• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • leson76
    JohannaJ skrev 2008-04-09 21:06:47 följande:
    är 3700 bra pris för en en månad gammal bee, endast använd som visningsex i butik?
    Jag skulle absolu ge det!  Vill du inte ha den så tar jag den....om den inte e gul. Flört
  • Bellahhh
    Bellahhh skrev 2008-04-09 20:27:44 följande:
    Alltså 5900:- På blocket hittade jag 05:or för 5000:- och en 06:a för 5500:- Så mitt pris måste väl va okej för en inköpt -08 ?*puffar* OBS EJ ANNONS!
    ingen?
    Min familj är finast
  • jessica1979

mallan brallan skrev 2008-04-09 21:01:11 följande:

Jag tycker att den gråa/svarta åkpåsen e skitful...Den ser uttvättad å sliten ut, å den svarta fleecen SUGER till sig skit!
    Ja! Det var en bra beskrivning, urtvättad ser den ut att va! Tycker du det är snyggare med sand åkpåse då till grå bas sand topp?
  • madebyinferno
    mamma2003 skrev 2008-04-07 14:02:32 följande:
    martina! Long time no hear! Hur gick det med din ståbrädeutredning?Så, nu lägger jag av
    Väntar hem orginalståbrädan så jag kan ha en verklighetsbaserad åsikt om hur den är vs buggyboarden

Forskar ff i vilka andra som kanske skulle kunna passa också, lokala butiken har ju ett skralt utbud och det är ju inte kul att rekomendera en bräda man själv inte testat

Någon som har en annan ståbräda till Cam eller Bee utöver orginalet eller buggyboard från lascal som jag kan testa???
    Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • madebyinferno
    Lirre skrev 2008-04-07 17:59:57 följande:
    Hej hej!!Har en liten fråga. Nån som har/haft ståbräda till sin bugga & hur funkar det? Nöjd/missnöjd?
    Kör med buggyboard från lascal nu och det fungerar super, väntar dock hem en orginalbräda med tiny tot stolen för att se om det passar min lilla dam bättre hon vill inte stå utan hellre gå och det går inte att gå myrtakt på morgonen till dagis eller sitta som ju inte heller går så bra...
    leson76 skrev 2008-04-07 18:08:43 följande:
    Jag vill också veta om man kan ha ståbräda till Bugaboo.Puffar lite för min tidigare fråga. Vilken vagn skulle ni välja om ni skulle köpa endast en av vagnarna till en 6-månaders, Cameleon och Bee?
    Bee fungerar bra som enda vagn. Funderingarna kommer väl vid hjulen men det beror väl på vad för underlag ni kommer att köra på?! Håller förövrigt med...
    Hannnas skrev 2008-04-07 18:18:31 följande:
    det finns en ståbräda till bugaboo har dock inte prövat så även jag undrar om den är bra?Av Bee o Cam till en 6mån skulle jag välja Camen... dels för att man kan köra i fler terränger med den, den är "mjukare" och bebis kommer högre upp sen kan du ju använda cam till fler barn och köpa till en Bee sen el så tänker jag iaf
    Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • Zvartaliljan

Tjenixen i tråden! har ju inte hängt här sen jag sålde min bugga i höstas (fyyy på mig Generad)
    Nu är det så att jag funderar på att sälja Maias jogger och införskaffa en Bugaboo Bee Så nu vill jag höra lite från er vad ni tycker om denna vagn! Tror ni man klarar sig på att ha bara den vagnen nu? Hon fyller 2 år nu och vi använder bara vagnen när vi går på stan eller korta rundor. Annars vill hon ju inte sitta så länge i vagnen längre.

• klaudiab

Hej tjejer
    Jag har börjat jobba i en butik som säljer Bugaboo, och jag måste säga att jag tycker att det är svårt med argument. Kan ni hjälpa mig lite? Varför skall man tex ha top i fleece?

• ami
    Zvartaliljan skrev 2008-04-09 22:10:48 följande:
    Tjenixen i tråden! har ju inte hängt här sen jag sålde min bugga i höstas (fyyy på mig )Nu är det så att jag funderar på att sälja Maias jogger och införskaffa en Bugaboo Bee Så nu vill jag höra lite från er vad ni tycker om denna vagn! Tror ni man klarar sig på att ha bara den vagnen nu? Hon fyller 2 år nu och vi använder bara vagnen när vi går på stan eller korta rundor. Annars vill hon ju inte sitta så länge i vagnen längre.
    Det tror jag absolut
  • madebyinferno
    Lillpinglan skrev 2008-04-08 00:04:10 följande:
    Halloj alla...Jag äger en Urban Jungle men nu när bebben vuxit ur liggdelen vill jag ha en annan vagn. Gillar INTE att jag inte kan välja själv på UJs sittdel åt vilket håll min dotter är vänd. Så... jag är nyfiken på Bugaboo Cameleon! Har "snabbklämt" på en.. fick några funderingar!* Stör man sig inte på att handtaget inte går att justera mer än "uppåt/neråt"? Det känns som att handtaget är liksom så nära vagnen så man kanske sparkar/trampar på hjulen? På andra vagnar så är liksom handtaget riktat mer bakåt, närmare magen på mig som kör.. liksom... (hoppas ni förstår)* Om man vänder på styret (t.ex. under en promenad om det blåser hårt eller solen skiner bebben i ögonen) så de små hjulen hamnar bakåt... blir inte vagnen himla irriterande svårstyrd då? Blir det bättre om man låser hjulen då? Eller blir det så pass irriterande att man aldrig kommer att köra på det viset?* Ingen som retar sig på att sittdelen är så himla liten att man inte kan "lägga något vid sidan av barnet" vid behov? * Sover verkligen barnet bra i fullt liggläge när det inte kan ligga plant, utan liksom "skålat"? Är det bra för barnets rygg?Ska åka och klämma på lite olika modeller in real life så småningom.. Funderar på att även provköra TEUTONIA MISTRAL S... Någon som känner till den modellen och kan prata "för och emot"? Den är inte lika snygg.. men ser mer rejäl ut. Kanske mer hållbar för en växande bebis som så småningom ska klättra i vagnen och smutsa ner den med skor.. Aahhhhhh - alla dessa val!!! Hoppas någon kan bistå med lite argument..Kram från villrådig mamma till 9-månaders..
    Har haft mistral s, fun och bugaboo cameleon och kan säga att bugaboo vinner med hästlängder....

För det första är det så lätt att klicka loss och vända hela sitt/liggdelen att jag aldrig fällt över styret av den anledningen (solen/vinden)

förstår inte riktigt vad du vill lägga brevid barnet så den frågan kan jag inte svara på

skålade sitsen är ergonomisk så det är ingen fara för barnets rygg och ja de sover bra så, min lille sover annars bara på mage men i sittdelen kan han glåsa på i flera timmar plus att de kasar aldrig ner som de kan göra i "vanliga" sittdelar och somnar de sittande är det superlätt att bara fälla sitsen utan att det är risk för att barnet vaknar när sittställnignen ändras...

mistral s är stor och tung pga det vändbara styret, fun är lättare och smidigare än mistral s men gemensamt för dem är (tycker jag iaf) att det är onödigt mycket tyg inne i sufletten som alltid fastnar och krånglar till ändring av sittställningen plus att min 2,5 åring får inte plats i fun på ett bekvämt sätt men hon sitter/ligger som en prinsessa i Cammen

Summan blir - slå till på en Cameleon, den räcker längst,är lättast på många olika sätt
    bla tyngdmässigt, hur man ändrar sittställning, vänder sitsen mm mm

Lycka till i djungeln och kom gärna med fler frågor
  • Videli
    mamma2003 skrev 2008-04-09 19:13:45 följande:
    Videli, din gangster! Var är dagsljus-bilderna på silverbee? *kräver bild*
    Hahahahahaha,
    Hade fullt upp idag, men tog en bild med den blev ingen bra. Men den ligger i alla fall i mitt galleri om du vill kika. Men sufletten gör sig inte rätt på den bilden...

Se om jag kan få till en bättre bild imorgon
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13