• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • mrsjling

shoegirl: Har du haft Gecko? Har för mig det...eller inbillar jag mig? Funderar nämligen på att byta till Gecko (har Cam) men vet inte om det är en bra idé.. Har syskonvagn P&T också så meningen är att buggan ska vara en extra vagn till lilltjejen, så jag kan ha henne vänd mot mig. Behöver lite råd?

• Bäbbemaggen

Men hjälp mig snälla nån!!!  :)

HUR & VARS ska jag fästa parasollfästet??? Endera måste jag vara helt trög lr så är det bara fööör enkelt...
    Nån som har en bild kanske?

Tack på förhand!

• Finasteunge
    Finasteunge skrev 2008-04-30 12:04:42 följande:
    Har du skickat era gantibevis till bugaboo??
    Menar ni
  • Senap
    Svar på #6293
    Jag tyckte Geckon var helt kanon.
    Negativa saker:
    Camen känns mer ombonad genom att Geckon inte är fodrad. Risken är att alu på ramen snabbt blir repig av små sandiga skor vid fotändan. Sedan är ryggen på sittdelen endast ett lager tyg - inte fodrad som Camen. Suffletten är också endast ett lager tyg så det lyser igenom lite vid starkt solsken.
    Den har ingen bumper bar att hålla sig i -(vår son höll sig i styret på sidorna om ramen)
    Positiva saker:
    Den är mindre och nättare.
    Mer lättkörd
    Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.
  • fröken ida

Min killes moster ska ta med den hit. Hon sa att det var nästan noll risk att de skulle åka på nån tull. De har flugit så mycket till Sverige och alltid haft med sig saker så jag tror att de vet hur de gör för att undvika det. Men en transportväska är helt klart en sak att överväga

• mrsjling

Tack! Ställde även frågan i din GB. Frågan är, om bumperbaren är ett "måste"? Sen undrar jag om sufletten är lite liten...vad tyckte du om det? Störde det dig?

Shoegirl skrev 2008-04-30 12:22:32 följande:
    Svar på #6293Jag tyckte Geckon var helt kanon. Negativa saker:Camen känns mer ombonad genom att Geckon inte är fodrad. Risken är att alu på ramen snabbt blir repig av små sandiga skor vid fotändan. Sedan är ryggen på sittdelen endast ett lager tyg - inte fodrad som Camen. Suffletten är också endast ett lager tyg så det lyser igenom lite vid starkt solsken.Den har ingen bumper bar att hålla sig i -(vår son höll sig i styret på sidorna om ramen)Positiva saker:Den är mindre och nättare.Mer lättkörd
  • Senap

Alltså min son tog tag i suffletten och drog ned den så bågarna kroknade - så ja, jag tyckte den var lite väl låg.
    Vår son ville som sagt hålla sig i något vilket tydligen är ganska vanligt hos barn. I Zappen så  vill han alltid ha selen om sig. (den har ju inte heller bar) Men på Geckon löste han det genom att hålla i styret (åkte bakåt).
    Vi sålde den innan vi vände honom framåt så jag vet inte hur han skulle reagerat på det.

Perfekt som extravagn - vi hade ju Brion då.
    Men när vi bara skulle ha en vagn så blev det Cam.

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.
  • titti76

nu har jag varit och visat upp vår vagn på Bonti, och jag får ett helt nytt chassi. Visst är det bra, men det känns ju lite tråkigt på en helt ny vagn.

Tröstade mig med en ståbräda och en offwhite-sufflett

Längtar efter sommaren
  • mrsjling

Hm...då kanske vi ska behålla Cammen. Vi är ju toknöjda med den egentligen! Tack för hjälpen!

Shoegirl skrev 2008-04-30 12:30:02 följande:
    Alltså min son tog tag i suffletten och drog ned den så bågarna kroknade - så ja, jag tyckte den var lite väl låg.Vår son ville som sagt hålla sig i något vilket tydligen är ganska vanligt hos barn. I Zappen så  vill han alltid ha selen om sig. (den har ju inte heller bar) Men på Geckon löste han det genom att hålla i styret (åkte bakåt). Vi sålde den innan vi vände honom framåt så jag vet inte hur han skulle reagerat på det.Perfekt som extravagn - vi hade ju Brion då.Men när vi bara skulle ha en vagn så blev det Cam.
  • AnniPanni
    Bäbbemaggen skrev 2008-04-30 12:15:31 följande:
    Men hjälp mig snälla nån!!!  :)HUR & VARS ska jag fästa parasollfästet??? Endera måste jag vara helt trög lr så är det bara fööör enkelt...Nån som har en bild kanske?Tack på förhand!
    På en cam? Du kan fästa det på hela sidorna på chassit (fast det går inte överallt när man har liggdelen på). Jag har hjaft mitt både påknäppt ifrån insidan o utsidan. Det går med andra ord att sätta lite som man vill.
    Första gångerna krävdes det dock lite styrka för att det skulle knäppa fast. Jag brukar sätta fast ena sidan först o sen trycka i andra sidan.
    Man spänner helt enkelt bara fast det på chassit, superenkelt men det kan krävas att man gör det ett par gåmger innan man får in snitsen. Jag var skraj att ha sönder hela fästet först men det gick bra. (jag har mugghållaren på ena sidan så mitt parasoll sitter oftast på höger sida under bromsen-gäller bara att vara försiktg med broms"sladden")
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13