änglamamma skrev 2008-05-30 21:16:18 följande:
åhh vilket krångel med dessa chassien...ja gköpte en beg cam uttagen jan 07... o den har ett chassie tillverkat nov 06... o det glider då inte,... (gick idag i 6 trappor... hissen hos den jag hälsade på ..la av.) så jag hade väl tur då...o om jag fick välja vilken färg jag vela...så hade jag velat hafet en svart bas i alla fall... i toppfärgerna tycker jag d finns ganska bra val av... hmm ja d skulle vara lila o turkos då...
Fast då har du det gamla chassit med skruvar istället för de förargliga snäppfästena. Det kommer nog att bli populärt med det gamla chassit misstänker jag.
trebarnsliv skrev 2008-05-30 23:47:10 följande:
Jag har pratat med THJ nu ikväll och tydligen så är det dem gamla parasollen vi har. Dem nya som hon får in på onsdag är det nta med två fästen. Men fästena är inte annorlunda så bara det att det är ett som är smalare och ett som är tjockare. Man kan inte köpa bara fästet heller och det är inget fel på det vi har, det passar på ramen.Konstigt att man får ett gammalt när man beställt i april i år, tycker man borde få nytt då när man betalar fullpris.
Jag tycker också det borde vara det nya. MEN jag skulle absolut valt det gamla fästet eftersom det sitter så mycket bättre. Jag har ett av varje och föredrar det gamla eftersom det går att sätta på skumgummiramen, även vid fotändan. Passar även på Bee.
En sak som jag tänkt mycket på är att det är många låter vagnen stå med suffletten uppe i gassande sol. Det blir ju som en bakugn där inne! Jag brukar istället fälla ner suffletten och sätta parasollen över istället. Och då är det perfekt om man kan sätta den i ramen vid huvudet. Så jag är glad att jag har det gamla fästet.
Om jag fritt fick välja färg på vagnen så skulle den bli helt baby-blå