• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

ajerf: Ja, söndag blir provsmink, ska bli kul. Men hur var det på lördag, någon som kunde då?

Siri har börjat vakna så tidigt, kring 6 tror jag och sen flamsade hon i sängen en stund, fick välling, men hon ville inte sova. Jag gick och lade mig typ 22.15 igår, var väldigt trött som sagt, så då har jag fått sova lite iaf. Ikväll ska hon till Degernäs.

Vi hörs

• ekin
    AnnaMa skrev 2008-03-21 08:03:36 följande:
    Vad sa du att det var på lördag, hos er eller?
    Nej, vi har inte bestämt nåt ännu.

Farmor är magsjuk idag och kan inte vara barnvakt. Synd var ju det.

Vi var också uppe med tuppen. Nu har vi hunnit städa lite, det var sååå stökigt, men vi är inte klara än. Vi tar en liten kaffepaus. Himla trevligt väder. Man måsté nog ut en sväng snart. Kram
  • ekin

Hej på er.

Vad det har skrivits idag, superkul. Vi har varit hemma, förrutom en tur till Coop. Jag köpte målarfärg och har målat vårat vardagsrumsbord vitt, men det ska målas 1 eller 2 gånger till beroende på hur det ser ut. Det var ju ändå mörkbrunt. Kändes kul att få göra något kreativt. Jag sket i att städa resten av huset, orkade bara inte.

Siri har varit huuur gnällig som helst idag, vill bara sitta i knä hos oss. Tur att Micke är hemma. Jag tror att det är tänder på gång i överkäken...

Vi har suttit och kikat i inredningtidingar och drömt oss fram hela dagen. Jag är såå peppad på att göra om snart. Hoppas bara på affär.

Nu är vi verkligen inne på vitt vitt vitt, lite blandat nytt/gammalt om ni förstår. Självklart lite färg, men grunden blir nog vit. Åhh, längtar tills mäklaren ringer.

Trevlig fortsatt lååångfredag.

• ekin

Hej!

Lomme: välkommen tillbaka, få se om vi ses nåt, nu är tiden knapp, 1 vecka drygt tills jobbet börjar.

Nu är Siri i Degernäs hos farmor och farfar. Hon har badat, varit på promenad och utforskat hela huset . Saknar henne så, men lite skönt att bara slappa, för det är precis vad vi gör.
    Jag kunde inte somna igår kväll, kring 03.30 kan jag ha somnat och Siri vaknade 06.30, det var min nattsömn. Jag har sovit 2 timmar på em så nu är man med igen.

Jag har målat våran bambufåtölj vit idag, jag hade ju färg över så varför inte köra på . Nu har jag även skapat en blogg på blogspot.com, är inte riktigt hemma där än, men där är det inredning och sömnad som är främsta projekten som det talas om - kul. miiasstalle.blogspot.com/ - om ni vill kika.

• ekin

sittak: Jag tror du gratulerat, men tack igen. Ja, vi ses i morgon. Vad kul att ni har köpt vagn, det är ju superbra att shoppa på blocket.

Snart är det nog läggdags, Micke sover på soffan och jag slösurfar.

• ekin

Idag har jag sovit uuut. Vaknade 9.30, vilken lyx. Men nu ska vi snart till Siri, det är så tomt och tyst hemma utan henne. Jag hade lite svårt att sova igår, igen, trots att jag var jättetrött. Vad är det med mig?

Nu är bordet färdigmålat, kunde ha blivit bättre finish på bordskivan, men man blir väl bättre med tiden, ska kanske lägga ett lager klarlack på senare. Men annars är jag nöjd. Kommer att lägga bilder i bloggen hela tiden för de som är intresserade.

Det ska bli en trevlig dag i ytterboda idag.

trevlig påskdag.

• ekin

maria: Vad kul, jag tittar på andras bloggar om vita hem och det är sååå inspirerande. Ska snart lägga ut bilder på möblerna, de är klara nu . Vad skönt med lite toarenovering, hoppas det blir bra.

Vi är hemma efter en lång dag hos vänner. Har blivit sminkad nu inför bröllopet i sommar, ska lägga ut bild sen i galleriet.

Nu ska jag surfa lite. hörs sen.

• ekin

Florro: Grattis!!! Vi har väl inte gjort någon budget direkt. Men vi gör mycket själva med hjälp av andra. Jag syr min klänning + tärnans, får smink av kompis, hår av svärmor, bukett av mamma etc. Där kan man nog spara en hel del. Det som kommer att kosta är väl ringarna, vi har lite guld som vi lägger in iaf.
    Men sen kostar pappersvaror. Jag gör inbjudan själv och även festhäftet, men allt beror på hur man vill ha det. Mat och sånt görs av familj och lokal hyrs till bra peng.

• ekin

Hej.

Idag har jag varit hos sjukgymnasten igen. Men det händer inte så mycket mer. På hemvägen så stötte jag på ELin (ajerf) så vi gick till henne en stund.
    Hemma har jag hunnit städa köket och dammsugit golven, man måste hållar rent för lilla kryparen.

Ikväll ska jag nog patinera möblerna jag målat. Jag känner att de är för vita och kan behöva smutsas ner lite. Fortsätt gärna kika i min blogg...

• ekin

Sittak: Ja, svår fråga.

Innan:
    - babyskydd i bilen (stol) upptill 9 mån.
    - skötbord och salvor, tops, etc
    - badbalja
    - vagn
    - sovplats, vagga eller spjälsäng
    - kläder
    - små tvättlappar till kräk etc.
    - ev bröstpump (kan köpas sen beroende på amning)
    kommer inte på mer.

Under året.

Leksaker, ny bilbarnstol kring 9 mån, matstol, ev babysitter, massa kläder, spara pengar. Möbler till barnrum (byrå/garderob/hylla/leksaksförvaring.... Massor av blöjor och tvättlappar.. kommer säkert på en massa mer sen, men ungefär.

Lägg till ni andra om jag glömt nåt superviktigt.

Kattis, kom på att vi kanske kan luncha ihop sen nån gång när jag börjat jobba, det är ju hyfsat nära

Nu måste jag plugga, säger bara hej.

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2