• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • ängeln83

Hoppar in en sväng i tråden.
    Sitter och spanar vagn eftersom jag inte är nöjd med sonen nuvarande BT Jogger.
    Är grymt sugen på en Cameleon, funderar på grå bas, men topp vet jag inte än.
    Kollar på Kidzshoppen, om jag väljer grå bas och sen te.x röd canvas, behöver jag köpa till nåt mer då?

Tacksam för svar

ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°LIAM°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø
  • Fröken Småland
    gbg77 skrev 2008-04-15 14:37:18 följande:
    Hur är det nu med vikten o fjädringen, det är väl 5 kilo för varje hack, men det är när bebisen ökat 5 kilo man ska ändra då eller?
    All vikt skall räknas med. Lastar du mycket i varkorgen t ex så bör du ändra fjädringen, annars blir vagnen lätt svajig.
  • gbg77

men om jag hade på det lägsta när han va nyfödd o nu kanske han väger ca 1½ kilo mer, varukorgen är "normalt" lastad med regnskydd, lås, lite blöjor o så. när är det dags att ändra till nästa steg?

mamma2003 skrev 2008-04-15 15:17:43 följande:
    All vikt skall räknas med. Lastar du mycket i varkorgen t ex så bör du ändra fjädringen, annars blir vagnen lätt svajig.
  • Fröken Småland
    ängeln83 skrev 2008-04-15 15:12:21 följande:
    Hoppar in en sväng i tråden.Sitter och spanar vagn eftersom jag inte är nöjd med sonen nuvarande BT Jogger.Är grymt sugen på en Cameleon, funderar på grå bas, men topp vet jag inte än. Kollar på Kidzshoppen, om jag väljer grå bas och sen te.x röd canvas, behöver jag köpa till nåt mer då? Tacksam för svar
    Klart du skall ha en Cameleon! Om du väljer en basfärg och en toppfärg så är vagnen komplett. Priset i Sverige är 8.700:-. Sen kan man bli hur fattig som helst på att shoppa tillbehör och byta färg men det var väl inte det du frågade om .
  • ängeln83
    mamma2003 skrev 2008-04-15 15:20:47 följande:
    Klart du skall ha en Cameleon! Om du väljer en basfärg och en toppfärg så är vagnen komplett. Priset i Sverige är 8.700:-. Sen kan man bli hur fattig som helst på att shoppa tillbehör och byta färg men det var väl inte det du frågade om .
    Kan tänka mej det
    Får jag samma begär att byta klädsel på vagnen som jag har med att byta klädsel på sonen så blir det fattigt framöver

Tack för ditt svar, måste klura lite på färgen nu bara
    ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°LIAM°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø
  • Fröken Småland
    gbg77 skrev 2008-04-15 15:20:44 följande:
    men om jag hade på det lägsta när han va nyfödd o nu kanske han väger ca 1½ kilo mer, varukorgen är "normalt" lastad med regnskydd, lås, lite blöjor o så. när är det dags att ändra till nästa steg?
    Ja, vad väger han? Utrustningen du nämner väger väl kanske två kilo? Så när last och barn är uppe i tio kg så skulle jag byta till hack nr två. Hmm, vad står det nu i instruktionsboken? *har ingen kvar*
  • gbg77

han väger ca 5, o lasten kanske som du säger 2, ska själva liggdelen räknas med eller endast barnet o lasten?
    fattar nog trögt kanske

mamma2003 skrev 2008-04-15 15:27:27 följande:
    Ja, vad väger han? Utrustningen du nämner väger väl kanske två kilo? Så när last och barn är uppe i tio kg så skulle jag byta till hack nr två. Hmm, vad står det nu i instruktionsboken? *har ingen kvar*
  • Fröken Småland
    mamma2003 skrev 2008-04-15 15:27:27 följande:
    Jodå, det stämmer enligt instruktionsboken. Där står det att man skall flytta ett hack för varje fem kilo total last. Och första hacket får väl ändå räknas klara vikten fem-tio kilo last, annars skulle ju det hacket vara onödigt. Ingen kör väl en tom vagn några längre sträckor?

Men det finns också en bild i instruktionsboken som visar att ju högre vikt desto mer upprätta skall stötdämparna vara. Stämmer det tycker ni? Senast idag gav jag ju rådet att ju högre vikt desto mer ihoptryckta stötdämpare , det verkar ju mest logiskt. Nu har jag ingen Cameleon längre så jag kan inte kolla heller.

Utredning om detta tjejer!
  • tjolahopp81
    Svar på #4573
    Kajsan skrev 2008-04-14 23:22:42 följande:
    1: Värdelös, hoppar och skumpar som alla sulkysar.2Behövs inte tycker jag3.Lääänge, så länge som man har vagn tycker jag.4 Inte alls vinglig, jag tycker den är mer stabil än camen faktiskt!
    Tusen tack för dina svar! Vi bor ju dessvärre i Lund som i stort sett består av enbart kullerstenar...:(
  • Fröken Småland
    gbg77 skrev 2008-04-15 15:30:13 följande:
    han väger ca 5, o lasten kanske som du säger 2, ska själva liggdelen räknas med eller endast barnet o lasten? fattar nog trögt kanske
    I så fall är vi nog lite tröga allihopa, för det där är inte så himla solklart . Hoppas något geni har en solklar teori om hur det skall vara.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13