• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Fröken Småland
    mamma på vift skrev 2008-03-10 20:37:52 följande:
    Måste bara fråga....någon mer som har eller har haft barn som avskytt sittdelen? Har de lärt sig att tycka om den? Max älskade sin bugga med liggdelen på...men nu när vi bytt till sittdelen så avskyr han den. Han blir arg så fort man sätter honom i den och om man lägger honom ner så börjar han krångla och skjuter upp sig i en båge. Vad ska vi göra? Älskar vagnen jätte mycket men om lillen inte vill åka i den så funkar det ju inte.
    Men han får antagligen plats i liggdelen ett tag till, det går ju bra att haka i en vanlig sele och så får han sitta där i stället. Jag hade definitivt bytt tillbaka och provat om några månader igen.
  • Senap
    mamma2003 skrev 2008-03-10 21:16:49 följande:
    Men han får antagligen plats i liggdelen ett tag till, det går ju bra att haka i en vanlig sele och så får han sitta där i stället. Jag hade definitivt bytt tillbaka och provat om några månader igen.
    Jag med.
    Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.
  • Pinja

Vem var det som köpt på Pingpong och fått väldigt bra deal...?

Har mailat med dem och de svarar snabbt och är väldigt tillmötesgående. Frågade om förfarande vid eventuell reklamation och fick som svar att de står för samtliga kostnader.

• Hannnas

Mamma på vift..... jag hade gjort som ovanstående... satt tillbaks liggdelen och provat om ett tag igen sitter M än?

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma .?:*¨¨*:?.
  • Kajsan
    Pinja skrev 2008-03-10 22:34:07 följande:
    Vem var det som köpt på Pingpong och fått väldigt bra deal...?Har mailat med dem och de svarar snabbt och är väldigt tillmötesgående. Frågade om förfarande vid eventuell reklamation och fick som svar att de står för samtliga kostnader.
    Jag har fått bra dealar, men aldrig utnyttjat dem
    Tx så skulle jag få ett nytt Bugaboo chassi med om jag beställde en UJ dubbelvagn och maxicosi
  • ami
    Bellizzzzz skrev 2008-03-10 16:40:04 följande:
    hej alla jag och det nya chassit. det är många som har klagat på den är det så att det är mycket problem med dem? //puzzzzzzzz
    Tror dom som haft problem med att handtaget glider fått ett nytt. Jag använder dock det def chassit. Funkar ju ändå. Och skulle jag åka rulltrappa el dyl (här ute i skogen..) så är det ju bara att hålla i handtagssidorna. Känns ändå bäst att hålla där i alla vagnar med utdragbart handtag tycker jag.
  • jule

VeroniQa- ser att nåra redan svarat men jag tänkte svara dig oxå

1.Kan man byta ut "Frog" klädsel mot "Cameleon"??

ja, iaf sittdelsbas och top, utan problem. Har precis investerat i en bas för cam till min frog och jag upplevde faktixt inte att den blev pösig trots att den är större... å jag e lite av en perfektionist... kan iofs tipsa om att byta till camens sufflettfästen om du ska ha en camsufflett på en frog för den blir lite pösig annars.

2.Är sitt och liggdelen samma chassi på "Frog" bara att man byter ut tyget när man ska byta från liggdel till sitt??

jepps helt riktigt

3.Någon som har bilder på en "Frog" i sitt galleri??

Har bild på min frog m sand top å svart liggdel (dock är d frogens egna liggdel ej camens...) inom ett par dar lägger jag ut min ny stajlade bugga m sandbas/denim top oxå så håll utkik

• mamma på vift

Ja jag kanske får byta tillbaka till liggdelen igen....men hur gör ni när de små sitter i den? Max bara kasar ner o blir arg om man lägger en kudde bakom ryggen.

Hannah: nej han sitter inte själv än...han behöver lite stöd bakom rumpan så sitter han.

Mamma till busungen Jacob + grodan Max född 16/8 v.30+6
  • RååSa BuBBlan

Nån som har den nya orange basen här inne

Funderar på att köpa en ny cameleon med orange bas/rosa canvas, men osäker på hur den orange ser ut IRL?

Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • thj
    Angelinah skrev 2008-03-11 09:25:11 följande:
    Nån som har den nya orange basen här inne Funderar på att köpa en ny cameleon med orange bas/rosa canvas, men osäker på hur den orange ser ut IRL?
    Den  kombon är så läcker har vi som visnings ex just nu*slurp*

Kramizz
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13