• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • mollan nu

mallan  brallan: jag vill oxå veta hur du fixat till bältet!

trebarnsliv: ja den ser ju bra rolig ut den där joy, men verkar vara bra att fälla ihop. Men allt är väl bra för något. Bugaboo e grymt bra barnvagn, joy är perfekt att få in i bakluckan på en bil
    Bromsen är inga problem att justera, ta tag i vajern nere vid fästet till bromsen. Det hittar du nerre vid ena hjulet. Dra upp vajern lite och skruva åt det håll du vill justera.

svea: om du har en ny mugghållare med olika fästen så passar den både bee och cam. Sytråden stängdes, men med tanke på sista tidens flitiga sömmerskor så kanske vi behöver dra igång en ny.
    Jag har inte sytt någon suflett själv. Men skulle jag göra det skulle det bli två lager bomullstyg om det räckte. Jag har svart vindstopper typ den som är i polans fleecar hemma jag funderade på att ha som insida på en suflett. Men nu står mest cammen då en bee gjort entre hemma hos oss. Kanske om det bli fler barn....

♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • mollan nu
    änglamamma skrev 2008-05-23 07:41:45 följande:
    ja jag undrar samma fråga ang att varukorgen blir uppochner....skiiitdrygt ju... eller räcler d o vända styret kanske...
    styret måste vara underst när man lägger vagnen ner annars åker varukorgen upp och ner ändå. Den sitter ju fast på främdre delen av chassit.
    ♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • oOrosamarängerOo
    trebarnsliv skrev 2008-05-23 01:50:00 följande:
    Har ni sett denna www.brio.se/BRIO_NET/Sverige/ ha ha är min kommentar, så ful, kolla in hjulen.
    Jag tycker faktiskt Joy är helt ok, första bagnen de lyckats få till det med någorlunda. Såg den med liggdelen på i senaste nummret av mama och va ganska snygg tycker jag.
  • Fröken Småland
    Lillpinglan skrev 2008-05-23 00:19:19 följande:
    Hej igen alla,Nyligen inköpt min nya Bugaboo Cameleon!! :)Fråga: Går det verkligen inte att fälla ihop den så den blir så liten som möjligt MEN att varukorgen är vänd uppåt, och inte upp och ner?Fråga igen: Hur sjutton sätter man på regnskyddet när man har suffletten på??Ännu en: Någon som varit med om att handtaget "åker ner mot backen" när ni hänger på skötväskan?
    Grattis till din Bugaboo!

Alltså, visst går det att vända hela chassit efter att man fällt ihop det så att varukorgen hamnar på rätt håll men det är en rätt komplicerad och onödig manöver. Jag retade mig också på det i början men om man bara snor åt varukorgen ordentligt så bör innehållet kunna stanna kvar. Regnskyddsinstruktion finns i bloggen, adressen står i TS. Och om man inte har sittdelen/liggdelen på chassit så är det helt olåst och då fälls det ihop av nästan ingen vikt alls. Däremot skall det inte fällas ner av en skötväska om det är låst. Då är det något allvarligt fel.
  • Bina

thj nu har jag öppnat paketet *tack för söt hälsning*

• madebyinferno
    Lillpinglan skrev 2008-05-23 00:30:46 följande:
    Hur sjutton tar man sig till typ sida 600 i den här tråden? Det var där jag slutade läsa sist, och nu kan man väl inte behöva sitta och göra flera hundra klick för att backa dit?? *stön*
    Titta uppe i adressfältet, där du brukar skriva typ www. ...
    Där står ju det så här tex http://www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163-945.html och då är det i det här fallet 945 som är sidnumret, ändra det till det sidnumret du slutade på och klickar enter så kommer du rätt... Hoppas du fattar min kassa förklaring
    Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • madebyinferno
    THJ: Kollar du din inbox???
    Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • oOrosamarängerOo
    martina78 skrev 2008-05-23 09:59:31 följande:
    Titta uppe i adressfältet, där du brukar skriva typ www. ... Där står ju det så här tex www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163-945.html och då är det i det här fallet 945 som är sidnumret, ändra det till det sidnumret du slutade på och klickar enter så kommer du rätt... Hoppas du fattar min kassa förklaring
    Hahaha, det har jag aldrig fattatGenerad  Va ju alldeles utmärkt förklarat, tack för det tipset
  • Gullet73

Hej funderar på att köpa en bugga (väljer mellan den och en UJ) jag undrar omni somhar den använder den somenda vagn eller om ni bytt till sulky sen. Isåfall från vilken ålder har ni bytt?

jag inbillar mig att man skulle kunna ha Buggan som enda vagn och ha den länge men det kanske är fel?

• oOrosamarängerOo
    Gullet73 skrev 2008-05-23 10:10:34 följande:
    Hej funderar på att köpa en bugga (väljer mellan den och en UJ) jag undrar omni somhar den använder den somenda vagn eller om ni bytt till sulky sen. Isåfall från vilken ålder har ni bytt?jag inbillar mig att man skulle kunna ha Buggan som enda vagn och ha den länge men det kanske är fel?
    Buggen är en alltiett vagn o funkar vagnperioden ut. Jag har en uj oxå och föredrar alla gr buggan. De är två så enormt olika vagnar och uj:n är mycket längre, tar mer plats och är ju inte vändbar, så en sak att tänka till på om det är en första vagn?
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13