Inlägg från: bumbi 84 |Visa alla inlägg
  • bumbi 84

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

du måste känna på din tapp ett par dagar för att känna förändringarna. för alla är olika. jag får in toppen av fingret när min är stängd!! fått ett barn. Lycka till och välkommen i tappgänget!

Digitalis skrev 2008-03-19 10:29:04 följande:
    Hej hej! Har hittat hit via "min egen" BMI-tråd, det är Bebis09 som var så vänlig och länkade. Har precis känt på min tapp för första gången i mitt liv! Satte mig på huk på toagolvet och kände försiktigt med skrubbade fingrar (pekfingret). Tappen var väldigt mjuk, bakåtvänd och som det verkade kanske aningen öppen? Jag har ju ingen aning om hur "hålet" ska kännas eg, kändes inte som en öppning eller ett hål, utan snarare som äsch jag vet inte hur jag ska förklara. Jag kunde känna var ingången var till livmodern i alla fall och den var kanske något öppen? Eller inte? Någon som kan hjälpa mig med hur det känns när den är öppen eller stängd? Jag fick barn april 2006, mitt första. Och hoppas att mensen inte kommer på lördag.
  • bumbi 84

ja vi hoppas nu att det är plus för oss. jag hoppas att jag äl mkt senare än jag tror...

Bebis09 skrev 2008-03-19 10:19:08 följande:
    va skumt alltså!!min tapp är också halvmjuk.. öppen, och låg alltså långt där inne... vita här också sååå skumt! jag vill verkligen ha ett PLUS nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!
  • bumbi 84

Nick: BIM: ÄL: TAPPEN:
    Bebis09 22 mars 9 mars Mjukare än tidigare, mera öppen, låg!

Bumbi84 13mars 1mars? halvmjuk stängd högt

• bumbi 84

Nick:... BIM:... ÄL:....... TAPPEN:
    Bebis09 22 mars 9 mars Mjukare än tidigare, mera öppen, låg!

Nick:... BIM:... ÄL:...... TAPPEN:
    Bumbi84 13mars 1mars? halvmjuk stängd högt

• bumbi 84

ja den lägger ju sig där när du skrivit ett inlägg! maqn hittar nått nytt nästan varje gång man sitter här!
    ja så länge blodet är borta är det ju bra men då vill jag byta det till ett plus.. annars får det komma . väntar med spänning på resultatet!

Annaklaran skrev 2008-03-19 10:54:07 följande:
    bumbi 84 skrev 2008-03-19 10:20:29 följande:
    Nej nu så! Jag upptäckte just att man kan lägga tråden i favoriter! Väldigt bra!!!Uppdatering! Tapp hård lite bakåtlutad, stängd. Jag antar väl att det är bra så länge den inte ger ifrån sig något blod! Jag såg i kalendern idag att det är precis fyra veckor sedan jag hade mens senast, jag fick ju dock ÄL-lite tidigare... Så jag räknade därefter, var det rätt tro? Hur som helst. Ibland drar det ihop sig där nere och gör vansinigt ont, och just nu är det helt lugnt! Vi ska testa senare, Pär tycker att det är spännande att vänta, jag vill både och men helst få det klart!!
  • bumbi 84

det kan mky väl vara så. har du testat med äl test eller vet du bara??

kaslin skrev 2008-03-19 11:03:47 följande:
    blir lite fundersam här!jag har ju en menscykel på 31 dagar,senaste mens 26/2,nästa bim 27/3 min äl skull inträffa mellan den 11_14,14 skull vara så att äl sker..Men nu undrar jag ifall det kan vara så att ägget har släpt sig en,två dagar innan,det kan det väl göra?ni som vet,kom igen tjejer.För jag känner hur det drar sig vid ljumskarna,svullen i magen,sticker i ägg stockarna o nere vid kisse murransen igår så svartnade det till för ögonen bra,äter hela tiden eller ha suget efter något,brösten ömmar som bara den idag,igår så hade jag stickningar runt bröstvårtorna..Nu har jag fått lite hallsbränna oxå..kanske sken gravid dåmen har aldrig varit någon symtom letare innan.. vad tror ni,om man räknar efter min cyckel..
  • bumbi 84

japp vet vad du menar. men om du antar att äl var ett par dagar tidigare. vilken dag efter äl är du på nu?

kaslin skrev 2008-03-19 11:11:24 följande:
    bumbi 84 skrev 2008-03-19 11:07:49 följande:
    jag vet bara,har inte testa med äl,hade såna flytningar början av förra veckan att jag kunde få lång bro åt alla hållsen att jag kände av det ont i äggstockarna och var öm när vi hade sex,var tvungen att byta ställning om du vat vad jag menar
  • bumbi 84

ja den ska vara stängd innan mensen den öppnar sig nån dag innan. är du gravid förblir den stängd

Hoppet 3 skrev 2008-03-19 11:15:28 följande:
    Hej på er!Jag är i förvirringens stadie nu och har BIM på annandag påsk (måndag)Jag är alltså på BIM -5 tror jag. Min tapp är mjuk "spetsig" längst fram och hålet som känns platt är stängd och det är där det är mjukt (formen av tappen känns som att man skivat en gurka snett om ni förstår) hihi vet inte hur jag ska förklara annars. Tappen känns centrerad.Är det normalt att tappen är stängd innan mens?Övrigt är att jag har lite mensvärk inget annat.
  • bumbi 84

det lät bra för så känns min med på bim+6

Digitalis skrev 2008-03-19 11:15:20 följande:
    Tack för svaren allesammans! Kollade precis på ett par (danska?) sidor med text och bilder, där stod att tappen vid tidig graviditet kändes både mjuk och hård, hård en bit under och mjuk ovanpå (om någon fattar haha) och exakt så kändes min! Så nu är ju hoppet högt uppskruvat!
  • bumbi 84

hoppas påm att det bara var för tidigt att testa *kramar*

Bebis09 skrev 2008-03-19 11:14:57 följande:
    Testat så nu kan mensen komma!
Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?