• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Acke

Parasoll eller sunshadesuflett?

Väntar bebis vilken dag som helst, så vår kommer att vara liten hela sommaren och ska alltså tillbringa mesta tiden i vagnen i skuggan...

Vad är ert tips? Vanlig suflett och parasoll, eller kan det vara bättre/lika bra att satsa på en sommarsuflett och komplettera med UV skyddet? Istället för ett parasoll då...

Hur gjorde ni med små förra sommaren - även om det då kanske inte var så mycket sol att skryta med....

• Emmsan
    ängeln83 skrev 2008-05-17 23:11:51 följande:
    Duktig sambo Skiljer ju inte sådär värst mycket mot att köpa en begagnad, och nu har man ju garantin också.Min vagn slutade på 7500 kr, men då köpte jag en mugghållare också. Leverans tiden stod 2-5 arbetsdagar, så jag hoppas den kommer i mitten på nästa vecka, beställde i torsdags. Jag mailade innan jag beställde ang om man får strul med handtaget och då var det bara att reklamera så skickar dom ett nytt.

åhh tack för svaret :) jag har drömt bas o toppar hela natten det blev ju lite skillnad nu när man kunde välja o vraka vilken färg valde du?? *nyfiken*

vi velar mellan sand bas + offwhite to (sommarfräcsht o passar med min bruna nya oth åkpåse) eller grå bas + offwhite top (liggdelen inte såå sommarfräsch kanske men ack så stilren) brun gick bort då jag redan har en brun urban jungle hjäääääääääääälp
    ps tror ni att vissa baser är mer attraktiva på sälj marknaden än andra?

• ängeln83
    Emmsan skrev 2008-05-18 08:41:11 följande:
    åhh tack för svaret :) jag har drömt bas o toppar hela natten det blev ju lite skillnad nu när man kunde välja o vraka vilken färg valde du?? *nyfiken* vi velar mellan sand bas + offwhite to (sommarfräcsht o passar med min bruna nya oth åkpåse) eller grå bas + offwhite top (liggdelen inte såå sommarfräsch kanske men ack så stilren) brun gick bort då jag redan har en brun urban jungle hjäääääääääääälpps tror ni att vissa baser är mer attraktiva på sälj marknaden än andra?
    Ha ha, jag har haft många sömnlösa nätter när jag fundilerat på olika kombos

Vi velade mellan grå bas och sand bas, men beslöt oss till slut för den grå, toppen tog vi i den ljusa av dom blå, kommer nog köpa till en topp i sand och offwhite senare.

Jag hade nog valt grå bas och offwhite topp om jag vore du, sen kan man ju alltid köpa till lite olika färger

Åååå va jag längtar efter vagnen nu, kommer bli lååååånga dagar fram tills den kommer.
    ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°LIAM°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø
  • Emmsan

åhh va glad att du har bestämt dig ni som har sandbaser upplever ni att den blir smutsig snabbt???

• Duntoffla
    Emmsan skrev 2008-05-18 08:51:49 följande:
    åhh va glad att du har bestämt dig ni som har sandbaser upplever ni att den blir smutsig snabbt???
     Nej, jag tycker inte att det är så farligt. Det enda är om jag råkar lägga den lite fel när jag packar den i bilen. Undertill har ju varukorgen ett svart stänkskydd som fångar den mesta smutsen. Nu har jag förvisso inte haft min vagn i vinter då jag köpte den för en månad sen.
    Älskade Noel
  • trullsa

Jag tror inte den ska vibrera på plant underlag. Min gör det inte,.den går så lätt så man knappt känner den.

nica83 skrev 2008-05-17 17:55:42 följande:
    Måste höra med er som har Bee. Nu har vi ju bara provkört vår lite, men tycker att den vibrerar lite väl mkt på plana underlag. Känns som något av bakhjulen är lite skeva. Hur är det med era vagnar?? Går de helt vibrationsfritt på ett helt slätt underlag??
  • ängeln83
    Mmm, jobbigt när det finns för mycket att välja mellan
    Samtidigt är det ju skönt att man kan köpa till andra färger.
    ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°LIAM°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø
  • oOrosamarängerOo
    Nope, är nog den färgen som blir minst skitig,  eller upplevs så iallafåll. På mörka färger syns ex gatstänk direkt, men inte på sanden. Har aldrig tvättat mina basdelar har inte behövts.
  • Emmsan
    SooJuicy skrev 2008-05-18 09:20:36 följande:
    Nope, är nog den färgen som blir minst skitig,  eller upplevs så iallafåll. På mörka färger syns ex gatstänk direkt, men inte på sanden. Har aldrig tvättat mina basdelar har inte behövts.
    så då röstar du på sand eller
  • oOrosamarängerOo
    Acke skrev 2008-05-18 08:40:19 följande:
    Parasoll eller sunshadesuflett?Väntar bebis vilken dag som helst, så vår kommer att vara liten hela sommaren och ska alltså tillbringa mesta tiden i vagnen i skuggan...Vad är ert tips? Vanlig suflett och parasoll, eller kan det vara bättre/lika bra att satsa på en sommarsuflett och komplettera med UV skyddet? Istället för ett parasoll då...Hur gjorde ni med små förra sommaren - även om det då kanske inte var så mycket sol att skryta med....
    Sommarsufletten och parasollet har ju två helt olika funktioner, så tycker båda. Sedan har jag beställt en solskyddsfilt som tänkt att kombinera med oxå.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13