• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Li: På söndag blir det hos B. Men du hörde säkert, tror Micke förklarade. Ja, lägenheten var verkligen ingen hit. Kändes som en liten burk. Men han tipsade om en lägenhet i 2 plan, som vi ska boka visning på.

Min kompis Emma (som sjöng på Siris dop) harfått en pojke idag, 1 mån tidigt, 1800g och 45cm. Det kusliga är att det blev kejsarsnitt 14.54 och Siri är född 14.53 med snitt. Alla mår bra iaf. (Pemla heter hon på fl)

Imorgon blir det behandling av ryggen 10.30, sen går jag in till stan. Nån som ska dit? Sällskap är alltid trevligt.

• ekin

Maria: Jag kan tänka mig att du längtar lite efter att få promenera efter denna grav. pga sängläge. Det känns ju så befriande att kunna gå lite snabbare. Nu tog min länkning lite tid....

Jag minns att jag var så sugen på att få svettas under värsta gympasset när jag var som störst och som mest leds. Jag testade faktiskt bodyjam när jag var gravid, lite olika slags danser, men jag trodde att magen skulle ramla av av alla rörelser. hhiiiii, måste ha sett tokroligt ut.

Vad synd att det är sånt väder idag, jag som MÅSTE iväg. Annars hade jag lika gänra varit hemma.

• ekin

Hej. Tack för en trevlig dag hos Bella idag, jag är rätt trött efter lördage. Vi var ju hos Li och kom hem 01.30, sen upp kl 07.30. Micke har ont i magen nu, hoppas han inte är magsjuk, han ligger i sängen och tar igen sig. (Kan ju vara bakis med, men tror inte det)

Sedan fick jag ett samtal om jobbet idag. Från början var det maj-sept ungefär. Men nu ska det vara från April - ? 7, 8 mån. Jag ska prata med chefen i morgon, och det verkar som om jag har 2 v kvar på föräldraledigheten om det blir som det är tänkt. HJÄLP!!!! Jag är i chocktillståd just nu.
    Syrran kommer att vara med Siri i april isf. Sen får vi se. Vi hörs brudar. Kram M

• ekin

Tack. jo, det är samma. Men jag blev genast så nervös... allt är ju helt nytt, men spännande så klart.
    Micke är på toa och spyr nu, han är nog magsjuk, hoppas att han inte smittade nån idag....

• ekin

Jag ska till sjukgymnasten på morgonen och brukar vara rätt mör efter, så jag vill inte lova nåt, men annars hör jag av mig.

• ekin

Ja, vi kan absolut höras, bara jag tar det lugnt så är det okej. Nu ska jag nog se på tv en stund. Siri har nyss somnat. God kväll.

• ekin

Micke är hemma idag, han har spytt några gånger i natt. Jag är inte sjuk än iaf, kan vara så att Siri hade nån magsjuka, hon var så lös i magen igår, men idag är det bra. Men det verkar som om det går runt nu med magsjukan. ursh!!!

Jag har inte pratat med chefen om jobbet än, men ska... snart ska ju iväg för att få lite sckupunktur, hoppas bara att det hjälper.

• ekin

nu är jag tillbaka från akupunkturen (skrev fel ovan). Är ganska slut. Dessutom har jag varit uppe typ 10 gånger i natt. Alla har väckt mig, Siri, Micke och Falcon, så jag stannar hemma idag.

Siri slog sig nyss, hon skulle ta tag i bordbenet och halkade till och slog huvudet, det blev ett litet märke, men inget blod.

Vi får höras.

• ekin

Uppdatering om jobbet:
    chefen ringde upp efter att jag lämnat ett meddelande. Jag ska åka dit i morgon och träffa henne och en annan för att prata lite. Känns nog bättre att träffas live istället för att prata på telefon. Men jag är rätt nervös..... hjälp.

• ekin

Åh, grattis sittak. Vad skönt, då kan du ju slappna av i den frågan.

Jag hoppas verkligen att man kommer igång nu och jobbar så man får upp lön och blivande SGI inför nästa barn. Vad jag förstår så är det bra betalt, men hur mycket vet jag inte, mer än städjobbet iaf

Jag måste ju säga att alla små nyfödda barn får mig att längta till nästa barn. Men samtidigt vill jag ju låta Siri få vara den lilla tjejen ett tag till.

Jag sitter och pluggar lite nu, går rätt bra när man kan skriva samtidigt som Siri leker på golvet.

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2