• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • trebarnsliv
    Acke skrev 2008-05-31 14:35:14 följande:
    Har du det nya så finns det tre st "klick"/hacka på fästet så att man kan vrida parasollet vilket man tydligen inte kan med det gamla.Jag har två st fästen att välja på med en siffra i respektive ( 1 & 3) där 1 tror jag det var passar till Bee ( lite större) och 3 passar till de tre övriga bugaboos.Enligt min svägerska så kan hon inte klicka&vrida sitt parasoll utan det ska man väl flytta runt chassit och sedan kunna böja parasollet så att det skuggar..Svårt att förklara, men händer du med? Kan du ta bort fästet och det står en siffra i så är det antagligen det nya...annars borde det vara det gamla. Har inet sett det fästet på närmare håll så jag vet inte om det går att ta av och byta...
    Det verkar inte gå att böja och några siffror ser jag inte heller och det går inte att ta av fästet. Fick bara ett fäste och det satt på parasollet när det kom. Är det det gamla då alltså? Dåligt att man får betala lika mycket för ett gammalt som för ett nytt.
    Fäster jag alltså detta på ramen? Är rädd att skada ramen, att det svarta på ramen ska bli nött när man sätter på det.
    Går det att böja ner parasollet när det inte används? Har sett en annan ha det så, låg liksom neråt längs med chassit/basen.
    Mitt allt I 0408 K 0605 T 0803
  • Acke

Det låter ju som det gamla fästet och som jag skrev ovan så har jag hört att det är lite trögt första gången och det kan kännas som man skadar ramen, men att dte går lättare sedan och att skumgummit "kommer tillbaka" när man tar bort parasollet.

Men eftersom jag inte har det själv så kan jag inte lova...det är endast det jag hört. Men någon av alla som är här inne borde ju ha det gamla fästet och kan bekräfta eller dementera det jag skriver!

• trebarnsliv
    Acke skrev 2008-05-31 14:52:37 följande:
    Det låter ju som det gamla fästet och som jag skrev ovan så har jag hört att det är lite trögt första gången och det kan kännas som man skadar ramen, men att dte går lättare sedan och att skumgummit "kommer tillbaka" när man tar bort parasollet.Men eftersom jag inte har det själv så kan jag inte lova...det är endast det jag hört. Men någon av alla som är här inne borde ju ha det gamla fästet och kan bekräfta eller dementera det jag skriver!
    Tack för svaret!!

Ni andra som har fäst parasollet på ramen, har det gått bra utan att ramen skadats? Kan man ta av det och på igen och så eller nöter det på ramen?
    Mitt allt I 0408 K 0605 T 0803
  • Cilla R
    tjh- Var inne på Kidzshop och vill beställa svirvelhjulen, men det såt att enheten är styckesvis? Är det två hjul i förpackningen eller kostar ett hjul 220 kr? (Känner mig lite dum måste jag erkänna Generad)
    Mamma till Néa och Ophelia!
  • Emmsan

hoho vem vare det  som letade gult parasoll?????????????

• Emmsan
    Cilla R skrev 2008-05-31 15:28:44 följande:
    tjh- Var inne på Kidzshop och vill beställa svirvelhjulen, men det såt att enheten är styckesvis? Är det två hjul i förpackningen eller kostar ett hjul 220 kr? (Känner mig lite dum måste jag erkänna )
    ett hjul 220 ;)
  • Mamma Anna

Är det nån som har plus som har lust att lägga in min sommarpimpade bugga i bildtråden?
    Bilden finns i mitt galleri

• Duntoffla
    Emmsan skrev 2008-05-31 15:29:08 följande:
    hoho vem vare det  som letade gult parasoll?????????????
    Jag gjorde men nu har jag ett
    Älskade Noel
  • Emmsan
    Duntoffla skrev 2008-05-31 16:50:56 följande:
    Jag gjorde men nu har jag ett
    aha vilken tur då va på väg att köpa det sista till dej  jag hittade här ;)
  • Fröken Småland
    trebarnsliv skrev 2008-05-31 15:24:05 följande:
    Tack för svaret!!Ni andra som har fäst parasollet på ramen, har det gått bra utan att ramen skadats? Kan man ta av det och på igen och så eller nöter det på ramen?
    Ramen skadas inte av parasollet. Det är till för att fästas där.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13