• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Fru Indosaurie

nu har jag fått hem vitt och brunt topptyg! nu fattas bara en vagn

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • oOrosamarängerOo
    trebarnsliv skrev 2008-06-02 13:10:41 följande:
    Jag köpte ett nytt parasoll på´kidzshop för inte så länge sen. Är besviken på att man får det gamla med ett fäste när man ändå betalar fullt pris. Tycker då att man borde få lite rabatt eller få reda på det innan man beställer att det bara är ett fäste. Är faktiskt besviken då jag inte visste det.Kan ju inte alls fästa det på chassit som jag sett andra mammor göra och kan helelr då inte vinkla ner längs med chassit ner mot varukorgen. Dessutom var det jättesvårt att sätta parasollet på ramen.Har ni andra som också beställt parasoll från Kidzshop bara fått ett fäste?
    Men nu är du ute och snurrarFundersam det går att vinkla o är inte ett dugg svårt att sätta på ramen, är superlätt att fästa. Du har ju redan fått flera svar ang det, så varför fortsätta tjata?
  • Cococo

Vad kommer Bugaboo-filtarna att kosta i Sverige?

• Mawe123

Ni som köpt vagn från babytrader, hur har ni gjort angående deras mail om att testa om handtaget pallar för 25kg.

Jag förstår inte riktigt deras instruktion på hur jag ska kunna kolla detta.

Mitt handtag glider ofta upp på högersida vid normal användning och sonen väger än så länge knappa 10kg, så jag vill såklart ha ett nytt chassi.

Om någon har tid eller lust beskriv hur ni testade min engelska är så dålig så jag förstår inte deras mail!

William 000213, Lowe 070712
  • Liam o Engla
    Mawe123 skrev 2008-06-02 16:48:28 följande:
    Ni som köpt vagn från babytrader, hur har ni gjort angående deras mail om att testa om handtaget pallar för 25kg.Jag förstår inte riktigt deras instruktion på hur jag ska kunna kolla detta.Mitt handtag glider ofta upp på högersida vid normal användning och sonen väger än så länge knappa 10kg, så jag vill såklart ha ett nytt chassi.Om någon har tid eller lust beskriv hur ni testade min engelska är så dålig så jag förstår inte deras mail!
    jag har mailat fram o tillbaks me babytrader för att jag inte heller fattade testet. men såhär går det till: du ska ta loss sittdel eller liggdel, skötväska och hjul så du bara har själva chassit.  dra ut handtaget i högsta läget, lås snäppfästen, sen ska du ställa det med "hjulpinnarna" (öh, hoppas du fattar ) på en våg och pressa på handtaget och se vid vilken vikt vågen visar då handtaget glider. Det ska tåla upp till 25 kg så glider handtaget nedåt på under 25kg så e det en reklammation. hoppas du förstår. lycka till!!
    Liam 051107 Engla 070504
  • Mawe123
    Liam o Engla skrev 2008-06-02 16:57:39 följande:
    jag har mailat fram o tillbaks me babytrader för att jag inte heller fattade testet. men såhär går det till: du ska ta loss sittdel eller liggdel, skötväska och hjul så du bara har själva chassit.  dra ut handtaget i högsta läget, lås snäppfästen, sen ska du ställa det med "hjulpinnarna" (öh, hoppas du fattar ) på en våg och pressa på handtaget och se vid vilken vikt vågen visar då handtaget glider. Det ska tåla upp till 25 kg så glider handtaget nedåt på under 25kg så e det en reklammation. hoppas du förstår. lycka till!!
    Tack för svaret, nu ska jag testa!

Jag är otroligt missnöjd med snapfästet på högersida så det blir spännande att se vad vågen visar.

Problemet är väl om det tål 25kilo och ändå inte fungerar i praktiken...

Hur gick det för dig?
  • imsa

skulle behöva hjälp med att  välja färg på parasoll. har grå bas med svart och rött topptyg i canvas.

väljer mellan rött, svart eller grått parasoll just nu. vilket skulle ni ha tagit?
    ♥ nu är hon här ♥
  • Lille Mammsen
    imsa skrev 2008-06-02 17:14:32 följande:
    skulle behöva hjälp med att  välja färg på parasoll. har grå bas med svart och rött topptyg i canvas.
    väljer mellan rött, svart eller grått parasoll just nu. vilket skulle ni ha tagit?
    Rött! Fast svart funkar ju typ till allt......
  • Mawe123
    Mawe123 skrev 2008-06-02 17:06:15 följande:
    Tack för svaret, nu ska jag testa!Jag är otroligt missnöjd med snapfästet på högersida så det blir spännande att se vad vågen visar.Problemet är väl om det tål 25kilo och ändå inte fungerar i praktiken...Hur gick det för dig?
    Jag är faktiskt förvånad, det är först när jag kommer upp i ca 20kg som handtaget börjar glida.

Nu ska jag maila babytrader, tack än en gång för hjälpen! /Maria
  • Renstjärna

Mawe123: Inte för att jag är någon expert, men jag sitter med samma problem och har testat mina ramar. Som jag förstår instruktionen skall man ha handtaget nere på vågen (inte för att det spelar nån roll - resultatet blir detsamma). Jag fällde ihop mitt chassi, satte handtaget på vågen och axeln (den som varukorgen hänger på) upp och sedan tryckte jag långsamt på axeln. Håll koll på vikten och tryck så du får ett kilo i taget liksom och sedan känner du när handtaget ger efter. Mina gav sig vid c.a. 12 kg.

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13