• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Idag har vi även rensat mer här hemma. Massor med porslin som vi bara har stående har kastats och skänkts bort. Renade i skrubbeb under trappen, där är det bara att packa ner sakerna i lådor. Nästa helg blir det stora förrådet, där är det för mycket grejjer. Måste säga att Micke är mycket bättre på att slänga saker än mig. Men det var skönt att någon annan gör det ibland.
    Vi ska få en massa flyttkartonger från svärisarna snart så då kan vi börja packa ner det man verkligen inte kommer att behöva. Det enda man behöver där är typ kläder och hygien... kanske lite andra saker, men resten blir nog bara förvarade under tiden. Vi hade tänkt sätta ut sofforna så fort vi vet NÄR vi kommer att flytta.

Siri har badat idag och sen fick hon välling och har sovit sen åtta. Nu hoppas jag att hon sover hela natten, för jag är såå trött nu.

• ekin

Anna: Ja, säg inte för mycket, det kan ju vara mer kvar och det blir rätt jobbigt som du hört. Vi ska se hur det ser ut sista veckan i april om Siri kan vara med Farfar och Farmor då, jag ska se. Så får du kanske helledigt även den veckan.
    I morgon kan ni väl vara här och på onsdag så ska grannarna vara med Falcon, du kommer jag med Siri till dig. Ska koll med fredag.

Siri är f.ö i värsta trotsen nu. Hon klöser och är rätt hård i sina tag. Och slutar inte när man säger nej/ajaj/ajjabajja. Jag minns att Alice var så, eller hur Anna V? Det går väl över lite
    Känner att man blir lite arg på henne när hon bara skrattar och slåss... nåja, första trotsen är väl ingenting motför vad som komma skall.

• ekin

Hej.
    Här har det varit rätt lugnt. Det är ganska fullt upp, vi ska flytta om en månad och ska börja rensa snart. Sen åker jag på kurs med jobbet (till Boden!!) i maj, precis vid utflyttning. Har dessutom beställt förstertvätt i samband med utflyttning, helt klart värt det. Ska nog beställa lite städning, men inte allt, det blir lite dyrt... men vi känner inte att vi har varken tid eller ork att göra allt själv.

Vad har ni andra gjort, ingen har något att berätta...

hörs

• ekin

Ja, här är det fullt upp. Jag hinner inget känns det som. Vi försöker sälja så mycket som möjligt nu.... hoppas....

Det är rätt mycket att tänka på när man ska flytta. Alla ändringar man ska ringa etc... det tar kål på mig.

Nu ska vi umgås lite och se på film..

god kväll

• ekin

Hej.

Ja, jobb och familj är verklighet nu. Speciellt när man jobbar heltid och pluggar deltid. Har försökt läsa ett par timmar i kväll, är rätt trött, men sakta men säkert heter det väl...

Annars har jag och Siri varit och handlat efter jobbet, vi tog en tur till lekparken efter middagen och hon fick gunga, men sanden var rolig den med....hihii. Jättekul att kunna vara ute nu.

Tog nyss en liten promenad med Falcon, honom får man inte glömma.

Annala: Ja, nu är det verkligen nedräkning. Måste vara skönt att veta att du har 4 dagar kvar med Siri, sen är du FRI!!! Vi längtar verkligen efter lilla kusin. Som inte omöjligt är en pojke... eller, jag som aldrig gissar rätt Måste säga att jag blev lite orolig när du inte svarade i telefon tidigare ikväll hahaaa....

Imorgon ska vi gå till Siris dagis och kika. Hon får plats på Pilbacken(Rönnen) från 18 aug. Det är ganska nära dit vi flyttar, så det känns bra.

Princess: Ja, vi får nog skjuta på träffen, jag hinner inte med mig själv ens. Saknar våra mammaträffar, men vi snackade väl om utgång i Maj, eller vad tror ni?

Kram på er

Nu ska vi snart sova.....natti!

• ekin

Sittak: Jag gjorde också som Lina. Jag fyllde i det jag kunde, sen gick vi igenom frågorna tillsammans för att få det så bra som möjligt.

Ja, vilket härligt väder det var idag. Men jag har varit inne hela dagen. Efter att jag hämtade Siri så åkte vi till Coop, jag handlade byxor och blus till mig och Siri fick ett par jeans. Jag orkade inte åka hem till stöket direkt så jag okte och tvättade bilen och handlade Donken mat...
    Det är inte så fint hemma hos oss, så ni har nog sett vår lägenhet för sista gången ...

Li: Ja, en sak mindre att tänka på. Men nu när jag kommit in i jobbet lite mer blir man ännu tröttare, fler frågor och mer arbete, men det är roligt samtidigt. Vi kan väl gå på Nolia på söndag, vore trevligt.

god natt på er. Nu kryper jag i säng - jäsp!!!

• ekin

Hej...
    Hur har helgen varit? Själv har jag varit på galej, var på Rex igår med träna eftersom vi hade fest, velade ett tag om jag skulle åka hem eller gå ut. Men då tänkte jag att jag går ju inte ut så ofta...Det var kul förrutom att vi stod i 50 min och väntade på taxi... inge vidare. Uppe med tuppen är man ändå, men jag drack inte så mycket.

• ekin

Li, Sittak, Annala: Tack för igår, det var jättetrevligt. Vi hade en lugn kväll eftersom Siri är hos farmor och farfar. De är barnvakt idag och tog henne över natten.
    Huset kändes lite tomt igår.... Ska jobba lite tidigare idag och åker sen direkt och hämtar lilla godingen.

Ha en trevlig dag.

Florro: Det blev en blingo filt till Siri på mässan.

• ekin

Sittak: Vad spännande och utmanande. Det går säkert bra. Ta det bara lite lugnt mellan varven.

Princess: Vad kul att klänningen var bra. Det närmar sig verkligen och jag känner inte att jag har så mycket tid att fixa saker nu, men jag får ta en sak i taget. Ha en trevlig resa

Siri hann vara lite med oss ikväll, men sen somnade hon och sover sött nu.

Nu ska jag i säng.

Kram M

• ekin

Nu har vi sålt våra soffor!!! Det är rätt tomt i vardagsrummet. I helgen ska vi verkligen försöka packa så mycket som vi kan. Sen är det bara en vecka kvar här.

Jag vill bara önska er en trevlig valborg.

• ekin

Okej, inte så mycket aktivitet i tråden längre. Tråkigt.

För alla som är intresserade av att gå ut på krogen inom en snar framtid så är vi mycket sugna på det. Tjejkväll.

Annars så kommer inte jag att vara så tillgänglig på fl i framtiden eftersom vi flyttar till helgen. Där finns varken dator eller internet. På jobbet så kan man ju inte surfa med sånt heller så det blir lite datafri tid. Vill ni mig nåt så ring!!! Snart väntar lite plugg, ska bara vila en liten stund.

Kram Miia

• ekin

Kul att ni skriver lite.

Sittak: Jag minns ju att promenaderna inte gick så snabbt... men det är ändå rätt skönt att röra på sig.

Annala: Jag hoppas att bebisen kommer snart, det är dags nu. Ida och Niklas fick ju en flicka nyss, Vera ska hon heta. Så himla kul att de hann komma på Siris kalas.

Jag har haft super mycket på jobbet, jag är med på schemat och alla som hjälpt mig har varit borta i 2 dagar så jag har iprincip fått klura ut allt själv och det har tagit tid, men man lär sig.

Nu ska vi fortsätta att packa lite. På fredag börjar flyttandet.... håll tummarna för oss.

gokväll!

• ekin

Grattis alla morsor.

Jag är på träna och jobbar i receptionen. Skönt att kunna använda datorn till att surfa eftersom det inte går på jobbet.

Just nu bor vi i Degernäs, vi delar Mickes pojkrum. Det är trångt, men det går bra. Siri sover lite dåligt, det kan ju bero på så mycket, men hon går för fullt nu iaf så det händer grejjer.

Det känns som att det är mycket som händer i sommar, 2 dop ska vi på, bröllop och sånt som hör till gissar jag (gulp)
    Sen flytten och renoveringen blir ju en spännande historia.

Hoppas ni har det bra allihopa, vi skulle kanske ta och träffas igen, hela bunten och fika lite.

Ha det bra, så kikar jag in när jag kan nästa gång.

kram

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2