverkare väljer att använda sig av magnetlås för användarens bekvämlighet. Vi rekommenderar att följa ovanstående råd för placeringen av kort med magnetremsa i dessa modeller eller att förvara korten i tillbehöret BeMine. Alternativt finns modellen BeTween som inte har någon magnet utan istället dragkedja.

Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • lilla sandra
    martina78 skrev 2008-05-28 20:00:50 följande:
    Så här står det på deras hemsida ang. magnetlås förresten Angående magnetlås i Ju-Ju-Be produkter                                                                   Utifrån förfrågan om huruvida magnetlås skulle kunna påverka kort med magnetremsa kommer här våra rekommendationer. Vi har fört frågan vidare till Ju-Ju-Be’s huvudkontor i USA. De har inte haft några fall där kreditkort avmagnetiserats och med tanke på att de har flera rikstäckande kedjor har det sålts en hel del väskor.   Vi rekommenderar att kort med magnetremsa förvaras i någon typ av fodral eller plånbok, i huvudfacket på väskan, vilket även är lämpligt av stöldsäkerhets synpunkt, eller i tillbehöret BeMine som är till som ett komplement istället för handväska och rymmer pengar, betalkort etc.   Orsaker till problem att undvika kan vara att ha korten tillsammans med remsorna vända mot varandra då de i så fall sägs kunna avmagnetisera varandra, undvika kontakt mellan mobiltelefon och kort med magnetremsa. Ställen där butiker larmar av sina varor skulle kunna orsaka en reaktion. Ställ alltså inte ifrån dig väskan på butiksdisken vare sig du har en modell med magnet eller utan. Fler och fler tillverkare väljer att använda sig av magnetlås för användarens bekvämlighet. Vi rekommenderar att följa ovanstående råd för placeringen av kort med magnetremsa i dessa modeller eller att förvara korten i tillbehöret BeMine. Alternativt finns modellen BeTween som inte har någon magnet utan istället dragkedja.
    Oj, hade ingen aning om att det var magnetlås på dem...
    Men det verkar ju vara en seriös web-butik som iaf meddelar detta till kunderna innan köp.
  • Caeruleus

Nu har jag fått blodad tand och är sugen på att sy en till suflett. Vet inte i vilket tyg dock. Vilket tyg skulle ni vilja se en Bee i?

• Duntoffla
    Caeruleus skrev 2008-05-28 20:08:59 följande:
    Nu har jag fått blodad tand och är sugen på att sy en till suflett. Vet inte i vilket tyg dock. Vilket tyg skulle ni vilja se en Bee i?
    Måste säga att den blev skitsnygg!
    Älskade Noel
  • Myris83

Hej igen! Jag kollade nu och posten i Sverige hade reg. mitt kolli-nummer, skickades från Malmö till Stenungsund idag 16.30....då borde jag ju få den imorgon!!!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13