Inlägg från: bumbi 84 |Visa alla inlägg
  • bumbi 84

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

jag har provat dom men aldrig fått stegring på dom , å då blir det dyrt

Annaklaran skrev 2008-03-19 11:15:13 följande:
    Ja visst måste jag väl räknas som passerad BIM! Men det skadar ju inte att dra på lite, för att vara super säker!ALLA:Jag vill bara varmt rekommendera Clerblue digital ÄL-test om ni inte testat, dom är lite dyrare men man får sju stickor! Man behöver inte använda alla samma månad om man har lite koll.Då vet man liksom och kan utesluta att man missat!
  • bumbi 84

jag räknar bakåt 14 dagar. har kontrollerat med stickor bara. vet att det kan visa plus tidigast 6 dagar efter äl.

kaslin skrev 2008-03-19 11:21:31 följande:
    bumbi 84 skrev 2008-03-19 11:14:22 följande:
    om vi går efter datumet då den 14:de,då skull jag var äl+5men om jag tror att det var dagen innan då ligger jag ju på äl+6hur räknar ni era äl datum ungefär(nu utan stickor)från första bim dagen 12-16 dagar eller från bf bim dagen alltså bakåt 12-16 dagar.
  • bumbi 84

tråkigt om det ska gå så långt men bättre det än ingen bäbis alls

Bebis09 skrev 2008-03-19 11:22:33 följande:
    hur mycke jag än vill tro på det så tror jag inte på detjag vet inte snart vad vi ska ta oss till.. fertilitetsläkaren pratade ju tom om IVF! ska man behöva gå så långt?
  • bumbi 84

en till som vaknat nu

kaslin skrev 2008-03-19 11:30:04 följande:
    nu har trollet vaknat efter 2,5timm så lunch o öppen förskola,tittar in senare igen
  • bumbi 84

ja a du det är inte lätt det här

kaslin skrev 2008-03-19 14:04:03 följande:
    en fråga bara det står ju på viktoria att räkna bakåt om mencykeln är 32 dagar,annars räknar man 14 dagar frammåt efter mensens första dag.vet att det är olika för alla men jag undrar bara,för om jag räknar från min första mens dag 14-16 dagar frammåt så stämmer det på mig om man går eftet att jag redan har symtom.äl mellan dag 10-13,hade bim 26/2 31 dagarscyckel,räknar jag bakåt så hamnar jag till den 14:de.hade ju så tydliga äl symtom som inte gick att missa.Ny är jag förvirrad,och det smakar skit i min mun oxå metalsmak o min men är beräknad att komma om en vecka.är det något så i så fall har jag inte känt så här med mina andra graviditeter.med jennifer kom det dagen innan bim senast ändå +ade jag senare..
  • bumbi 84

skumt men är du säker på att det inte är äl igen då?

Bebis09 skrev 2008-03-19 14:15:12 följande:
    Humlyssna på det här dåHög tapp, alltså långt där inne... öppningen neråt eller vad man ska säga... står jag på huk känns öppningen neråt rumpan... ÖPPEN och jättemjuk!! Sen massa genomskinliga vattninga och lite trådiga flytningar, precis som vid ÄL!
  • bumbi 84

haha nej det är nog lite väla mkt. som kaslin sa så är ju vattniga och trådiga även tecken på grav.

Bebis09 skrev 2008-03-19 14:22:28 följande:
    kan väl inte ha äl 4 gånger på en cykel? nä har ju testat med ältest och inte fått utslag fick ju det den 7-8 och ev den 10.e mars
  • bumbi 84

har oxå suttit med handen på magen på kvällen när man tittat på tvn och undrat om det är en liten knort där inne

Disan skrev 2008-03-19 15:34:38 följande:
    Skumt bebis09!! Jag har också ganska vattniga flytningar, men inte trådiga som vid äl. Vet dock inte hur det brukar vara så här dags i cykeln. Tror att jag brukar ha mer som lotionaktiga innan mens... Men är inte säker.kaslin: Jag förstår ingenting heller!! Satt just och tänkte på att jag inte hade ngn mensvärk längre.. Så vips, kom den tillbaka!! Men om jag inte får plus imorgon tappar jag nog hoppet... Är säkert bara min kropp som retas lite, bara för att vi vill så gärna!! Känns helt stört, är fylld med kärlek till det lilla fröet som ligger i tjejmagen!! ...och då vet jag inte ens om det verkligen ligger ett frö där... Känner ngn annan så? Jag menar, kom på mig själv igår med att ha handen på magen och mysa... Ehhh, okej om man vet att det finns ngn därinne, men... :-/
  • bumbi 84

haha nej det är inte lätt man får nästan gissa till sig vissa saker

kaslin skrev 2008-03-19 15:58:03 följande:
    äh,vad svårt det är att läsa o först danska fattar ju inget
Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?