• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Ang. bröllop. Vi kommer att ha kuvertavgift ISTÄLLET för presenter. Annars är det ju brukligt att man köper present eller ger till en bröllopsresa, så egentligen blir det samma avgift. Det är ju själklart en smakfråga. Men vi kommer att ha öppen bar och sånt, så man behöver inte betala något utöver kuvertavgiften.

Nu ska jag kila iväg, ska på stan och banken.

Inget nytt ännu om lägenheten. Men mäklaren skulle ringa så fort han fick tag i säljaren.

Har även pratat lön idag, och jag är mer än nöjd. Det blev nästan den summan som jag hade som tak, och då hade jag tagit i, är överlycklig!!!

• ekin

Tankspridd som jag är ska jag givetvis hälsa välkommen till er nya. Vi diskuterar allt möjligt här, så bröllop och jobb är inte off topic här.

• ekin

Grattis till pojken maria!!!

Vi har nog snart en ny lägenhet!!! Vi pratade med mäklaren och nuvarande kunde flytta om 3,5 månad. Nu ska vi ta dit en besiktningsman på torsdag och sen blir det nog affär, då är det dax att säga upp lägenheten, ska bli sååå skönt att få bo större.

Trevlig helg alla.

• ekin

Sittak: Verkligen spännande!!! Det vore häftigt att bo nära er, vi har ju inte skrivit papper ännu.... men så gott som.

• ekin

Ja, som sagt, sista kvällen innan jobbet börjar. Jag är rikigt trött och hoppas på att få sova en bra natt.

Sittak: Tack. Guud vad spännande med bud, lycka till där.

Li: Just det, vi firar ju också idag, hade jag helt glömt bort. Det har ju varit lite annat på tapeten

Jag skriver lite imorgon om första dagen på jobbet... om jag orkar

God kväll på er.

• ekin

Hej.

Ja, då var första dagen avklarad. Jag har läst en massa papper idag, fått lite personalinformation och så. Var rätt trött efter lunch när jag satt och läste en massa lagar ...
    Sen har jag fått ett schema för 2 veckor där jag ska lära mig allt. I morgon ska jag vara på mottagningen på fm, kul att få lite mer action. Em så kommer GeneralDirektören och media dit så jag vet inte vad som händer då...

Siri har haft en bra dag, hon såg inte ut att ha saknat mig alls, hon ville bara busa med moster Anna Tusen tack!!!

Fick gå lite tidigare eftersom det inte fanns mer att göra så jag har hunnit ta en promenad med Siri och Falcon och lagat mat. Jag jobbar annars 08-16.27 med 30 min lunch - men jag har flex för långlunch och dyl!!!
    Visst kan vi luncha nån gång på ersboda!!!

Dagen är inte slut för det. Snart ska jag sätta mig med hemtentan, sen ska jag nog fota Siri efter hon och Micke badat och göra små fina tavlor på lilla donnan.

Ha en trevlig kväll. Kikar nog in senare.

• ekin

Nu har jag svarat på en till fråga på tentan, man orkar inte så mycket mer efter en dag. Siri har badat med mig (Micke diskade och damsög) Sen fotade jag lite med Annas kamera - vilken skillnad!!! Men hon var inte lätt att ta på, får väl göra fler försök, även du Anna kan ju när du är med henne. Nu ska vi gå till sängen och se tv.

God natt.

• ekin

Vad tråkigt att alla vill träffas Nu när jag har börjat jobba....

Lomme: Vad kul att ni är hemma nu. Vi ses kanske.

Trevlig dag!

• ekin

Idag har det varit lite mer fart på jobbet. Fick vara med på mottagningar idag vid luckan och sedan på eftermiddagen så registrerade vi de ärenden vi fick in. Jag känner mig fortfarande vilsen eftersom jag inte fått tillgång till dator och program än. Har fått koder och så, men allt tar lite tid. I morgon ska jag få lära mig studenthandläggningen, min huvudsakliga syssla. Även fast vi har rullande schema på vissa saker. Men det känns kul. Jag är jättenöjd hittills med både medarbetare och introduktionen. Måste nästan nypa mig i armen ibland. Jag är så glad.

Sittak och Princess. varsågoda, vad snabbt det gick. Kul att Alice fått plats, när är inskolningen? Kattis, vi blir nog närmare grannar än nu iaf

Nu ska jag fortsätta med hemtentan!!! tjohoooooo, efter en lång arbetsdag.

• ekin

Hej. Idag har vi varit och besiktigat lägenheten och ska skriva papper på söndag - det känns lite ofattbart, men bra. Vi får tillgång den 1 juli, vilket är superbra eftersom Micke har sem då och jag ska se om det passar för mig att ta nån dag då.

Florro: Jag har inte varit inne på den tråden på jättelänge så jag har ingen koll på vad som händer. Dessutom nu när jag börjat jobba så hinner man inte så mycket när man är hemma. Vi kom nyss hem, åkte för 12 timmar sen till jobbet

Jag hade tänkt plugga idag, men nu vill jag vila, är helt färdig.

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2