• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • trullsa

Jag hade först cam men vart helt galet kär i bee,så jag sålde camen o köpte en bee. Bee var fantastiskt smidig och väldigt skönt att fäla ihop i ett stycke,men jag tyckte att den var väldigt stötig lite kundvagns känsla men det var för att jag jämnförde så med camen. Jag sålde bee och köpte en gecko som jag stormtrivs med. Den är lägre i liggdelen men framför allt är suffletten lägre så den känns så mycket lägre. Men att den är lägre gör att tyngdpunkten på vagnen är lägre och då blir den mer lättkörd o lite stabilare.Det jag saknar på den är verkligen bygeln som lillgrabben som nu sitter skulle älska att hålla i sig i, men det man aldrig har upplevt kan man inte sakna,eller?

Ell skrev 2008-04-30 08:38:35 följande:
  • Ell

Trullsa: Nej precis! Vad bra att många verkar gilla den, det lutar starkt åt att det får bli en sån. Jag tror jag kommer beställa den snart då man aldrig vet om de tar slut. I "värsta fall" får väl sonen på 2 år börja tjuvanvända den om den ändå står här hemma!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Wilmer & Busfrö i magen BF 15 oktober ♥¸.?°´¯) ♥
  • trullsa

ja,min fyraåring gillar att åka lillebrors vagn fast hon kan inte ha suffletten på och det ser lite roligt ut men det funkar.

• Alisa
    Corpset skrev 2008-04-29 23:52:04 följande:
    Suck.Blir så trött på allt skitsnack om Bugaboo. Det lär knappast vara dyrare att köpa en (1) vagn för hela vagnperioden än att köpa en pansarvagn, en lättare sittvagn och en paraplysulky (3).
    Vi ska ha en bugga den här gången.
    Förra gången hade vi en pansarvagn 5000
    En sulky med suflett 1500
    Och en paraplysulky ca 1000

Sen sålde vi pansarvagnen men fick ett undermåligt pris, så det förlorade vi ju på. Verkar som om buggan har grymt bra andrahandsvärde    och det är ju en investering även på det viset!
  • Caeruleus

Jag har läst att folk tycker lite olika kring om Been kan fungera som enda vagn. Vad är det som gör den mindre bra?

Skulle nämligen vilja att vagnen jag köper även funkar till eventuellt framtida syskon ..

• Senap
    Caeruleus skrev 2008-04-30 09:19:15 följande:
    Jag har läst att folk tycker lite olika kring om Been kan fungera som enda vagn. Vad är det som gör den mindre bra?Skulle nämligen vilja att vagnen jag köper även funkar till eventuellt framtida syskon ..
    Bee är kanon! Men det är just en sulky. Dvs lite smal i sitsen och små hjul osv.
    Camen är mer en "vagn" - lätt och smidig men lite större och mer ombonad.
    Men been funkar absolut till bebis - det finns ju babynest och P&Ts mjuklift passar utmärkt.
    Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.
  • fröken ida

Nu äntligen har min kille fått tag i sin moster i USA så nu ska det beställas en Cameleon. Jag har lite frågor såklart bara.

Är det någon som nyligen fått hem en ny vagn som har koll på hur stor paketet är?
    Fleece eller canavas?
    Vilka tillbehör är bra att ha? De sålde ut rosa sommarsufletter för 90 spänn. Är det nått att ha?

• Inka

Hej!

Har en liten fundering kring ståbräda på vintern...Går det ens att använda då? Ja om vi får snö vill säga...

• trullsa

Jag hade bee som enda vagn ett tag,men tycker nog att den är mer ett komplement till en "riktig" vagn. Den är verkligen underbart smidig inomhus såsom ett centrum, men JAG tycker att den var väldigt stötig och hård att köra ute,tyckte att bebisen låg och skakade jättemycket. Men alla tycker olika endel tycker den är bra ute också,men man ska väl inte glömma att det är en paraply sulky och jag jämnförde den nog lite mycket med camen.

Caeruleus skrev 2008-04-30 09:19:15 följande:
    Jag har läst att folk tycker lite olika kring om Been kan fungera som enda vagn. Vad är det som gör den mindre bra?Skulle nämligen vilja att vagnen jag köper även funkar till eventuellt framtida syskon ..
  • Azel
    Kajsan skrev 2008-04-29 23:51:48 följande:
    500? Typ? Det är svårt att få mer vet att det låg en på Tradera i flera veckor för 450 som inte fick bud.Men med rätt köpare kan man väl få 600...
    Jag tänkte mer om man ska sälja alla delar separat
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13