*Jag duschar oftast varje dag.
Jag duschar oftast varje dag. Men tvättar håret varje dag. Det är ett måste för jag har så fett hår.
Hur gör ni?
Jag duschar oftast varje dag. Men tvättar håret varje dag. Det är ett måste för jag har så fett hår.
Hur gör ni?
Jag duschar kroppen varje dag och håret varann dag !!
duschar varannan dag o håret varannan till var tredje..beroende på hur fett det blir.
tycker inte om att torka ut kroppen för mkt...
Nästan aldrig mer än 10 min, oftast högst 5. Är en snabbduschare
Jag tränar så mycket nu att jag måste duscha ofta - fem gånger i veckan, kanske. Det är egentligen för mycket, tycker jag, men jag har ju inget val. Håret försöker jag tvätta max tre gånger i veckan - inte heller håret mår ju bra av för mycket tvättande.
Duschar och tvättar håret varje morgon. Ett MÅSTE annars känner jag mig inte fräsch nog att gå ut! Ibland blir det nån mer dusch per dag utan hårtvätt. Och så badar jag med Cazper ca var 3-4 dag!
Var eller varannan dag. Men oftast varje dag. För jag tränar mkt.
Men man borde egentligen inte duscha allt för ofta. Och ModerBlå: om man har fett hår skall man försöka undvika att duscha för ofta. (men jag vet man känner sig inte direkt fräch)
Samma sak gäller för huden. SÅ om ni duschar mkt och tvättar håret ofta - använd milt schampoo och gör inpackningar ofta. Och smörj in er med en fuktighetsbevarande kräm om kroppen efteråt..
Jag duschar och tvättar håret varannan dag..har fett hår och väldigt torr hud.
Att tvätta håret så ofta som varje dag är inte bra för håret.
Ni som säger att ni har fett hår gör fel med att tvätta d varje dag. Har du fett hår ska du avvänja det. Jag hade samma problem.. nu har jag avvänjt det och duschar håret var 3.e lr 4.e dag. det är då de blir lite fett igen.
hur man avvänjer håret kan ni fråga om ni undrar.
Oj, jag måste säga att jag blir förvånad att så många duschar så sällan. Jag trodde i mitt stilla sinne att de flesta duschade varje dag. Det är ju mycket bökigare att tvätta intima ställen utan att ställa sig i duschen tycker jag så då kan jag lika gärna duscha på samma gång.
Sen ni som blir så uttorkade. Det finns hudlotion som återfuktar huden. Prova Essex lotion med karbamid i. Finns mot recept på apoteket. Funkar super mot torr hud.
Sen kan jag tillägga att jag aldrig låser på toaletten, utom när jag har gäster förstås. Fast jag har å andra sidan inga barn heller.
fantastik: Det är inte säkert att håret är fett bara för att man tvättar det för ofta. Jag hade aldrig fett hår förut, men nu har jag PCO och strul med hormonerna och då blir håret fett på kvällen även om jag tvättar det på morgonen samma dag.....så det spelar ingen roll hur jag bär mig åt, håret blir fett lika snabbt ändå.
Duschar varje dag och tvättar håret varje dag. Tränar man duschar man ju dessutom en gång till den dagen. Låser inte dörren, duschar i ca 10 min.