• Disan

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

Idag är min mens nästan slut, underbart!! Men kom just nu på att jag glömde känna på tappen imorse, skall nog springa och göra det...

Kom på en till sak: Jag var ju ganska mörk "där nere" veckan innan BIM, men dagen innan blev jag ljus igen. Är ljus nu med.

Hur är ni andra fläckiga vänner? Eller gråa vänner, kanske det var

BabyRo född 070620
  • Disan

bebis09: Men oj! Tidig äl på gång då? Måste sträcket vara lika tjockt som kontrollstrecket?

iomi: hihihi, nej för ungefär en vecka sedan bestämde vi oss för att kolla färgen på snippan också Den skall tydligen vara mörk/mörklila när man är gravid. Jag kollar på de inre blygdisarna, och si så där veckan innan mens var de mörka, sedan som sagt, ljusnade de och nu ser de ut "som vanligt"

BabyRo född 070620
  • Disan

bebis: jag har varit busy!! Till stan med mor, sålt en tavla

Nu är jag dock här, men nu är ju du borta! Irriterande... Jaja...

Verkar ju som att du haft äl redan då!! Här går det undan, måste bero på rosenroten..! Tagit ngt test idag?

Själv glömde jag bort att känna på tappen både idag och igår, får ta nya tag imorgon!

BabyRo född 070620
  • Disan

Nej, men kom den alltså!!??? Sanslöst! Jag hoppades ju verkligen för din skull, trots att det kändes lite konstigt med hur din kropp betedde sig...

Men så klart att vi har saknat dig, vår fläckiga väninna!!

Min mens verkar inte vilja ta slut, håller på i en evighet!!

BabyRo född 070620
  • Disan

Hej bebislängtan!! Välkommen hit istället för i BIM vecka 12 Det låter ju toppen det där, lång och hård, det var min med ronja!! Även om många säger att den skall vara kort och mjuk.. Jaja, allas tappar är olika!! Skall du testa snart igen?

BabyRo född 070620
  • Disan

Äh, jag tycker att du skall göra ett nytt test!! Kan ju vara växtvärk och hormoner som du känner av

Nu skall jag iaf sova, är såå trött och håller nog på att dö.

Imorgon skall jag komma ihåg att känna på tappen igen. Får köpa lite post-it lappar!!

God natt tjejer!

BabyRo född 070620
  • Disan

bebislängtan:  Men gud så skoj!! Hoppas verkligen att det inte är ett felsträck nu, är sååååå trött på sådana!! Nu längtar vi ju till måndag och hoppas att det syns ngt då också!!

kaslin: Jo, jag vet hur det känns... Mår ff som att jag vore gravid, men det blir mindre och mindre för varje dag som går... Idag verkar det inte komma mer blod iaf, men jag har haft mens bra mkt längre än annars!! FF lite hormonell, känslig och öm i brösten, lite yrsel, men inte lika mkt som förra veckan. Jaja, det är som det är. Hemsk dröm du hade! Usch! Hoppas att nästa natt blir bättre... *kramar om*

BabyRo född 070620
  • Disan

Tjoho!! Hur går det för er alla??? Hoppas verkligen att bebislängtans mens INTE kom!!! Testet måste ha varit äkta!! Annars blir jag arg... Är ff arg över mina spökisar och det plusset jag fick på torsdagen som sedan försvann!! *grrrr*

Min tapp var i morse medelhård, kort och typ stängd. Det kan ju vara så här den är när den är stängd ordentligt innan äl, det tar stopp, men jag får in en liten bit av fingertoppen. Får se om den ändrats imorgon.

BabyRo född 070620
  • Disan
    yess: Jag gjorde ett försök förra veckan, men jag fick inte fram någonting alls! Så är det ibland... Men skall göra ett nytt försök, måste bara få lite tid och ork Just nu har vi satt igång med renovering av köket, så spännande! Vet inte om vi skall sälja vår lgh, men har hittat ett radhus vi vill ha Hoppas hoppas! (Ja, du kanske har läst om det i vi som skall plussa i sommar -tråden?)

Saken är ju den att jag bara kan spå när ronja sover, det tar för mkt energi annars, att vakta på henne samtidigt... De senaste dagarna har jag inte haft ngn tid alls när hon sover! Igår sov hon inte över huvud taget

Idag är tappen så hög att jag inte kommer åt den!!! Helknäppt!!! Den har aldrig varit så hög förut, vad jag vet. Når den verkligen inte! Känner en liten, liten bit av den, men inte mer än så. Kan inte uttala mig om hur den mår. Slidans bakvägg är stenhård också, känns som att den är ivägen. Ngn som varit med om liknande??
    BabyRo född 070620
  • Disan

kaslin: Spännande! Ja, det är ju inte omöjligt, om man säger så Vet inte alls hur vanligt det är, men eftersom det sker, så varför inte??

Elsa och Fannys mamma: Jaha, se så olika det kan vara! Så var din tapp när du var gravid och så är min nu, när mensen precis har försvunnit. När jag var gravid var min tapp jättelång och hård... Hmmm...

Undrar eg varför vi klämmer, verkar ju inte som att det finns ngt samband!

Jag är lite sad idag... Vi har ju pratat fram och tillbaka ang jobb och ev flytt och min karl vägrar byta jobb av olika anledningar. Jag vill inte skaffa syskon innan han har bytt jobb, eftersom jag inte vill riskera ngt ekonomiskt sett. Dessutom är hans arbetstider åt helvete!

Så nu vet jag inte om vi kommer att skaffa syskon inom det närmaste året.. KÄnns jättetrist!!!

BabyRo född 070620
Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?