• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • S a C
    Corpset skrev 2008-04-29 23:52:04 följande:
    Suck.Blir så trött på allt skitsnack om Bugaboo. Det lär knappast vara dyrare att köpa en (1) vagn för hela vagnperioden än att köpa en pansarvagn, en lättare sittvagn och en paraplysulky (3).
    Ja, en del tittar ju lite snett på en och tycker att man är galen som köpte en sån DYR vagn...

Jag kan ju säga att alla jag känner med andra vagnar, kanske något undantag, köpt minst en till vagn som sittvagn efter första vagnen. Vissa har kommit under 8'000 kr sammanlagt men oftast blir det ju mer.
    Så jag anser att vi gjorde ett bra ekonomiskt val när vi köpte buggan. Även om det kändes dyrt just då.
  • Fröken Småland
    Ell skrev 2008-04-30 06:28:26 följande:
    Lägger in några frågor om Gecko som jag hoppas kunna få svar på, det är ju sånt tempo i tråden! 1. Passar bilstolsadaptern till Gecko?2. Passar fler åkpåsar än Bugaboos egna då den är lite kortare än många andra vagnar? (Eller är den verkligen det?)Tacksam för svar!
    Alla tillbehör såsom åkpåse, ståbräda, bilstolsadaptrar är samma till Gecko som till Cameleon. Ramen på Gecko är sex cm kortare men för åkpåsen spelar det ingen roll alls.
  • Ell
    mamma2003 skrev 2008-04-30 07:18:44 följande:
    Alla tillbehör såsom åkpåse, ståbräda, bilstolsadaptrar är samma till Gecko som till Cameleon. Ramen på Gecko är sex cm kortare men för åkpåsen spelar det ingen roll alls.
    Vad bra att det är samma bilstolsadapter för jag har för mig att när Gecko var med på Bugaboos egna hemsida var det några andra bilstolsadaptrar som såldes och nu finns ju inget mer med på deras hemsida om Gecko. Men då vågar jag beställa den vanliga bilstolsadaptern till MaxiCosi. Ska beställa från Babytrader tänkte jag. Frågan är hur länge man törs vänta ifall gecko tar slut?! Jag har inte BF förrän i oktober.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Wilmer & Busfrö i magen BF 15 oktober ♥¸.?°´¯) ♥
  • Fröken Småland
    Ell skrev 2008-04-30 07:23:24 följande:
    Vad bra att det är samma bilstolsadapter för jag har för mig att när Gecko var med på Bugaboos egna hemsida var det några andra bilstolsadaptrar som såldes och nu finns ju inget mer med på deras hemsida om Gecko. Men då vågar jag beställa den vanliga bilstolsadaptern till MaxiCosi. Ska beställa från Babytrader tänkte jag. Frågan är hur länge man törs vänta ifall gecko tar slut?! Jag har inte BF förrän i oktober.
    Hjälp, nu blir jag osäker! Invänta att någon annan bekräftar det jag påstår innan du beställer...

Det är omöjligt att svara på när Gecko tar slut. Det är ju verkligen en trevlig modell, trots att de allra flesta tycks välja Cameleon. Men du har sett att den säljs ut till bra pris även här i Sverige va? 4.900:- har jag sett om jag inte missminner mig . Vad kostar den på Babytrader nu?
  • Ell
    mamma2003 skrev 2008-04-30 07:30:11 följande:
    Hjälp, nu blir jag osäker! Invänta att någon annan bekräftar det jag påstår innan du beställer...Det är omöjligt att svara på när Gecko tar slut. Det är ju verkligen en trevlig modell, trots att de allra flesta tycks välja Cameleon. Men du har sett att den säljs ut till bra pris även här i Sverige va? 4.900:- har jag sett om jag inte missminner mig . Vad kostar den på Babytrader nu?
    Nej jag har inte sett den alls i Sverige! Vet du vart de hade det bra priset? Den ligger på 659 euro. Och har de fortfarande 50 euro rabatt för nya beställare blir det ytterligare billigare.

Jag väntar på svar då från nån mer!
  • Fröken Småland
    Ell skrev 2008-04-30 08:06:25 följande:
    Nej jag har inte sett den alls i Sverige! Vet du vart de hade det bra priset? Den ligger på 659 euro. Och har de fortfarande 50 euro rabatt för nya beställare blir det ytterligare billigare. Jag väntar på svar då från nån mer!
    Babyproffsen i Karlskrona sålde ut för ett tag sedan till det priset. Men de skickar inte, så det gäller ju att bo någorlunda nära...

Simpleworld i Stockholm sålde väl för 5.900:- vill jag minnas. Och var det Storken i Göteborg som sålde för 5.500

Tror att det kommer att dyka upp en och annan när butikerna säljer ut sina sista ex .
  • trullsa

Jag har en gecko och älskar den. Vet att kidzshop har en grön hemma, kolla om dom kan göra nåt bra pris då dom flesta andra har sänkt geckon.

Ell skrev 2008-04-30 08:06:25 följande:
    Nej jag har inte sett den alls i Sverige! Vet du vart de hade det bra priset? Den ligger på 659 euro. Och har de fortfarande 50 euro rabatt för nya beställare blir det ytterligare billigare. Jag väntar på svar då från nån mer!
  • Senap
    S a C skrev 2008-04-30 06:54:32 följande:
    Ja, en del tittar ju lite snett på en och tycker att man är galen som köpte en sån DYR vagn...Jag kan ju säga att alla jag känner med andra vagnar, kanske något undantag, köpt minst en till vagn som sittvagn efter första vagnen. Vissa har kommit under 8'000 kr sammanlagt men oftast blir det ju mer. Så jag anser att vi gjorde ett bra ekonomiskt val när vi köpte buggan. Även om det kändes dyrt just då.
    Vi köpte en ny Brio först för 7000:- och sedan en Gecko för 6900:- och sedan en Cam med åkpåse, parasoll och extra top för 8000:- (dvs typ 6000:- för endast vagnen)
    Men det är bara BBna som är sååååå dyra
    Tycker jag spenderat ungefär lika mycket på varje vagn jag
    Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.
  • Ell
    trullsa skrev 2008-04-30 08:20:00 följande:
    Jag har en gecko och älskar den. Vet att kidzshop har en grön hemma, kolla om dom kan göra nåt bra pris då dom flesta andra har sänkt geckon.
    Vad bra att du gillar den! Jag har provat både den och cam men geckon känns verkligen mer nätt trots att det inte skiljer så mycket mellan dem. Vet du om den blir mycket lägre när man använder liggkorgen? Har bara provat den som sittvagn.
  • S a C
    Shoegirl skrev 2008-04-30 08:35:35 följande:
    Vi köpte en ny Brio först för 7000:- och sedan en Gecko för 6900:- och sedan en Cam med åkpåse, parasoll och extra top för 8000:- (dvs typ 6000:- för endast vagnen)Men det är bara BBna som är sååååå dyra Tycker jag spenderat ungefär lika mycket på varje vagn jag
    Visst är det konstigt att bara buggan är dyr.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13