• Schnooglewookiemush

"White trash"

Börjar du också bli less på att höra uttrycket "White Trash", som forcerar här på familjeliv?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-12 13:20
    Eftersom några inte förstår vad jag menar i min trådstart, så gör jag om den.

Börjar du också bli less på att benämningen White Trash används onödigt mycket, i konstiga sammanhang?
    Så som barnnamn, skinnsoffor, rökare... etc.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "White trash"
  • Amanda us
    tea1982 skrev 2008-03-12 16:40:27 följande:
    Ja Zara e rätt coolt, men inte Zarrah.. :) Det heter en flicka på min sons dagis. Ja man vill ju vara LITE orginell, samtidigt - namn som Laser och Neon (nån kändis barn) borde ju FÖRBJUDAS.
    Hehe, Neon tycker jag lät lite coolt...bättre än att heta Melwin och sånt iaf hehe.
    Nä, men förstår lite vart du vill komma...man vill inte ha för udda namn ändå för det kan ju tom vara sämre för barnet i uppväxten.
  • tea1982
    Amanda us skrev 2008-03-12 16:40:42 följande:
    Det var kanske att ta i...men folk tycker Carolina Gynning gör ett "bra jobb" och ser upp till henne.Själv gillar jag verkligen henne måste jag säga, tycker hon e superskön människa!Men jag gillar inte Linda Rosing och jag funderar nu faktiskt på varför jag tycker som jag gör...
    Jag gillar inte Linda Rosing pga hennes ENORMA vilja att HELA TIDEN figurera i media. Kvinnan ringde upp Aftonbladet c:a 10 ggr på ett år med budskap om sitt och Faddes förhållande, faktum att hon gjort abort, att hon nu lämnar honom för att göra porr i Spanien, etc etc. Två dagar senare har de typ gift sig och skaffat en terrier, även detta figureras i media. VEM FAN BRYR SIG?? Vem ÄR hon egentligen??! Och varför SKRIVER de om henne??
  • Amanda us
    tea1982 skrev 2008-03-12 16:41:38 följande:
    Ja hon e ju rätt charmig, det tror jag faktiskt inte att Linda var... hon var ju mest påträngande, aggresiv och ... puckad om jag minns det hela rätt. Stor i munnen men inte så festlig. Carolina är ju åtminstone underhållande.
    Jo, fast båda blev kända på samma sätt...båda är blonderade, har sillikonbröst och båda är högljudda och ganska påträngande.
    Ändå gillar jag Carolina, jag skulle tom vilja vara lite mer som henne...frispråkig alltså medans jag ser Linda Rosing som ett offer.
  • tea1982
    Amanda us skrev 2008-03-12 16:41:43 följande:
    Hehe, Neon tycker jag lät lite coolt...bättre än att heta Melwin och sånt iaf hehe.Nä, men förstår lite vart du vill komma...man vill inte ha för udda namn ändå för det kan ju tom vara sämre för barnet i uppväxten.
    Nää Melwin e ju coolt. =) Ja där ser man, smaken är som baken. Men kallar jag dig white trash om du döper en pojke till Neon? Nej, jag inser bara att du har annan namnsmak än jag. Finns ju folk som döper sina barn till jättegammalmodiga namn (Britta, etc) och tycker det e hur the shit som helst. =)
  • mammutten81

Amanda us skrev 2008-03-12 16:37:56 följande:

Men vad är det som gör att vissa blir White Trash medans vissa inte...Ta Linda Rosing och Carolina Gynning.Linda tycker folk (inklusive mig själv) är sunkig, dålig förebild och trashig medans man tycker Carolina är en smart tjej.De har ju blivit känd på ungefär samma sätt helt enkelt...så vad är egentligen skillnaden.
    JA, jag tycker Linda är skabbig, men Carolina e inte skabbig.
    Det är väl bara att se hur de ser ut.
  • tea1982
    Amanda us skrev 2008-03-12 16:43:50 följande:
    Jo, fast båda blev kända på samma sätt...båda är blonderade, har sillikonbröst och båda är högljudda och ganska påträngande.Ändå gillar jag Carolina, jag skulle tom vilja vara lite mer som henne...frispråkig alltså medans jag ser Linda Rosing som ett offer.
    Hahaha!! Vad hemskt egentligen *tänker likadant*, men jag har faktiskt väldig svårt för att titta på Carolina också, tycker hon e SKITJOBBIG. På bild däremot e hon bland det vackraste som Sverige har att erbjuda.
  • DenÖdmjukaHögtÄlskadeGmoll
    mammutten81 skrev 2008-03-12 16:36:38 följande:
    Nej jag har inte tröttnat, men jag kan väl kalla dem skabbmammor i stället om det är bättre.
    *fnissar* och gör en mental anteckning måste komma ihåg benämningen skabbmammor
    reserverar mig för evt felstavningar och feltolkningar
  • Helena Gordon

Att Linda mer svartmålats från dag 1 kan ju ha med att hon blev "mamman som lämnade sina barn" att göra.
    Carolina är ju ensamstående och fri att göra som hon vill.

Kanske ...?

• Amanda us
    tea1982 skrev 2008-03-12 16:43:07 följande:
    Jag gillar inte Linda Rosing pga hennes ENORMA vilja att HELA TIDEN figurera i media. Kvinnan ringde upp Aftonbladet c:a 10 ggr på ett år med budskap om sitt och Faddes förhållande, faktum att hon gjort abort, att hon nu lämnar honom för att göra porr i Spanien, etc etc. Två dagar senare har de typ gift sig och skaffat en terrier, även detta figureras i media. VEM FAN BRYR SIG?? Vem ÄR hon egentligen??! Och varför SKRIVER de om henne??
    Jo, det har du ifs rätt i...men det gör även andra "kändisar".
    Men hon figurerar välidgt mkt för att göra så lite!
    Sedan stämmer inte allt...det där med porr i Spanien var inte alls riktigt på det viset och blev aldrig av heller.
    Men jag tycker också hon verkar "blåst"...det där med att starta parti var droppen, eller rättare sagt att först säga att man vill "förbjuda utvik" och sedan "viker ut" sig var lite droppen.

Men jag tycker inte en person som viker ut sig behöver vara en dålig förebild eller en dum människa...
  • tea1982
    mammutten81 skrev 2008-03-12 16:44:37 följande:
    Amanda us skrev 2008-03-12 16:37:56 följande: JA, jag tycker Linda är skabbig, men Carolina e inte skabbig.Det är väl bara att se hur de ser ut.
    Tror ni att det kan hänga lite på utseendet också? Typ om man SER fräsch ut så är man inte WT? Nu menar jag inte Carolina Gynning som både har välbetalt jobb och är barnfri, alltså förlorar hon många poäng i WT-kampen.
Svar på tråden "White trash"