• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Lille Mammsen
    Tiiina skrev 2008-06-02 11:34:05 följande:
    Okej, vart är det bäst att beställa ifrån?
    Finns flera butiker & priet skiljer ej så mycket! Men vissa nätbutiker har "fraktfritt" Jag köpte från 1klass=fraktfritt men parasollet köpte jag på babyland (ej BB´s egna) som var ett UV-parasoll med 50+,kostade 98:- eller 198:- =Funkar bra på min Gecko iallafall!
  • mamma på vift
    Dis skrev 2008-06-02 11:04:02 följande:
    Oki, tack! Är det svårt att göra eget mönster?
    Nej det e det inte. Lättaste sättet är att nåla upp ett gammalt lakan på sufletten när den sitter på ramen. Rita av delarna och lägg till sömsmån. Sen får man prova, justera o prova igen!!

jag har en sybeskrivning jag gjort om du vill ha. inboxa mig i sådana fall!!
    *Mamma till 1 prins och 1 groda*
  • trebarnsliv

Jag köpte ett nytt parasoll på´kidzshop för inte så länge sen. Är besviken på att man får det gamla med ett fäste när man ändå betalar fullt pris. Tycker då att man borde få lite rabatt eller få reda på det innan man beställer att det bara är ett fäste. Är faktiskt besviken då jag inte visste det.

Kan ju inte alls fästa det på chassit som jag sett andra mammor göra och kan helelr då inte vinkla ner längs med chassit ner mot varukorgen. Dessutom var det jättesvårt att sätta parasollet på ramen.

Har ni andra som också beställt parasoll från Kidzshop bara fått ett fäste?

Mitt allt I 0408 K 0605 T 0803
  • jule
    trebarnsliv skrev 2008-06-02 13:10:41 följande:
    Jag köpte ett nytt parasoll på´kidzshop för inte så länge sen. Är besviken på att man får det gamla med ett fäste när man ändå betalar fullt pris. Tycker då att man borde få lite rabatt eller få reda på det innan man beställer att det bara är ett fäste. Är faktiskt besviken då jag inte visste det.Kan ju inte alls fästa det på chassit som jag sett andra mammor göra och kan helelr då inte vinkla ner längs med chassit ner mot varukorgen. Dessutom var det jättesvårt att sätta parasollet på ramen.Har ni andra som också beställt parasoll från Kidzshop bara fått ett fäste?
    den äldre modellen går att vinkla längs m ramen upp mot suffletten ist...
    grejen m d gamla kontra d nya e just bara att d finns två olika fästen till d nya annars e d ju samma parasoll
    i värsta fall så sälj d du har å köp ett av den nya modellen ist...finns alltid ngn som vill ha ett parasoll vilken färg har du?
  • trebarnsliv
    mamma2003 skrev 2008-06-02 08:36:19 följande:
    Kommer till Sverige i juli. www.kidzshop.se kommer i alla fall att sälja dem, men det gör säkert de allra flesta Bugaboo-återförsäljare som hajat att VI VILL HA!
    Tack för svar, missade det. Kan man beställa det redan nu.
    Nån som har bild eller länk på hur den rosa eller offwhita sommarsufletten ser ut.
    Mitt allt I 0408 K 0605 T 0803
  • Cilla R

Alltså jag måste bara fråga. Den amerikanska modellen av Cameleon tillåter ju inte att man byter bastyg, men hur tvättar man den och måste man köpa en ny stolsram när man vill byta tyg?

Mamma till Néa och Ophelia!
  • thj
    Cilla R skrev 2008-06-02 13:37:37 följande:
    Alltså jag måste bara fråga. Den amerikanska modellen av Cameleon tillåter ju inte att man byter bastyg, men hur tvättar man den och måste man köpa en ny stolsram när man vill byta tyg?
    Man tar bort det från stolsramen tar bort plattan och skummet.
    30grader i maskin lite tvättmedel inget sköljmedel.
    Torkar och sätter tillbax..
    Brukar göra det på kvällen så är den torr på morron igen

Du behöver inte köpa ny ram ..
    vi har fästen att sätta på ramen till den amerikanska modellen om du vill byta sittdel

Kram
  • Infinite Joy

När började nya chassit att tillverkas? Jag fick ett som var producerat i juni 2007.... ett helt år sedan!! Men vad jag har förstått så använder sig inte bb av årsmodeller och då ska det ju inte spela någon roll. Handtagen verkar *peppar peppar* vara helt.

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13