• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Myrica. Jag tror Siri var kring 6 mån när jag ville få henne att sluta. Minns inte hur, men mer mat på dagen tror jag. Nu är Siris matschema väldigt bra tycker jag, så här:

08 - gröt
    10 - 11.30 - sover
    11.30 - lunch (hel burk + vatten, ev efterrätt)
    13 - 14.30 sover
    14.30 - smörgås + vatten, ev frukt
    17/18 - middag (se lunch)
    19.30 - välling 150ml
    21.00 - välling 150ml

Sover oftast hela natten, kan vakna av tutten eller nåt. Tidigare gav jag rätt mycket välling, men det funkar bättre nu, dessutom får hon ju äta mellis själv med händerna.

• ekin

Anna. Hon verkar inte alls vara någon bra handledare. Du får väl fråga tusen frågor nästa gång i stället. Eller att ni verkligen pratar igenom vad hon vill att du ska göra och ser till att allt är tydligt. Jag blir så arg på såna bittra människor. Lämna en ordentlig utvärdering på henne och säg att hon inte är lämplig som LLU:are. Kram på dig.

• ekin

fridac: Vad trevligt att höra lite från dig igen. Det måste verkligen vara jobbigt att komma tillbaka till jobbet. Tycker själv när man bara hoppat in och jobbat extra att man har varit helt slut.

Jag har varit skittrött idag, har inte gjort många knop. Sen tror jag att Siri är på väg in i ett nytt utvecklingssteg, hon är supermammig och vill bara vara med mig. Inte så kul när man ska försöka koncentrera sig på att läsa spanskan i rummet intill. Det går lite trögt just nu, läser 2:a av 5 böcker och hade tänkt få den klar i veckan, om jag hinner, svårt att planera så noga med tjejen.
    Jag kikar endel på tradera just nu, hon växer så det knakar.

Sov så gott, ska surfa en stund till jag.

• ekin

Maria: Åh, det närmar sig för dig nu, vad spännande.

Nu har jag precis fått en tid hos sjukgymnas, redan på fredag, nu hoppas jag att vi får ordning på detta.
    Vet inte riktigt vad dagen bjuder på, kanske en promenad ner på stan.
    Det är full fart på Siri, hon bökar på och tar sig snabbt fram. De är kul att se.

Jag vill slå ett slag för denna bok:
    Växa och upptäcka världen - sju utvecklingssprång under barnets första levnadsår. Den har verkligen hjälpt oss att förstå när Siri varit grinig och vad det berott på. Första språnget är kring 5 v, jag tänkte på dig Malin som undrade lite.

• ekin

Siri sitter och dansar till Mors lilla Olle. Hon är sjukt rolig. Hahahaaa. Vi har nyss klivit ur sägen och Siri har fått frukost. Nu ska jag också äta lite.
    Jag var på stan igår i nån timme, sen tog jag en promenad till Elin (ajerf) som bjöd på kaffe, sen promenerade vi en sväng. Skönt. Vi kom även överens om att ta en promenad i veckan utan barnen, lite förbränning. Jag kan ju inte träna nåt nu, så lite motion är ju bra. Elin: Nu måste vi hålla det också!!!

Idag blir en hemma dag, var helt galet trött igår, helt orkeslös. Undrar om man är riktigt friks....

• ekin

Florro. Ja, det går inte att kontrollera vikten när man är gravid. Jag gick upp kring 15 kg. Jag har nått min vikt innan jag var gravid, men det säger inte att man ser ut som då. Men det tar nog tid för magen och huden att gå tillbaka. Men du har väl börjat med lite nyttigheter, läste nog det i andra tråden, hur går det för dig?

• ekin

ajerf: ja, ska vi satsa på tisdag, då är väl rasmus hemma?!

Nu lagar jag lite mat, det blir GI- köttfärssås med fullkornspasta. Hoppas att det blir bra.

Jag tror att min trötthet beror på att Siri är rätt krävande på min uppmärksamhet. Hon testar olika saker som ger uppmärksamhet. Antingen sur, eller glad och gosig. Just nu får hon springa av sig i gåstolen, det är bra när man lagar mat.

• ekin

Sittak. Jag vet inte. Än så kämpar man med magen som har rätt mycket deg kvar om man säger så. Men höfterna har gått tillbaka iaf. Jag var jätteorolig över detta när jag var gravid. Man var väl inte vackrast när man just fött, men sakta men säkert så hände det grejjer.

Nu har jag äntligen läst ut boken jag kämpat med. Verkligen klurig sådan.

Vi tittar faktiskt på lägenheter på ersboda nu. Det känns som en lagom nivå innan man skaffar hus om några år. Vi har ju aldrig lånat till boende, därför kan det vara bra att testa innan man slår till på stort. Vi kanske konkurrerar med er Kattis

• ekin

Åh, det är nåt fel på mig. Siri vaknade kring 01 men somnade sen. Men jag låg vaken i mer än 2 timmar, jag kunde inte sova. Sen vaknade hon 07.30 och man måste kliva upp. Jag låg och tänkte på alla spanska ord igår som jag slagit upp - helt galet.

Vi ska åka och kika på en lägenhet idag för skojs skull. Vi har väl inte tänkt nåt mer, mer än att vi är leds på att bara hyra jämt.

fridac: jag hade tittat på eran tidigare, den är ju jättefin, men vi hade inte tänkt röbäck....

Malinski: vad kul att "skalet" är uppe, såg även eran lägenhet.

Nu lyssnar vi på barnmusik igen, det är liksom den nya morgonrutinen när Siri ätit frukost. hihi

• ekin

Li: Ja, det finns inte så jättemånga 4:or ute, de flesta är väl på Ersboda. Alla lägenheter som vi kikat på är ju i behov av lite (mycket) renovering så då är det bra om de är lite billigare. Vill helst inte betala i miljon för bostadsrätt just nu.
    Men vi känner oss redo att flytta och vi kan tänka oss att bo så länge Siri går på dagis, sen vill man nog stadga sig med hus.
    Vi får väl komma nästa vecka till er som sagt, men vi ses väl hos B på sön?!

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2