• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hej. Ja, då har man jobbat första veckan, är ganska trött. Dessutom ska jag jobba i receptionen på träna nu på fm. Men sen blir det en lugn em hemma och sen åker vi till täfteå till Li. Vi har lite bröllop att prata om eftersom de flesta inbjudningarna gått ut. Micke saknar några adresser, få se om han hittar dem.

Efter jobbet igår var vi på middag med chefen på Costas (gamla News) Maten var god, men servicen var rätt usel, de hade ingen koll på oss, kvittot var fel och det tog oss en timme att betala!!!! Man ska nog vänta innan man går på nyöppnade ställen. Men i framtiden kanske. Det är inte så vanligt med grekisk restaurang.

Ha det bra, nu ska jag göra mig klar för avvresa

• ekin

Sittak: Åhhh, vad roligt. Vi ska ju skriva på imorgon och det är nog bra att gå igenom lägenheten, det är en billig investering. Besiktningsmannen tipsade om lite saker som kan vara bra att fixa så att man undviker fuktskador och sånt. Då flyttar ni 2 v tidigare än oss. Ska bli så trevligt att flytta till större.

Li: Ja, vi ses snart. Ska bli kul att träffa er igen och vara social efter denna startvecka.

• ekin

Ja, idag är Siri alltså 11 månader. Nu måste vi börja planera kalas .

Ja, nu är det inte så mycket kvar att göra, vi skrev på papper idag och ska prata med banken i veckan om allt. Det känns jättebra. Nu fick vi dessutom lite papper på lägenheten som man i vanliga fall får på visningen, planlösning etc. Så då kan man lite snabbt göra en kalkyl av hur mycket man behöver av material till renoveringen. ( golv, parkett o klinker, kök, tapet, färg etc...)

Idag ska jag försöka göra klart hemtentan, sen ska vi försöka röja lite, om vi orkar.

Trevlig dag på er.

• ekin

Hallå. Det var väldans vad lugnt det var här. Nu har vi iallafall kommit en bit på väg och lämnat in lite papper till banken.

Vi hade nyss några som kikade på våran lägenhet... hoppas nån vill ta den tidigare.

Jag har även lagt ut lite ikeamöbler på blocket igår, inget sålt ännu, men några intressenter.

Vad sysslar ni med då?

Sittak: hur går det för er? Banken och så?

• ekin

Sittak: Åh, nu blir vi verkligen "grannar", vad kul. Skönt att titta på den igen, då ser man lite mer än första gången.
    Vi kommer nog att renovera ganska mycket på en gång. Det enda vi inte gör är väl toaletterna, det blir för dyrt. Men nog kommer det att dra iväg nog. Men man får väl dra lite i sina kontakter .

Nu ska jag nog lägga datorn åt sidan... god kväll kära vänner.

• ekin

Återigen grattis Linusochmaria.

Myrica - Siri är ännu bara 11 månader, men det kanske var det du menade. Vi flyttar till Ersbodavägen på östra E. Vad kul att även ni hittar dit.

Li: Hoppas att ni får nåt napp. Vet ni hur ni gör med bostad än? Blir det hyres?

Idag har jag varit på promenad med ajerf, riktigt skönt att träffas och prata om allt. Man kännse sig lite tråkig när man jobbar för man orkar inte vara så social.

Nu ska jag nog natta Siri snart.

Vi hörs.

Kram

• ekin

Hej. Jag försöker att avlsuta min hemtenta i
    spanskspråkig litt.hist. Är snart klar, men det blir nog inte bästa betyg, bara jag får godkänt på kursen.
    Jag har redan fått 2 G på litt.kursen, 3 bokanalyser återstår. Sedan hemtenta 2 och en rapport på 7 sid.
    Jag ska verkligen fixa detta (har ju loxom lovat chefen ). Nu har jag varit rätt trött när jag jobbat, men börjar återhämta mig efter värsta chocken.

Till middag idag blev det en kycklingsallad med fetaost och bulgur och en massa grönt. Det blev supergott.

Nu ska jag fortsätta.

hejsvejs.

• ekin

Ja, det ska bli spännande att flytta till mera eget. Har redan börjat sälja lite möbler som vi inte ska ha sen, men det kan bli lite stökigt ett ta, men det tar man. Sen hade jag tänkt rensa ordentligt i förrådet med innan vi flyttar, men jag väntar på bättre väder.

Li81: Pluggandet går rätt sakta även fast jag får in saker. Men jag har verkligen fått en kick att fixa allt iom nya jobbet.

Idag har jag jobbat på posten. Och allt som kommer in ska registreras i dator och sedan placeras rätt vilket inte är så lätt när det är nytt dataprogram och när man inte har lärt sig alla förkortningarna i arkivet. Så det är mycket data och mycket papper som man måste vara jättenoga med. Allt ska bevaras.
    Men det är verkligen kul, jag trivs redan och hoppas att det finns en längre framtid där för mig.

Imorgon ska Micke vara hemma med Siri och jobba hemifrån. Våran nanny (annala) måste vila lite, vilket vi förstår till 100%. Det ÄR jobbigt att vara höggravid. Syrran gör ett kanonjobb och Siri är såååå förtjust i sin påhittiga moster. Tack Anna.

Nu inväntar jag pizza, är sååå hungrig nu, inte ätit sin 11.30!!!!

• ekin

linusochmaria: Ja, det är verkligen sovmorgon. Siri vaknade nog vid sju, men jag fick ligga kvar en liten stund..

Idag var vi på stan och beställde våra ringar. Det blev ju tre, nya förlovningsringar och en vigselring till mig.

Hur gör man, ska vi ta på oss de nya förlovningsringarna? Han ska ju gravera in allt idem. Men hade vi inte köpt nya så hade ju bara jag fått ny ring i kyrkan? Ni som gift er, hur gör vi?
    Det är väldigt tomt på fingret nu....

Igår var Elin o Ras över på tacomiddag och idag käkade vi lunch med Bella på stan, kul att träffa alla vänner igen, det blir inte mycket sånt när man jobbar.

Jag önskar er en trevlig söndag kväll //Miia

• ekin

maria: Ja, det lät ju lite kul. För oss blev det enkelt att bara gå och välja, bilder finns nog i galleriet. Inga värstingar, men lite diamanter. Jag blev så förtjust i den smala ringen i vitt guld med små diamanter på ovansidan. Sen blev det 5 mm platta förlovningsringar, helt vanliga. Det kommer nog att se ännu bättre ut när man får dem i sin egen storlek. Alla ringar är ju så stora när man provar.

Vi fick veta idag att det är en kvinna och hennes 2 åriga dotter som ska flytta in här. Hon kunde flytta in ganska snart, eftersom vi satte 1 maj som tillgänglighet... hmm, hon skulle komma hit på tisdag och titta och sen får vi väl skriva en fullmakt om överlåtande.
    Se det är inte helt omöjligt att vi flyttar till Degernäs snart (tillfälligt så klart tills vi får tillgång till nya). Så nu har jag lagt ut några fler saker på blocket eftersom förvaring blir lite trångt.

Hoppas ni har det bra allihopa.

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2