• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Kajsan
    martina78 skrev 2008-04-09 21:46:17 följande:
    Din bräda borde komma imorrn *synsk*
  • Duntoffla
    martina78 skrev 2008-04-09 22:20:02 följande:
    Har haft mistral s, fun och bugaboo cameleon och kan säga att bugaboo vinner med hästlängder.... För det första är det så lätt att klicka loss och vända hela sitt/liggdelen att jag aldrig fällt över styret av den anledningen (solen/vinden) förstår inte riktigt vad du vill lägga brevid barnet så den frågan kan jag inte svara på skålade sitsen är ergonomisk så det är ingen fara för barnets rygg och ja de sover bra så, min lille sover annars bara på mage men i sittdelen kan han glåsa på i flera timmar plus att de kasar aldrig ner som de kan göra i "vanliga" sittdelar och somnar de sittande är det superlätt att bara fälla sitsen utan att det är risk för att barnet vaknar när sittställnignen ändras...mistral s är stor och tung pga det vändbara styret, fun är lättare och smidigare än mistral s men gemensamt för dem är (tycker jag iaf) att det är onödigt mycket tyg inne i sufletten som alltid fastnar och krånglar till ändring av sittställningen plus att min 2,5 åring får inte plats i fun på ett bekvämt sätt men hon sitter/ligger som en prinsessa i Cammen Summan blir - slå till på en Cameleon, den räcker längst,är lättast på många olika sätt bla tyngdmässigt, hur man ändrar sittställning, vänder sitsen mm mm Lycka till i djungeln och kom gärna med fler frågor
     Vilka bra frågor och svar! Hade samma funderingar. Tackar för hjälpen jag med!
  • willezmamma

Nu har även min cam lossnat på höger sida i handtaget  ...mejlade babytrader igår och fick svar idag att de skickar ett nytt chassi inom 3-4veckor! 

Så jag kan bara hålla med om att babytrader är snabba på att svara och inga problem med reklamationer som det verkarGlad

Ingen kan vara nere med en ballong!
  • Cajsan

martina78: har en easyrider, men det är mest mannen som kör och han säger att Buggan blir lite svårstyrd med Easyridern, men vi har inte provat någon annan, så vi har tyvärr inget annat att jämföra med! Jag tycker Easyridern är bra för att den inte står ut så mycket!

• Duntoffla
    willezmamma skrev 2008-04-09 22:39:56 följande:
    Nu har även min cam lossnat på höger sida i handtaget  ...mejlade babytrader igår och fick svar idag att de skickar ett nytt chassi inom 3-4veckor! Så jag kan bara hålla med om att babytrader är snabba på att svara och inga problem med reklamationer som det verkar
     Har det varit problem med handtagen alltså? På nya årsmodellen?
  • madebyinferno
    mamma2003 skrev 2008-04-08 23:14:36 följande:
    Ergon och Patapumen är båda riktigt bra bärselar. Hade jag inte haft en Beco så hade jag sagt att de var fullständigt fantastiska. Men Becon... Ja, den är helt enkelt i en klass för sig.Här är jag när jag omsorgsfullt väljer frukt till den hemlagade pajenEller nej. Men en sån Beco bärsele har jag i alla fall. Godnatt tjejer!
    Har du lust att lista likheterna och skillnaderna på patapum och beco för mig
    Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • JohannaJ

hm tjejer. Hur ska jag motivera att köpa en Bee när jag har en ny cam?

Jag kör på "bra att resa med" och "men Hilding behöver ju en dagisvagn" (sista känns lite svajig eftersom han är 4 mån ). Behöver fler argument! Pappan fick precis ny TV så visst ska väl jag få en vagn bara för att?

har fått en liten tomtebebis
  • Videli

Johanna,

Hihihi lille Vide har ju en ny UJ och en Bee, så det är klart Hilding ska ha en Bee

UJ har man när man är ute på promenader, och Bee när man shoppar
    Vi har combi så jag behöver inte ens fälla ihop Bee´n utan ställer bara in den direkt, kan det bli bättre

• NovJenny
    Duntoffla skrev 2008-04-09 21:02:48 följande:
     Hej Jenny! Är du här också? OK. bra att veta om babytrader. Vad har du för vagn? Visst skulle du byta nu med lillan?
    Ja, jag är här med!

Jag har Cameleon. Och ja, vi köpte en Phil&ted syskonvagn, men Buggan har jag kvar!
  • JohannaJ

ahaaaa då är jag med. Jag måste såklart ha en shoppingvagn. Vad tror du om argumentet att den orkar bära färre kassar än camen (=mindre bortslösade slantar). Haha, jag har ju snart tjänat på att köpa en bee!

Videli skrev 2008-04-09 23:07:00 följande:
    Johanna,Hihihi lille Vide har ju en ny UJ och en Bee, så det är klart Hilding ska ha en Bee UJ har man när man är ute på promenader, och Bee när man shoppar Vi har combi så jag behöver inte ens fälla ihop Bee´n utan ställer bara in den direkt, kan det bli bättre
    har fått en liten tomtebebis
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13