• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Siri kräktes ner våran säng, och mig, igår kväll, jag är ledsen om vi kan ha smittat. Jag tänkte nog inte på att magsjuka kunde vara lös i magen. Hon har inte kräkts mer och hon är på bra humör, hon är inte längre lös i magen heller. Hon äter, men vi tar det lite lugnt med maten ändå.

Jag mår än så länge bra, hade lite ont i magen i morse, men det kan ha berott på att jag var lite nervös inför mötet.

Ni kan nu kalla mig för studenthandläggare på migrationsverket.
    Jag börjar redan den 1 april och har minst jobb i 8 mån, vilket budgeten gett tillstånd för i nuläget. Sen kan det ju bli förlängt eller någon annan tjänst. Men hur som helst så kommer meriten att vara superbra. Vi skulle prata lön nästa vecka, helt otroligt, jag kan inte tro det. Sen har jag rätt att ta ut 16 semesterdagar om jag vill, vilket är bra med tanke pä bröllop både här och där.

• ekin

Li: Vad kul att göra vårfint.

Li 81 skrev 2008-03-18 13:47:36 följande:
    [citat]
    Ekin: Gratulerar än en gång till jobbet, vet du vad du kommer att få för arbetsuppgifter.

Tack så mycket. Ja, uppgifterna består i att ta beslut om ansökningarna till studier i sverige, kolla att uppgifter stämmer på ambassader, skolor etc, lät lite komplicerat, men man lär sig. En massa pappersarbete. Arbetslaget verkar jättebra, alla var kring 30 och verkade trevliga efter en kort visit.

Nu har jag vilat en stund, skönt, men nu väntar lite studier...

Krya på er alla sjuka.

• ekin

Tusen tack Anna. Siri sover nu och är rätt trött och grinig idag. Jag är lite kass i magen, men inte så farligt. Återigen ledsen om vi smittat er.

Malin: Tycker nog som Anna. Ring och kolla, själv ger jag Siri väntskeersättning eftersom jag inte ammar.
    Lycka till med försäljningen.

Längtar till i morgon då vi ska titta på lägenheten. Micke är verkligen peppad på flytt, ofta brukar jag vara den pådrivande...Kul.

• ekin

Men det är ju helt otroligt, alla karlarna i magsjuka. Micke är tillbaka till jobbet idag, men han känner sig rätt mör efter dessa dagar. Jag hade ont i magen igår kväll och tänkte att nu är det min tur, men så blev det inte.

Nu måste här städas, har inte blivit så mycket gjort när man har tagit hand om två stycken.

Siri bara klättar på allt nu och gör väl illa sig lite då och då, inte så farligt, men hon blir ju lite ledsen. Igår ställde hon sig upp mot vagnen.

Krya på er alla sjuka...

• ekin

Åh, nu har vi tittat på lägenheten. Den var i helt okej skick, men med små skavanker som man lätt fixar.
    Nere var det hall, kök, vardagsrum, toa m dusch och ett litet sovrum (som man kanske kan ta bort och få stort allrum). Uppe var det 3 sovrum och en klädkammare, inget allrum. Nog kan vi tänka oss att bo där allt . Dessutom en baksida mot skog med eftermiddagssol, altan med tak. Den är våran om vi vill ha den.

• ekin

Jag smyger in ett litet G fridac, om du förstår , så spännande!!!

På fredag ska Siri få vara hos farmor och farfar och sova över. Denna vecka har verkligen varit tröttsam med magsjukan och mycket vaknande på nätterna. Vi tänkte att vi skulle få sova en natt ostört, ska bli nice.

Vi hittar gärna på något, men vad och var är frågan. Någon som känner sig manad?

• ekin

Undrar bara om någon ska in på stan idag. Jag ska till sjukgymnasten 10.30 och är klar vid 11. Det vore kul med lite sällskap.

kram

• ekin

Nu ska jag rusa. Elin, jag hör av mig sen... eller tvärtom. kram

• ekin

Li: Mäklaren skulle kontakta oss nästa vecka när han pratat med ägaren och så. Sen är det nog bara att köra på tror jag. Så nu blir det till att söka nytt för er med, hoppas det dimper ner nåt i smak för er, det är ju som sagt rätt behändigt att bo inne i stan än så länge.

Ha en trevlig kväll allihopa!

• ekin

Princess: Men vad är det som går egentligen. Inte kul med alla dessa sjukdomar. Jag antar att detta bara är början, sen börjar de på dagis och så.

Jag blev också lite upptagen på söndag. Jag som hade prel boka söndag med ajerf. Men vi har pratat om att smika ett tag men inte hunnit. Micke skulle se fotboll med Nisse och Bella ville provsminka mig då(inför bröllopet). Men lördag kan vi nog hitta på nåt.

Gud vad trött jag är idag. Jag gissar att det kan vara nålarna jag fick idag, man blir lite spak av dem.

Sittak: Vad kul att ni ska kika på lägenhet, ni som skulle vänta, vad hände? Det vore ju toppen om alla bodde inom gångavstånd.

Fridac: har du någon aning om hur långt du gått? Du behöver inte svara om du inte vill.

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2