*Jag duschar oftast varje dag.
Jag duschar oftast varje dag. Men tvättar håret varje dag. Det är ett måste för jag har så fett hår.
Hur gör ni?
Jag duschar oftast varje dag. Men tvättar håret varje dag. Det är ett måste för jag har så fett hår.
Hur gör ni?
När jag jobbade så duschade/badade jag varje morgon. Ibland ett bad när jag kom hem, för att det är skönt. Hårtvått varannan morgon.
Nu när jag är mammaledig blir det varannan dag. *snuskfia* Nä, känner mig fräsch ändå faktiskt... hi hi, men om jag ska bort eller så är det klart att jag hoppar i badet.
Duschar varje eller varannan dag. Försöker med varannan dag eftersom jag har så torr hud. Tvättar håret varje gång jag duschar.
Varje dag. Tvättar då samtidigt håret.
Duschar eller badar varje dag, men tvättar håret varannan
Duschar varje dag, annars känner jag mig inte "vaken" o fräsch!
Håret blöts varje dag, men tvättas med shampoo o balsam ungefär varannan dag!
Varje eller varannan dag, som de andra, torrt eksemigt skinn! Tvattar haret varannan eller var tredje dag.
just nu blir det varannan ungefär..
Men får ni eksem även om ni smörjer in er med nån fuktighetsbevarande lotion efter duschen? Jag hade väldigt torr hud förut när jag inte smörjde in mig efter varje dusch. Distriktssköterskan rekommenderade Essex lotion med karbamid i och att jag skulle smörja in mig morgon och kväll. Jag gjorde det i ungefär 2 veckor och eksemen försvann. Nu behöver jag bara smörja in mig på kvällen när jag duschat.
Trynträ, håll med om att det är bättre att minska exponeringen till det huden reagerar mot istället för att behandla symptomet. *ler*
Jag duschar varje till varannan dag! men jag tvättar bara håret varannan. men jag blöter alltid håret och tar balsam i topparna! fast mitt hår blir rätt snabbt fett! sen smörjer jag in hela kroppen efter annars kliar det för jag blir så torr.