• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Kajsan
    tjolahopp81 skrev 2008-04-14 21:47:15 följande:
    Hoppas någon av er orkar hjälpa mig och lilla sessan (8 månader den 23 april) med dessa Bugaboo Bee-frågor:
    1. Hur är Bugaboo Bee´s hjul på kullerstenar och grusvägar?2. Varför finns ingen bygel till Bugaboo Bee? Behövs det?3. Hur länge kan man använda en Bugaboo Bee (alltså hur många år kan barnet vara på ett ungefär?)4. Är vagnen stabil/vinglig med tanke på att den är smal?Hoppas nu på många bra svar från er så jag kan bestämma mig fort :)
    1: Värdelös, hoppar och skumpar som alla sulkysar.
    2Behövs inte tycker jag
    3.Lääänge, så länge som man har vagn tycker jag.
    4 Inte alls vinglig, jag tycker den är mer stabil än camen faktiskt!
  • madebyinferno

Inga paket till mig med posten idag heller Hoppas hoppas de kommer imorrn

Är det något jag hatar så är det att vänta allt skulle skett redan igår ungefär 

Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • kirsikka

Nu har jag lyckats övertyga mannen och ska beställa en Cam i dag från babytrader. Har lite frågor, hoppas någon hinner och orkar svara.

1) Finns det någon madrass med i liggdelen?
    2) Ni som har ståbräda, tycker ni att Bugaboos egen är värd pengarna eller finns det andra som är likvärdiga?
    3) Hur länge fick ni vänta era vagnar från babytrader?

• Fröken Småland
    Lillpinglan skrev 2008-04-14 20:10:59 följande:
    leson76 - det är familjetorget.se som har den rabatten!Jag har lite frågor.. Ska köpa en Bugaboo Cameleon och undrar om min bilbarnstol Akta Graco funkar till den? Hur vet jag vilken modell jag har (köpt den begagnad av en kompis)? Det står ”DATE063004” på stolen. Det är ett babyskydd med bas, bara att ”klicka fast”. Det finns en gul etikett som säger; GRACOECE.R44/03UNIVERSAL>13 kg Y03.44.160 E11 ECE.R44/03SEMI-UNIVERSAL>13 kg Y03.44.161 Det säger mig ingenting..? Sen undrar jag om man kan "prenumerera" på inlägg i den här tråden, alltså att man kan få mail till sin inkorg när någon svarat på mitt inlägg?
    Jag skall försöka med det jag kan (tror jag). Tillverkningsdatum borde vara år 2006-vecka30-dag4.

För att få veta vilken modell du har så förslår jag att du lägger in en bild. Då kommer du garanterat att få napp . Gissningsvis är det samma adaptrar för alla Graco-stolar, men babyskydd är inte min avdelning tyvärr.

Det går inte att prenumerera svar på egna inlägg, däremot läggs alla trådar man skriver något i till i favoriter. Man behöver alltså inte klicka på knappen som de flesta tycks tro. Så nu ligger denna tråden i dina favoriter och då ser du ju direkt om någon skrivit något .
  • Unna

1. Ja, madrass medföljer
    3. Den var hemma hos mig på 5:e arbetsdagen efter min beställning från Babytrader.
    (Posten svängde förbi min dörr dagen innan, men jag har ingen porttelefon, så de körde vidare med den till Posten Företagscenter)

Om ståbrädor vet jag tyvärr inget, är helt ny Cam-ägare! Vilken färg ska du köpa? Själv valde jag grå/brun, är så nöjd.

Satu skrev 2008-04-15 07:07:29 följande:
    Nu har jag lyckats övertyga mannen och ska beställa en Cam i dag från babytrader. Har lite frågor, hoppas någon hinner och orkar svara.1) Finns det någon madrass med i liggdelen?2) Ni som har ståbräda, tycker ni att Bugaboos egen är värd pengarna eller finns det andra som är likvärdiga?3) Hur länge fick ni vänta era vagnar från babytrader?
  • Unna

Lillpinglan,
    det kan vara bra att skriva ner vilket nummer ditt inlägg har och på vilken sida, det brukar susa på rätt fort här med nya inlägg, så det kan vara svårt att leta fram var/när någon kan tänkas ha svarat på ens inlägg.
    Ditt inlägg har ju nr 4563 på sid 457.

Vet absolut ingenting om babyskydd tyvärr. Din stol finns alltså inte på deras hemsida?
    Som mamma2003 sa, lägg in en bild här!
    Eller sök på acta graco i bildfunktionen på google, kanske ser du din stol där och få reda på vilken modell du har.

Eller, mest handfast är ju att knata in till en Bugaboo återförsäljare och be att få prova om ditt babyskydd passar i adaptrarna!

• thj
    Cococo skrev 2008-04-14 22:20:10 följande:
    Åhh, problem! Dark khaki eller svart Bugaboo Bee??
    khaki är dundersnygg,svart är snygg också går ju att blanda med allt.
    kram
    Dis skrev 2008-04-14 23:19:47 följande:
    Jag har också problem! Gul Bee med khakiparasoll eller tvärtom?

den gula är också fin,läckert gul

kram

Lillpinglan skrev 2008-04-14 20:10:59 följande:
    leson76 - det är familjetorget.se som har den rabatten!Jag har lite frågor.. Ska köpa en Bugaboo Cameleon och undrar om min bilbarnstol Akta Graco funkar till den? Hur vet jag vilken modell jag har (köpt den begagnad av en kompis)? Det står ”DATE063004” på stolen. Det är ett babyskydd med bas, bara att ”klicka fast”. Det finns en gul etikett som säger; GRACOECE.R44/03UNIVERSAL>13 kg Y03.44.160 E11 ECE.R44/03SEMI-UNIVERSAL>13 kg Y03.44.161 Det säger mig ingenting..? Sen undrar jag om man kan "prenumerera" på inlägg i den här tråden, alltså att man kan få mail till sin inkorg när någon svarat på mitt inlägg?
    adaptern funkar till båda modellerna,har jag lärt mig ,men för att vara helt säker så ta med babyskyddet och testa det med adatptern.
    kram
    Kram
  • Duntoffla
    Unna skrev 2008-04-14 23:20:29 följande:
    Duntoffla,Jag beställde från Babytrader, mitt chassi verkade ok när jag testdrog i det, det är tillverkat nov-07. Men efter att ha läst hur andra har kontrollerat handtaget så har jag blivit lite osäker, för om jag drar mycket kraftigt och tar spjärn med foten på bakaxeln så glider handtaget litelite på ena sidan. Vet dock inte hur det är i verkligheten, har inget barn att testa med än, har bf 8 juli...
     OK. har inte riktigt koll på hur handtagen ser ut rent tekniskt. Får väl helt enkelt vänta på min vagn och testa. Jag har ju ett barn att testa med också. Även om man får nytt chassi så är det trist att det verkar vara rätt många med fel. Jaja, vi får se hur det verkar
  • Cococo

thj - vilka färger kommer man att kunna köpa till på sufletten sen? (Bee) Och när?

• thj
    Cococo skrev 2008-04-15 08:42:42 följande:
    thj - vilka färger kommer man att kunna köpa till på sufletten sen? (Bee) Och när?
    röd,blå,gul,khaki och svart och så silver(sommarsuflett) kommer runt den 27/4-08..
    Men har hört men vet inte hundra fler till som är på insprång under sommaren..
    385.- kommer de att kosta

Kramizz
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13