• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Linda23

Vi har canvas och valde det för att det verkar mer slitstarkt än fleece, mer hållbart helt enkelt. Än har jag inte haft den ute i regn men kan absolut inte tänka mig att den suger upp vatten, tvärtom. Mycket lätt att torka av också, kan tänka mig att det är svårare på fleece.

När vi köpte den sa personalen att det hur som helst är viktigt att man använder regnskydd för att skydda vagnens alla delar, vilket tydligen gäller för alla vagnar.

• zarahz
    Linda23 skrev 2008-04-10 09:16:11 följande:
    Vi har canvas och valde det för att det verkar mer slitstarkt än fleece, mer hållbart helt enkelt. Än har jag inte haft den ute i regn men kan absolut inte tänka mig att den suger upp vatten, tvärtom. Mycket lätt att torka av också, kan tänka mig att det är svårare på fleece. När vi köpte den sa personalen att det hur som helst är viktigt att man använder regnskydd för att skydda vagnens alla delar, vilket tydligen gäller för alla vagnar.
    Ja regnskyddet e ju ett måste, å framför allt när man har lagt ut så mycket pengar som man har på vagnen!!

Du e nöjd med canvasen då, jag tänkte köpa den nya blå toppen å va jag sett så finns den bara i canvas..... Tycker att den e så fin!!
  • dinana

Beställde nya swivelhjul nu.. blev inte så billigt som jag hade hoppats på men vet ju i och för sig vad de tar för fraktkostnaden på kidzshopen till exempel. Men blev totalt 550 kr.

• Duntoffla
    Linda23 skrev 2008-04-10 09:16:11 följande:
    Vi har canvas och valde det för att det verkar mer slitstarkt än fleece, mer hållbart helt enkelt. Än har jag inte haft den ute i regn men kan absolut inte tänka mig att den suger upp vatten, tvärtom. Mycket lätt att torka av också, kan tänka mig att det är svårare på fleece. När vi köpte den sa personalen att det hur som helst är viktigt att man använder regnskydd för att skydda vagnens alla delar, vilket tydligen gäller för alla vagnar.
    Ok. Ja, det är klart. Regnar det så brukar man ju ha regnskydd ändå. Om det inte bara kommer några droppar. svårt val. *funderar vidare*
  • mallan brallan

jessica1979: sandåkpåsen tycker jag är skitful oxå (förlåt alexanders mamma!)
    för den skär sig till canvas-sand-toppen. Den funkar till sand-fleece-toppen eftersom det
    är samma fleece i påsen. Men yttertyget är en helt annan nyans. Det är inte ens samma nyans på parasollet! Jag köpte en sandbas, sandfleecetop, sandåkpåse å sandparasoll å de såg fördjävligt ut. 30 olika nyanser beige typ...

• Fröken Småland
    Duntoffla skrev 2008-04-10 08:29:30 följande:
    Det är sant men det jag ex funderar på är en grå bas med orange topp. snyggt i sittdelen men inte lika i liggdelen. Då är det ju frågan om jag ska köpa grå/svart ex och istället köpa ny topp till sittdelen? Eller om jag ska ta sand-brun som är snygg i bägge men kanske lite tråkig?vad har du själv?
    Oj, oj, oj, är du säker på att du vill veta mina kombos? *kolla inventarielistan* Jag har Frog (två st) så då är det lite andra färger som gäller. Men jag baser i följande färger: denim, sand, röd och svart. Även suffletter i dessa färger eftersom det är Frogklädslar, samt en extra orange Frogsufflett. Sen toppar (Cameleon): brun, rosa, gul och röd. Sommarsufflett orange och grön. Åkpåsar röd, grön och svart (Frog). Ja, och lägger man till alla tillbehör såsom bagclips, UV-skydd, ståbräda, mugghållare och parasoll så kostar antagligen min Bugaboo-park mer än min mans motorcykel . Säg inget till honom!

Och det värsta är att i morgon skall jag på Baby- och Barnmässan i Göteborg och klämma på en brun åkpåse och nya ljusblå toppen *skall passa på att anmäla mig till ABM (Anonyma Bugaboo Missbrukare)*
  • Jenny N

Hej, tänkte höra med er experter, är lite sugen på  en bugaboo camelon nu i sommar, men frågan är om min dotter är för stor? Hon är 2½ år, men liten, 86 cm lång och väger 13 kilo, vad tror ni, kan hon sitta ordentligt i en camelon?
    Eller får jag helt enkelt överge tanken på att någonsin ha en bugaboo?(sista barnet)
    Tänkte i så fall sälja hennes uj och ha bugaboon över sommaren för att sen bara ha en enklare vagn typ en sitty till hösten när vi ska ut på långpromenader.

• Duntoffla
    mamma2003 skrev 2008-04-10 10:13:01 följande:
    Oj, oj, oj, är du säker på att du vill veta mina kombos? *kolla inventarielistan* Jag har Frog (två st) så då är det lite andra färger som gäller. Men jag baser i följande färger: denim, sand, röd och svart. Även suffletter i dessa färger eftersom det är Frogklädslar, samt en extra orange Frogsufflett. Sen toppar (Cameleon): brun, rosa, gul och röd. Sommarsufflett orange och grön. Åkpåsar röd, grön och svart (Frog). Ja, och lägger man till alla tillbehör såsom bagclips, UV-skydd, ståbräda, mugghållare och parasoll så kostar antagligen min Bugaboo-park mer än min mans motorcykel . Säg inget till honom!Och det värsta är att i morgon skall jag på Baby- och Barnmässan i Göteborg och klämma på en brun åkpåse och nya ljusblå toppen *skall passa på att anmäla mig till ABM (Anonyma Bugaboo Missbrukare)*
     Hahaha...shit vad med prylar!!

När man köper vagn i Sverige-är det alltid bara själva sitt och liggdel som ingår då? (om man inte lyckas deala till sig mer) Alltså aldrig åkpåsar? Funderar på om det blir billigare från Holland eller inte?
  • Fröken Småland
    Duntoffla skrev 2008-04-10 10:18:29 följande:
     Hahaha...shit vad med prylar!! När man köper vagn i Sverige-är det alltid bara själva sitt och liggdel som ingår då? (om man inte lyckas deala till sig mer) Alltså aldrig åkpåsar? Funderar på om det blir billigare från Holland eller inte?
    Åkpåsar och annat ingår aldrig, och jag har inte hört någon som lyckats deala sig till i Sverige. Undantagsvis har någon butik haft kampanj, typ halva priset på åkpåse vid köp av vagn men egentligen är det nog inte tillåtet. De där kommersiella jättarna förbjuder nämligen återförsäljarna att sätta egna priser (eg olagligt). Holland verkar göra lite mer som de vill så där lönar det sig definitivt att köpa. Ca 1.500 billigare blir vagnen och tillbehören är kanske 20 % billigare än i Sverige. Så ju mer tillbehör du köper desto mer sparar du.
  • Duntoffla
    mamma2003 skrev 2008-04-10 10:32:56 följande:
    Åkpåsar och annat ingår aldrig, och jag har inte hört någon som lyckats deala sig till i Sverige. Undantagsvis har någon butik haft kampanj, typ halva priset på åkpåse vid köp av vagn men egentligen är det nog inte tillåtet. De där kommersiella jättarna förbjuder nämligen återförsäljarna att sätta egna priser (eg olagligt). Holland verkar göra lite mer som de vill så där lönar det sig definitivt att köpa. Ca 1.500 billigare blir vagnen och tillbehören är kanske 20 % billigare än i Sverige. Så ju mer tillbehör du köper desto mer sparar du.
     Ok. Jag ska provköra en bugga idag och fastnar jag så blir det nog en beställning senare.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13