• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Bina

Lycka 1 skrev 2008-05-20 16:04:58 följande:

Jag har sagt att jag inte vill betala frakten för något som inte ens jag har haft sönder.Men hon säger bara att hon inte heller vill stå för den kostnaden.Enligt henne så är det bara jag som haft fel på mina chassin.
    Det där får de själva ta med Bugaboo... det är inte du som skall stå för det.

Slå gärna en signal till konsumentrådgivningen i din kommun så du vet hur du skall ta upp diskussionen.

Oproffsigt måste jag säga.
  • Emmsan
    Jag har sagt att jag inte vill betala frakten för något som inte ens jag har haft sönder.Men hon säger bara att hon inte heller vill stå för den kostnaden.Enligt henne så är det bara jag som haft fel på mina chassin.
    återförsäljaren ska stå för frakten kräv detta står tom i konsumentlagen!!!!! bugaboo ska sedan betala dem i sin tur
  • Bina

Ja det vet du ju bättre! *muttrar*
  • Emmizgullet
    fröken ida skrev 2008-05-20 15:18:18 följande:
    Vilken tidning kan man läsa om kidzshop?
    stod i lokal tidningen corren här Kanske kan du hitta inlägget på corren.se det var bild på THJ och några av kidsen
  • fröken ida

Ja jag bor ju också i Linköping men har helt missat detta. Måste genast kolla

• Lycka 1
    Emmsan skrev 2008-05-20 16:07:52 följande:
    återförsäljaren ska stå för frakten kräv detta står tom i konsumentlagen!!!!! bugaboo ska sedan betala dem i sin tur
    Jaha gör det? Kanske ska ringa dit igen imorn då.
    Förra gången fick jag en faktura hem efter någon vecka jag fått chassit och skickat tilbaka det gamla. Den var på 380:-
    Nu väntar jag på nästa chassi.

Men jag tycker att det låter konstigt att det bara skulle vara jag som har reklamerat hos dom?
    Linus -01, Linnea -02, Novali -07 www.lycka.babyblogg.se
  • Stargirl
    Lycka 1 skrev 2008-05-20 15:43:07 följande:
    Här är en till som väntar på sitt tredje chassi. Börjar bli lite smått less nu...Men jag måste skicka tillbaka mina chassin.
    Enligt Bugaboo så måste återförsäljarna returnera alla defekta varor.
    Men frakten för returen från dig till återförsäljare ska du enligt e handelslagen inte du stå för om du beställt på nätet. Har du handlat i butik ska du hämta service delen där då e-handelslagen inte gäller i det fallet. 
    Leverantören ( i detta fallet Bugaboo) ska stå för frakten till återförsäljaren.

Så i all enkelhet.

- Bugaboo fyller sin del av garantiavtalet mot återförsäljaren
    - Återförsäljaren fyller sin del av avatalet gentemot kunden (beställer service delar etc)

Dubbelkolla gärna innan man börjar en diskussion.
    Men är väldigt säker på att så är fallet. Man väljer att antingen sälja genom på nätet vilket genererar i en massa extra inkomster men också en massa andra förpliktelser än när man säljer direkt från butik.
    *~Bugaboo RULES~*
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13