• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • kirsikka

Jag vet att den här frågan har varit uppe många gånger förut men det är ju som bekant svårt att bläddra i en tråd med nästan 1000 sidor...

Ni som bytt till sittdelen tidigt, när gjorde ni det och varför? Jag känner att min tös börjar bli så stark och nyfiken att jag snart skulle kunna testa. Jag märker att hon trivs inte så bra i liggdelen längre, hon vill SE! Hon är 3 månader och när vi var på 2månadskontroll och hon låg på mage och såg ut att hon ska börja krypa snart sa läkaren att det är fenomenalt eftersom det är 6-månader gamla barn som är så starka.

Vågar jag?

• Bina
    Satu skrev 2008-05-22 06:14:27 följande:
    Jag vet att den här frågan har varit uppe många gånger förut men det är ju som bekant svårt att bläddra i en tråd med nästan 1000 sidor...Ni som bytt till sittdelen tidigt, när gjorde ni det och varför? Jag känner att min tös börjar bli så stark och nyfiken att jag snart skulle kunna testa. Jag märker att hon trivs inte så bra i liggdelen längre, hon vill SE! Hon är 3 månader och när vi var på 2månadskontroll och hon låg på mage och såg ut att hon ska börja krypa snart sa läkaren att det är fenomenalt eftersom det är 6-månader gamla barn som är så starka.Vågar jag?
    Testa så ser ni om hon trivs bättre när hon får sitta lite mellan varven - sittdelen är ergonomisk och hon säger ifrån om det blir för ansträngande och inte passar henne.
  • SmillaMilla
    Jag vet att den här frågan har varit uppe många gånger förut men det är ju som bekant svårt att bläddra i en tråd med nästan 1000 sidor...Ni som bytt till sittdelen tidigt, när gjorde ni det och varför? Jag känner att min tös börjar bli så stark och nyfiken att jag snart skulle kunna testa. Jag märker att hon trivs inte så bra i liggdelen längre, hon vill SE! Hon är 3 månader och när vi var på 2månadskontroll och hon låg på mage och såg ut att hon ska börja krypa snart sa läkaren att det är fenomenalt eftersom det är 6-månader gamla barn som är så starka.Vågar jag?
    Hm ja min Svea är lika stark som ditt barn. vid tre månader var jag sugen på att testa. Bytte då till sittdelen men efter en resa till Sverige så bytte jag snabbt tillbaka till liggdelen när vi kom hem. Insog då att hon faktiskt låg mycket bättre i liggdelen trots allt. Det är mycket mer ombonat och jag tog då hellre med en kudde så att Svea kom upp lite. Men testa du och se hur du tycker att det är. Det är ju bara att byta tillbaka.
  • Hannnas
    Ja klart du vågar Jag bytte när måns var 2 månader, han var ju oxå en "stark" kille som höll och lyfte nacken själv vid 4v redan... När han var 2 mån så vägrade han ligga på rygg i liggdelen, vägrade ligga alls med sittdelen på så var han otroligt nöjd, vi var båda nöjda eftersom alternativet för mig var att gå runt med honom på ena armen o köra vagnen med den andra, gjorde jag några gånger sen tröttnade jag och sittdelen åkte på som sagt.

OM hon inte trivs i sittdelen än så kommer du märka det kan jag lova så prova du
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma .?:*¨¨*:?.
  • kirsikka

Tack alla för svaren, jag ska ta en liten promenad i dag och se hur det går, har burit henne så mycket i sjalen på sistone att ryggen börjar säga ifrån, vi ska se hur det går.

Lyckas jag få sittdelen på så lovar jag lägga in lite bilder med den nya Marimekko sittdynan från Ditten Datten.

• ängeln83

Idag hoppas jag få hem min lilla raring, kollade precis med tracking nr och nu är den i Jkpg, 3 mil från mej

ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°LIAM°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø
  • Emmsan
    ängeln83 skrev 2008-05-22 07:53:10 följande:
    Idag hoppas jag få hem min lilla raring, kollade precis med tracking nr och nu är den i Jkpg, 3 mil från mej
    e sååå avis :) som julafton ju jag hade kört 3 mil på en ggn hahahah
  • Jenny N

Hej på er. Någon som vet om bee har högre ryggstöd än cameleon?
    Fick hem min cameleon förra veckan men funderar redan på att byta då det känns som min tjej är i största laget för cameleon. Har ingen möjlighet att åka och testa i affär så om någon vet eller kan mäta hur högt ryggstödet är på bee så vore jag jätte tacksam.

• ängeln83
    Emmsan skrev 2008-05-22 08:02:01 följande:
    e sååå avis :) som julafton ju jag hade kört 3 mil på en ggn hahahah
    Bättre än julafton, så fin julklapp har jag inte fått dom senaste åren
    Mmm, ha ha, tanken slog mej faktiskt, men sen såg jag att den precis lämnade Jkpg, så snart borde den vara här.
    ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°LIAM°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø
  • madebyinferno
    Kajsan skrev 2008-05-21 22:07:37 följande:
    Martina! ( Eller nån annan ) Finns det NÅN ståbräda som funkar Både på Cam och Bee?Som är riktigt lätt att ta av och sätta dit( måste göra det när jag går ut och in i min hiss)Känns onödigt att köpa två olika...
    BUGGYBOARD maxi fungerar på bägge och med ett par extra fästen så är det bara att byta mellan vagnarna med ett par klick
    Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13