• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Unna

Jag tycker absolut att man ska utgå från vad man själv gillar när man köper grejer till barnet. Det är ju en annan sak när det blir äldre och kommer med önskemål!

AIE skrev 2008-03-17 14:50:56 följande:
    Måste ställa en fråga...Kanske är en dum fråga men här kommer den iaf;Kan man ha den nya rosa canvas-toppen om man ska få en liten kille?Både jag o sambon tycker den är sååå grymt snygg och hade bebisen i magen varit en tjej så hade den varit given. men nu är det ju en liten prins i min mage men mamma(dvs jag) gillar ff den nya rosa canvasen GÖRMYCKET!!!Vad tycker ni? Skulle det funka?Vill liksom inte få "negativa "kommentarer om vi nu skulle köpa den. Hur har ni gjort ni som har pojkar? Har ni köpt färger till vagnen utifrån ert barns kön eller har ni köpt det NI tycker är snyggt?
  • BabyJay
    MillionStars skrev 2008-03-17 16:45:16 följande:
    Åhhh vad jag behöver er hjälp nu!!! Vi väntar vårat första barn (bf 25 juni) så än är det ju ett tag kvar men jag är ju så sugen på att beställa Bugaboon nu Problemet är bara att jag inte riktigt vet om det är rätt vagn för oss (även om jag hoppas innerligt) Vi bor lite på landet och de vägar som jag kan gå på här är grusvägar, skogsvägar o.s.v. Därför hade jag tänkt köpa terränghjulen som jag kan ha om det blir alldeles för besvärligt me d de svängbara hjulen och vi har även en del snö här på vintern. Samtidigt så brukar jag vara inne i stan ganska ofta och då vill jag ju inte rulla på nån pansarvagn utan jag vill att det ska vara en liten och smidig vagn.Vi har dessutom en liten bil som vagnen måste få plats i! Så vad tror ni? Ska vi satsa på en bugaboo? Köpa ny eller begagnad?
    Jag bor precis som du beskriver och vi har köpt en bugga. Vi kommer troligtvis använda terränghjulen som "de vanliga" hjulen och sätta på swivelhjulen när vi känner att vi behlver ha en smidig vagn. Med terränghjulen på är ju buggan som vilken annan 4-hjuling som helst fast ett par kilon lättare. Och det är viktiga kilon för mig!! Dessutom får man världens smidigaste vagn bara av att byta hjulen och det är det ingen annan vagn osm erbjuder!
  • Unna

Jag känner mig så nöjd över vårt beslut att köpa Cameleon!

Tror det blir på babytrader, det verkar som att de som behövt reklamera något har kunnat göra det enkelt ändå.

Någon som har en åsikt ifall sommarsuflett och solskyddet kan vara bra? Är beräknad till 8 juli...
    Ska köpa snöhjul, men de är ju dyrare där än i butik i sverige! (70 euro = ca 660kr)
    Någon som vet om man betalar någon slags extra avgift eller frakt om man köper extra grejer i butik i sverige? (Tex snöhjul eller åkpåse.)

• yaaniz

så man sliter inte på dom teräng hjulen om man ska ha dom hela tiden typ? tänkte oxå det att det känns smart att ha dom på som standrad?

• MillionStars
    BabyJay skrev 2008-03-17 17:53:43 följande:
    Jag bor precis som du beskriver och vi har köpt en bugga. Vi kommer troligtvis använda terränghjulen som "de vanliga" hjulen och sätta på swivelhjulen när vi känner att vi behlver ha en smidig vagn. Med terränghjulen på är ju buggan som vilken annan 4-hjuling som helst fast ett par kilon lättare. Och det är viktiga kilon för mig!! Dessutom får man världens smidigaste vagn bara av att byta hjulen och det är det ingen annan vagn osm erbjuder!
    Ja men va bra! Precis som du säger så blir ju vagnen som vilken annan 4-hjuling fast LÄTTARE vilket betyder mycket. Vad har du för färgkombo? ska man våga och ha sandbas fast man bor på landet där det lätt blir lite lerigt och så? Köpte ni ny eller begagnad?
  • Skrutthumlan

hej på er!

behöver lite råd!
    Jag köpte min bugga från babytrader för typ ett år sedan.
    innan jul så pajjade låsmeckanismen på styret (gamla modellen), jag fick då ett nytt chassi utan problem.

när sedan det nya chassit kom med den nya låsmeckanismen så funkade det inte, styret glider iväg...

så jag mailade igen och fick för en vecka sen återigen ett nytt chassi. denna gång sa dom att dom kollar alla chassin innan dom skickar dom för att det inte ska vara samma problem igen.

men vad händer, SAMMA SAK IGEN! styret glider ut när man "bumpar" upp vagnen den 2 st trappsteg det är upp till huset

ni som har vagnen med "nya" styret, ska det vara så här?
    Vad ska jag säga till babytrader?
    känns som att man skulle vilja ha pengarna tillbaka och gå till en butik här istockholm och köpa en ny, där man själv kan prova så att det funkar...

Har för övrigt också köpt en bugaboo Bee som vi älskar

• jule

saferide - jag har en frog m camklädsel, bild finns i mitt galleri...

mamma 2003- hahaha du e för rolig du, körde lite samma grej gällande min denim top som jag hade världens ångest för hur jag skulle "presentera" för maken. hursom jag bytte helt sonika utan att säga ngt å när han passerade vagnen för 100 gången i hallen säger han lite förvirrat/förvånat "när skaffade du den...?" passande va att han precis beställt en massa frölundamatcher på comhem så jag sa helt enkelt att vissa vill se hockey varje månad på tv andra köper grejer till buggan , då sa han inte så mkt mer . hockeyn för honom e helig likaså buggan för mig . nu har jag en åkpåse i offwhite som ligger å lurar i garderoben, får se när jag ska plocka fram den

• Fröken Småland
    MillionStars skrev 2008-03-17 18:03:08 följande:
    Ja men va bra! Precis som du säger så blir ju vagnen som vilken annan 4-hjuling fast LÄTTARE vilket betyder mycket. Vad har du för färgkombo? ska man våga och ha sandbas fast man bor på landet där det lätt blir lite lerigt och så? Köpte ni ny eller begagnad?
    Man skall bara tänka på att fjädringen möjligen är lite sämre med snöhjulen på om man t ex är van vid en gungande Brio eller någon annan "babyvagn" med mjuk fjädring. Ang sandbas så är det den färg som bäst tolererar stänk, så det kan du lugnt våga!
    jule skrev 2008-03-17 18:39:58 följande:
    saferide - jag har en frog m camklädsel, bild finns i mitt galleri...mamma 2003- hahaha du e för rolig du, körde lite samma grej gällande min denim top som jag hade världens ångest för hur jag skulle "presentera" för maken. hursom jag bytte helt sonika utan att säga ngt å när han passerade vagnen för 100 gången i hallen säger han lite förvirrat/förvånat "när skaffade du den...?" passande va att han precis beställt en massa frölundamatcher på comhem så jag sa helt enkelt att vissa vill se hockey varje månad på tv andra köper grejer till buggan , då sa han inte så mkt mer . hockeyn för honom e helig likaså buggan för mig . nu har jag en åkpåse i offwhite som ligger å lurar i garderoben, får se när jag ska plocka fram den
    Jag har en låst *skojar* byrå med bara Bugaboo-grejor. Jag tänker hela tiden; Jaja, så länge det bara är en låda som är full. Och sen två lådor. Nu är det tre... Där går min gräns förresten. När jag inte kan stänga de tre lådorna så skall jag byta ut istället för att bara köpa nytt. Eller... Jag skall försöka vara stark!

Jag hörde min man säga häromveckan till en vän: Vad är det för mening med att ha ett dubbelgarage när man ändå inte får plats med bilarna?  Tror ni han är trött på alla barnvagnar?
  • saferide

jule - jahaja, men det såg ju hur bra ut som helst :)

Vart får man tag i nya klädslar då?

• jule

mamma 2003- ja låter helt klart så eftersom vi bor i lgh har jag ju fått sälja av allt eftersom jag bytt vagn så nu har jag bara buggan å zappen kvar...

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13