• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • modestyclara

mamma på vift skrev 2008-03-10 20:37:52 följande:

Måste bara fråga....någon mer som har eller har haft barn som avskytt sittdelen? Har de lärt sig att tycka om den? Max älskade sin bugga med liggdelen på...men nu när vi bytt till sittdelen så avskyr han den. Han blir arg så fort man sätter honom i den och om man lägger honom ner så börjar han krångla och skjuter upp sig i en båge. Vad ska vi göra? Älskar vagnen jätte mycket men om lillen inte vill åka i den så funkar det ju inte.
    Men vill han sitta upp då? Han kanske är en sån som inte gillar att sitta? Brukar han sitta på golvet hemma? Han kanske int eär redo får sittdelen än helt enkelt?
  • Stella81
    AIE skrev 2008-03-11 17:45:38 följande:
    Föresten, har kollat igenom bildtråden så gott det går..Är det ngn som har den nya blue i canvas? Är så sugen på den då vi ska få en kille och det kan vara kul att ha ngt att byta med men jag skulle vilja se den på en vagn på ett riktigt foto och inte bara bilden på bugaboos hemsida..Någon?
    Om du menar den mörkblå så finns det en bild (Playing the angels vagn) på sid 8 i bildtråden.
  • Stargirl
    Nu är hon 1 år vår lilla gumma
  • modestyclara

mallan brallan skrev 2008-03-11 16:57:20 följande:

oh my fucking god, har ni sett dom nya "toppklädslarna" hos babytrader??Troligtvis det fulaste jag sett någonsin.www.babytrader.eu/shop/index.php
    ja det var ju ingen höjdare precis. men skönt för då blir det billigare eftersom man inte måste köpa .-)
  • modestyclara

Nellies matte skrev 2008-03-11 17:37:34 följande:

Ni som kan sånthär med barnvagnar, jag hade en brio kombi innan bugaboon. Brion använde jag max 5 gånger och sålde den för 1½ månad sedan. Idag ringde hon som köpte vagnen upp mig och ville reklamera den eftersom en plastbit saknades på bromsen. När jag sålde vagnen till henne berättättade jag att bromsen var lite lurig att få i och att man var tvungen att trycka till den både på höger och vänster sida. Nu hade den stått orörd hemma hos henne och så när dom började använda den till bebisen som nyss kommit så saknas det tydligen en plastbit på bromsen.Jag har inte kvar kvittot och garantin gick ut för nån nån måmad sen, vad gör man? Vad ska jag som säljare göra? Jag trodde ju att vagnen var hel!
    Oj vad svårt. Jag skulle be henne lämna in den på service och få en kostnadsuppskattning av reparation och sedan erbjuda mig att betala hälften. Det borde inte bli så dyrt...
  • AIE
    Stella81 skrev 2008-03-11 17:51:04 följande:
    Om du menar den mörkblå så finns det en bild (Playing the angels vagn) på sid 8 i bildtråden.
    Tack men det var inte den jag menade. Menar den som är starkt klarblå ( går under namnet blue på bugaboos hemsida)
    Någon annan?
  • Fröken Småland
    Nellies matte skrev 2008-03-11 17:37:34 följande:
    Ni som kan sånthär med barnvagnar, jag hade en brio kombi innan bugaboon. Brion använde jag max 5 gånger och sålde den för 1½ månad sedan. Idag ringde hon som köpte vagnen upp mig och ville reklamera den eftersom en plastbit saknades på bromsen. När jag sålde vagnen till henne berättättade jag att bromsen var lite lurig att få i och att man var tvungen att trycka till den både på höger och vänster sida. Nu hade den stått orörd hemma hos henne och så när dom började använda den till bebisen som nyss kommit så saknas det tydligen en plastbit på bromsen.Jag har inte kvar kvittot och garantin gick ut för nån nån måmad sen, vad gör man? Vad ska jag som säljare göra? Jag trodde ju att vagnen var hel!
    Är det ett Compact-chassi? Jag har ett sånt där bromsen är sönder. Det chassit är antagligen det sämsta i världshistorien. Det sitter små brytpinnar i plast i bromsen som skall gå av för att uppmärksamma föraren på att man lastat för tungt . Dem kan man dock få kostnadsfritt från Brio eller återförsäljare. På min broms är det även ett annat fel, nämligen att en liten bit lossnat där brytpinnen skall sitta. Men jag ringde och beställde en ny broms förra veckan eftersom jag skall sälja Brion (inte en dag för tidigt) och hon sa att den skulle kosta ungefär 100 kr för hela bromsen. Låter ju rätt billigt men vi får väl se nästa vecka när den kommer om det var rätt del...

Om det är det som är problemet så är det ju rätt lätt ordnat!
  • mamma på vift
    modestyclara skrev 2008-03-11 17:50:45 följande:
    mamma på vift skrev 2008-03-10 20:37:52 följande: Men vill han sitta upp då? Han kanske är en sån som inte gillar att sitta? Brukar han sitta på golvet hemma? Han kanske int eär redo får sittdelen än helt enkelt?
    Men han vill inte ligga ner i liggdelen heller då han är vaken utan då blir han arg och skriker. Ja han kan sitta på golvet, dock inte själv än utan man får sitta bakom honom o stötta lite bakom rumpan. Vet inte vad jag ska göra....får väl byta tillbaka till liggdelen igen o testa.
    Mamma till busungen Jacob + grodan Max född 16/8 v.30+6
  • Kajsan
    Pinja skrev 2008-03-11 17:30:08 följande:
    Överkast från 19kallt... känner unken lukt med inslag av mögel när jag ser det där...
    Nä, nu ska jag sy själv! Jag kan ju faktiskt, bara jag tar mig tid ordentligt.
    Fy f-n vad det där såg ut!
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13