• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • rply

nee inte min kompis iaf..

MBL skrev 2008-03-17 15:39:52 följande:
    Hallåååååå har nån fått sin bruna bas än? jag väntar fortfarande.. vill ha hem dom NUUUU.
  • Fröken Småland
    Lille Mammsen skrev 2008-03-17 15:40:10 följande:
    *Grrrr* jaha,då måste man köpa till dom där skötväsk hållarna! Annars kan man ju ej ha me väskan,om man ej vill kånka på den separat! Inte f-n tänkte jag på de.............någo mer som man måste köpa till (som jag annars endå kommer märka behövs senare=sparar tid o pengar) så önskas denna info snarast!!!!
    Bagclipsen passar inte på Gecko, bara på Frog *duckar*. Dessutom är de rätt luriga att få tag på, men kanske hos Simpleworld. Jag skulle köpt en mugghållare .
  • MBL
    mamma2003 skrev 2008-03-17 15:51:29 följande:
    Heeej! Fått tillbaka internet? Varifrån har du beställt den bruna basen? Passa på att beställa vinterhjulen också så kanske du slipper frakten för dem .
    [/citat]
    Ha ha, nä jag lånar datorn av en kompis så jag passar på o kollar runt Ja, kidzshopen beställde jag ifrån, skulle ha fått dom förra vecka men de hade inte fått hem bruna basen ännu.. Ledsamt att vänta tycker jag haha. Jorå, en god idé
    rply skrev 2008-03-17 15:53:39 följande:
    [citat]
    nee inte min kompis iaf..
    Nähää. Typiskt!
  • MBL
    Lille Mammsen skrev 2008-03-17 15:40:10 följande:
    *Grrrr* jaha,då måste man köpa till dom där skötväsk hållarna! Annars kan man ju ej ha me väskan,om man ej vill kånka på den separat! Inte f-n tänkte jag på de.............någo mer som man måste köpa till (som jag annars endå kommer märka behövs senare=sparar tid o pengar) så önskas denna info snarast!!!!
    en del väskor hänger fintfint utan nån hållare, jag har dock krokar t min frog så min väska hänger bra där
  • MBL
    mamma2003 skrev 2008-03-17 15:54:40 följande:
    Bagclipsen passar inte på Gecko, bara på Frog *duckar*. Dessutom är de rätt luriga att få tag på, men kanske hos Simpleworld. Jag skulle köpt en mugghållare .
    om de funkar t en frog så bör de funka oxå på en cam?
  • Fröken Småland
    MBL skrev 2008-03-17 15:57:32 följande:
    om de funkar t en frog så bör de funka oxå på en cam?
    Njet, Frogens handtag är grövre. Man får fodra dem med något, t ex möbeltassar så funkar det hyggligt.
  • saferide

Hej! En fråga: är det skillnad på cam och frogens sittdelar? Kan man byte klädsel på båda? Kan man man använda samma klädsel till båda?

• mamma på vift

Åhh att det ska vara så svårt att bestämma sig....sandbas är ju snyggt nu till våren men grått kan man ju ha alla toppfärger till och denim är så snygg......fast kanske ska jag välja brun Fundersam blir tokig på mig själv ju!!!

Mamma till busungen Jacob + grodan Max född 16/8 v.30+6
  • Fröken Småland
    mamma på vift skrev 2008-03-17 16:13:12 följande:
    Åhh att det ska vara så svårt att bestämma sig....sandbas är ju snyggt nu till våren men grått kan man ju ha alla toppfärger till och denim är så snygg......fast kanske ska jag välja brun  blir tokig på mig själv ju!!!
    Vad har du för toppfärg/er?
  • Fröken Småland
    saferide skrev 2008-03-17 16:13:07 följande:
    Hej! En fråga: är det skillnad på cam och frogens sittdelar? Kan man byte klädsel på båda? Kan man man använda samma klädsel till båda?
    Det är skillnad. Man kan byta klädsel på båda, finns nya klädslar även till Frog att köpa. Vet att man kan använda Camelonklädsel på Frogram (fast Frogramen är fem cm kortare) men tvärtom jagar jag själv info om. Någon? *ropar desperat*.

Skillnaden är främst att om man köper en Camklädsel får man köpa tre delar; varukorg, bas och topp. Till Cameleons topp är det tre delar, sittdelsöverdrag, sufflett och liggdelslock. Priset för fem delar blir 2.320:-. Köper man däremot en Frogklädsel så är den komplett med tre delar; varukorg, sittdelsbas och sufflett. Det ingår alltså inget till liggdelen och heller inget sittdelsöverdrag (som inte behövs, det är bara för att pynta). De tre delarna kostar 1.595:-. Prisvärt tycker jag själv (som har tre st Frogklädslar). Hittills... Topparna och åkpåsarna vill jag inte räkna upp här ifall min man skulle smygläsa. Såhär kan det låta en lördagsutflykt: Men, har du en grön åkpåse nu? Ja, det är klart, den har du väl sett? Och sen skakar jag på huvudet som om att han är helt förvirrad. Eftersom han oftast är det så funkar det varje gång! Undrar om han skulle märka om jag bytte unge?
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13