• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Caeruleus

Jag har lyckats att kvadda bärhandtaget på min Bee.

Troligtvis kom den i kläm på något sätt när jag fällde ihop vagnen. Den är nu helt skev och fälls inte upp som den ska vilket gör att vagnen inte blir lika liten ihopfäld.

Är det någon som vet hur man tar bort den och om det går att köpa ett nytt som reservdel?

• s v e a

mollan nu skrev 2008-06-03 08:30:17 följande:

svea: nu ligger din bild i bildtråden. Har du sytt sufletten själv? Den var snygg! Och bra ideér med solskydd mm
    Ja den är hemmagjord! Snygg på håll, men den har sina defekter om man tittar nära. Min plutt avskyr solen, så jag har tidigare alltid lagt en filt med klämmor, men nu behöver jag inte det längre!

Det är nog dock det mest tidskrävande och dyraste lilla äventyr jag gjort på länge, Fick åka och shoppa tredubbelt så mycke tyg pga alla fel jag sydde...
  • s v e a
    Caeruleus skrev 2008-06-03 08:51:04 följande:
    Jag har lyckats att kvadda bärhandtaget på min Bee. Troligtvis kom den i kläm på något sätt när jag fällde ihop vagnen. Den är nu helt skev och fälls inte upp som den ska vilket gör att vagnen inte blir lika liten ihopfäld. Är det någon som vet hur man tar bort den och om det går att köpa ett nytt som reservdel?
    Mitt handtag har också blivit lite böjt och passar inte lika bra längre i fåran. Jag tror inte att det finns nya att köpa, men däremot tycker jag att det ska kunna gå på garantin? Om du inte ens får in det? Enligt mig är detta ett fel på vagnen, de står väl ingenstans att handtaget ska vara i en viss possition när man fäller ihop vagnen?
  • Caeruleus

Köpte min beggad så garanti är nog kört för min del.

Hade ingen aning om att man måste trycka tillbaka handtaget innan man fäller vagnen. Det har jag inte gjort, vilket nog är orsaken.

Funderar lite på att helt sonika såga av den. Använder det handtaget ändå aldrig. Lyfter i chassit bara.

• s v e a
    Caeruleus skrev 2008-06-03 09:00:37 följande:
    Köpte min beggad så garanti är nog kört för min del. Hade ingen aning om att man måste trycka tillbaka handtaget innan man fäller vagnen. Det har jag inte gjort, vilket nog är orsaken.Funderar lite på att helt sonika såga av den. Använder det handtaget ändå aldrig. Lyfter i chassit bara.
    Fast jag vet inte om man måste ha den infälld, bara en teori.. Och dags för mig att skicka in kortet till garantin...
    HAr förövrigt heller aldig använt handtaget, man går ju inte ut på stan direkt med barnvagnen i handen... utan in/ ut ur bilar och liknande...
  • kristinaa75

Ni som kontaktat Natali på bugaboo, är det ngn som fått svar? Mailade precis och fick tillbaka ett out of office meddelande som sa att hon var borta till 4 maj... men det är ju juni nu!!
    Orkar hon inte med alla arga kunder så hon har flytt

• jule
    Caeruleus skrev 2008-06-03 08:51:04 följande:
    Jag har lyckats att kvadda bärhandtaget på min Bee. Troligtvis kom den i kläm på något sätt när jag fällde ihop vagnen. Den är nu helt skev och fälls inte upp som den ska vilket gör att vagnen inte blir lika liten ihopfäld. Är det någon som vet hur man tar bort den och om det går att köpa ett nytt som reservdel?
    tji fick jag, där får man för att man inte läser ordentligt i instruktionerna har oxå totalkvaddat mitt bärhandtag... ja, ja verkar iofs inte vara ngn direktpåverkan på körkomforten av vagnen iaf men d e ju surt

hm, ska nog oxå ta å skicka in garanti kortet hade missat d oxå... så blir d när man har amningshjärna... för d e väl inte försent än eller...!?
  • s v e a
    jule skrev 2008-06-03 09:22:26 följande:
    tji fick jag, där får man för att man inte läser ordentligt i instruktionerna har oxå totalkvaddat mitt bärhandtag...ja, ja verkar iofs inte vara ngn direktpåverkan på körkomforten av vagnen iaf men d e ju surt hm, ska nog oxå ta å skicka in garanti kortet hade missat d oxå... så blir d när man har amningshjärna... för d e väl inte försent än eller...!?
    ingen aning.... hoppas inte att det är försent!
  • jule

nä d hoppas jag oxå ja jag skickar in d iaf... kan u liksom inte hända ngt mer knas än d redan har gjort...

• Caeruleus

Nu skall jag ge mig på att ändra selen så att den inte sitter mitt i ryggen på lillen. Håll tummarna för mig !!

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13