• Disan

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

bebislängtan08: Såg först nu: Sååå ledsen för din skull!!

yess: tack tack, kan nog komma att behövas... Vet inte hur jag skall göra just nu!! Om vi inte får radhuset är det ju inte lika viktigt att skaffa nytt jobb, men ändå... Vill ju ha det riktigt bra!

Idag var tappen högt upp, men nådde den utan problem. Den är mjuk och helt rörlig, ungefär som den var, vad var det, dagen innan mensen kom eller så? Jaja, den är som den är. Fortsätter att känna på den tills denna cykel är slut iaf, sedan får vi se om jag orkar. Blir ju lite ledsen när man inte vet om det tjänar ngt till liksom...
    BabyRo född 070620
  • Disan

Härligt bebis!! Heja äl!!

SUperduper bumbi, så skönt när mensen är över!!!

Min äl närmar sig också. Men det blir ju inget försök denna månad. SÄkert inte nästa heller... Men, sådant är livet!!

Idag är tappen ff mjuk och lite mer öppen. Ja, den lever sitt eget lilla liv!!

BabyRo född 070620
  • Disan

bebis09: Men allt det här med radhusköp och att karlsloken inte vill byta jobb!! Usch... Blir så ledsen... Bor vi kvar här spelar det eg ingen roll, då har vi råd att föröka oss. Men om vi flyttar anser jag att vi inte har råd med det, han anser tvärt emot. Jag är extrem vad gäller ekonomi, men här tycker jag ändå att jag är rimlig.

Äh, jag vet inte!! Varken ut eller in!!

BabyRo född 070620
  • Disan

bebis: Försöka? Med att byta jobb eller bli gravida? Vill ju inte riskera att bli gravid om vi sitter på pottan... Känns ju liksom som att man gör det om vi skaffar fler barn om vi nu köper radhuset. Som det ser ut nu kommer vi att ha 4000 - 5000 kr över varje månad (efter räkningarna alltså) ända tills jag börjar jobba igen. Känns inte så fett direkt!

Idag har jag inte vågat känna på tappen, gjorde cellprov igår och hon skrapade tills det blödde... Tafsar igen imorgon!!

BabyRo född 070620
  • Disan

Hej alla glada!

Jag vill också att det skall var lite månad kvar och mycket pengar, eller något åt det hållet! Är också happy, skall få tillbaka lite drygt 2000 kr på skatten, känns bra! Eftersom jag jämkade förra året trodde jag att jag skulle bli återbetalningsskyldig. Men, icke sade Nicke!!

Glömde bort att känna på tappen idag, dumma mig, men tempade som vanligt iaf. Ingen äl än så länge, men den borde komma på söndag.

BabyRo född 070620
  • Disan

Men de där jävla äl-flytningarna, blir inte klok på dem! När jag först började få dem, för många år sedan, höll de på i en vecka ungefär. Sedan råkade jag bli gravid och efter aborten hade jag dem bara under ngn dag runt äl. Men nu kommer det lite grand ngn dag INNAN äl och sedan inget mer!! Konstigt!! Så var det när jag blev gravid med Ronja också, började väl för ngt år sedan.

Man undrar ju hur man är funtad...

BabyRo född 070620
  • Disan

bebis: Jag skall spå dig sedan ikväll, tänkte jag. Väntar tills karlsloken är hemma, så tar han lilltjejen. Det blir inget bra om man blir störd hela tiden Måste bara berätta lite mer ingående för dig, du har väl sett i plussa i sommartråden att min syster precis plussat? Hon och hennes karl har ju haft oskyddat sex i mer än ett år, de började undra om det ngnsin skulle gå... Den här cykeln hade dock de bestämt sig för att inte försöka, eftersom banken helt plötsligt började strula ang lån... Så de hade inget sex alls fem dagar innan äl och fem dagar efter. Så blev det ett plus!!! Men hallå, den månaden man bestämmer sig för att det inte skall bli ngt!! Så du, det finns så mkt hopp att det räcker för oss alla!!

BabyRo född 070620
  • Disan

Jag har lite äl känningar, stickningar, lite nu och då, så jag märker att det är på väg. Men än så länge inga trådar eller så! Konstigt, brukar komma på fredagen om jag skall ha äl på söndagen!

BabyRo född 070620
  • Disan

bebis: Nej, håller med dig där, är väl lika bra att strunta i testen! Tempar man så ger ju det samma resultat. Visst, man kan ju aldrig vara säker på att ägget verkligen har släppt, men ändå, visst hoppas man!

Vet faktiskt inte vad jag skall göra nu... Har ju äl på söndag och vi hade sex i morse och min älskade karl kom i mig... Är ju ngr dagar kvar och så, men ändå... Måste jag räkna ned till BIM nu???

BabyRo född 070620
  • Disan

bebis: Alltså, sitter bara här och inväntar att lillan skall vakna, borde ha vaknat för en stund sedan! Gillar inte att stressa när jag spår... Men jag lovar att göra det ikväll!!

BabyRo född 070620
Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?