Inlägg från: bumbi 84 |Visa alla inlägg
  • bumbi 84

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

det blir kanon tack!

Disan skrev 2008-03-16 21:42:40 följande:
    BIM:17/3: Lilltindra22/3: Bebis0923/3: Disan, Sundri27/3: kaslinPasserat BIM utan att plussa eller mensbumbi 84, BIM 12/3Blir det här bra?
  • bumbi 84

jaa ni...

Sundri fy fan för mensen den är inte välkommen!

får hoppas på er andra nu så vi kan samla ihop lite tapp fakta!

Bim+4 inget plus ingen mens tappen mer åt det hårda än det mjuka men iinte lika hård som igår. helt stängd. centrerad. mjukare i framkant.

• bumbi 84

oj vilken lång väntan. är det din enda grav?? tänkte om du plussat tidigt nån annan gång? har nämligen plussat innan bim dom andra gångerna! kram

kaslin skrev 2008-03-17 09:30:43 följande:
    bumbi 84 skrev 2008-03-17 09:27:37 följande:
    så länge mensen håller sig borta så är det ju brajag +:ade inte förran bim+16 med jennifer..
  • bumbi 84

ja så jag är nöjd med tappen men inte med grav testen hahhaahh
    Tack kramar

Bebis09 skrev 2008-03-17 09:30:49 följande:
    verkligen spännande, ja menar tappen borde va mjuk och öppen om det var dags för mensen *håller tummarna*
  • bumbi 84

tack för boken tycker det bara är intresant att läsa så det gör absolut inget. det måste ha varit en chock, men så mysigt. och i bilen vart ni inte nervösa? vi ville ha dom tätt men så har det ju inte blitt vi har hållit på sen i maj och hunnit med ett mf i vecka 12 , Nova har nu hunnit bli 12månader så man vill ju gärna att det tar sig snart. och sitta så här och inte veta är segt. man vill ju ha antingen eller så man kan gå vidare, antingen räkna ut Bf eller nästa Bim. men deet kommer väl så småning om . men när man sitter på Fl kan man ju inte släppa tankarna på att tänk om det är en liten i magen *suckar högt* kramar

kaslin skrev 2008-03-17 09:53:21 följande:
    bumbi 84 skrev 2008-03-17 09:42:25 följande:
    har ju en hög innan*L*alltså alvarligt talat så kommer jag inte i håg,bejamin som är 3 år visste jag inte änns om att jag var gravid,hade precis fått sebasian 6 månader innan,hade ingen mens,inga symtom inget..fick veta i vecka 16 att jag var gravid med benjamin av en slump åkte till gyn akuten pga att jag hade ont i tjej magen o den såg ut som en tennisboll,min tanke var ju fan nu har cystan kommit tillbaka.jag o maken åker in,hon gör ett ul o frågar när jag senast haft mens,inte vet jag har en bebis hemma o har inte fått tillbaka mensen ännu..jaha sa hon:din cysta är 16 veckor gammal,du har ingen cysta du väntar barn "liten chock" hon kollade mer nogrant o sa att bebisen mår jätte bra o utceklingen ligger där det ska,vi fick veta att det var en poike..kom hem fick smälta lite allt efteråt blev vi ju glada o lyckliga när chocken hade lagt ner sig,alla fråga ju mig du måste ha känt något men nej jag gjorde inte det,o visst har jag känt att något har kanske rört på sig,men min tanke var gaser o tarmana,eftersom dom lever eget liv efter förlossningen..nu blev ju ett svar som en hel bok,men kan inte sluta skriva när jag väl har börjatjag borde skrva en bok om mina fl,bejamin han föddes i full fart han inte till bb utan han kom i bilen.så min cysta är lite speciell................................... ....................att jag +ade så sen med jennifer kan ju va att just den månaden hade jag äl senare än vad jag trodde,det tror bm..
  • bumbi 84

dubbel äl kanske?? kolla med ett äl test om du har hemma!

Bebis09 skrev 2008-03-17 10:07:19 följande:
    Alltså va håller min kropp på med?Min tapp är som vid mens nu, ÖPPEN och mjuk!massa flytningar, nästan älflytningar.. skumtär som att jag skulle ha genomskinlig mens
  • bumbi 84

ja den förlossningen lär du aldrig glömma . nej det var nog tur att det inte var den första. men då hade det nog inte gått så fort heller. gud vad skönt att allt gick bra. tittar också på förlossnings akuten kan bara inte låta bli tycker det är helt underbart att se men även lite skrämmande i mellan åt. enda sedan min tös föddes har jag velat bli barnmorska. undra om det är för sent att plugga till det!? var inne och kikade på din press. ja du hade en liten hop har det varit jobbigt att ha dom så tätt? så många?

kaslin skrev 2008-03-17 10:17:19 följande:
    bumbi 84 skrev 2008-03-17 10:05:31 följande:
    jo det var skrämmande,men det gick fort.maken han inte änns ringa efter någon,sa till han att stanna bilen o komma till baksättet o då var vi mitt på motovägen så folk började ju stanna*L'sen från ingenstans så körde en polisbil förbi våran bil men kom tillbaka,redan då var huvudet ut,krystade två gånger till så var han framme,fick ju ha han i famnen tills vi kom till bb 5 min senare,gick ju snabbt med en polis bil framför o vi fick bara köra på.väl framme så blev jag bemöt av barnmoskr o läkare,han mådde jätte bra efter en snabb förlossning,dagen efter åkte vi hem.vet inte hur jag skull ha känt om han skull ha varit den första,men nu hade jag några innan o jag älskar att titta på förlosnings akuten så det hjäpte nog,att inte tappa fatningen vad man hållde på med,ända jag tänkte på var snälla gud låt inte navelsträngen vara runt halsen........
  • bumbi 84

ja det var märkligt. du får ta ett i morgon oxå och se om det blir starkare.

Bebis09 skrev 2008-03-17 10:27:21 följande:
    Har testat min lilla älsticka nuverkar inte vara nå utslag iaf... men teststrecket är starkare än igår... märkligt..kände på tappen igen då jag ändå var på toaoch nu var den hårdare igen och mera rundad i kanterna, kändes jättemärkligt faktiskt, från att ha varit öppen och jättemjuk och som en lilja till att ha blivit hårdare och som ett sår som växer igen från sidorna, märkligt eller hur?
  • bumbi 84

haha det är som här då hon klättrar över allt upp isoffan och stolar trappor om hon får chansen. ett riktigt krutpaket!

kaslin skrev 2008-03-17 10:37:54 följande:
    ja det är konstigt.bumbi 84jag tycker inte att det är jobbig,nu idag har dom ju varandra att leka med men visst erkänner jag att det inte har varit lätt allagångerna..........lill tjejen är ju värst nu*L*med all klättrande som hon kommit på
Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?