• jojoje

Gallstensoperation!

Är det någon som opererat bort gallan? Hur var det? Har man ont efteråt mm. berätta... Ska göra operation i Eskilstuna, är det någon som gjort det där och vet om de är bra? Hur länge fick ni vänta på operation där....Är livrädd, men samtidigt vill jag ha det gjort så jag slipper ha ont och kan äta vad jag vill. SNÄLLA SKRIV!!!!

• Svar på tråden Gallstensoperation!
  • jojoje

Hallå....det närmar sig med STORMSTEG och jag har verkligen PANIK!!!!!!!

• Mary7812

jojoje skrev 2008-05-08 14:20:21 följande:

Det kommer att gå bra! Jag opererade mig när jag var 16 för det är tydligen ärftligt med gallsten... Klart att det gjort ont när jag vaknade och några dagar efter men det läker ihop snabbt. Jag gjorde både titthål och öppen operation så nu har jag ett fiiint ärr över hela magen men det skiter jag i. Tänk inte Panik utan tänk att du kommer ha ont efter operationen men varje dag kommer det att bli bättre och snart är det inte långt kvar tills du är Up & running as usual igen. Det är en standardoperation för läkarna.

Lycka till!
  • musli
    jojoje skrev 2008-05-08 14:20:21 följande:
    Det kommer gå jätte-bra!!! Berätta för sjuksköterskorna att du har panik-ångest så får du lugnande innan du åker ner på operation plus att operations-syrrorna ger dig nåt som gör att du svävar in i operations-salen! Jag hade också panik innan operationen men det gick jättebra!!! *kram*
  • Ericsmamma

min sambo opererade bort gallan, det gick jättebra för honom. han fick 4 pyttesmå titthål och ett som va lite större då 2-2,5 cm. eftersom dem gör sådan titthålsoperation piggnar man till fortare och man behöver inte vara sjukskriven så länge. han va sjukskriven 10 dagar.

• jojoje

Tack för alla era svar, men jag är i alla fall jätterädd...inte för själva operationen tror jag, utan mer för känslan innan och efter, vet inte riktigt själv, men rädd är jag....Sen måste jag ju vara ifrån min lilla son en natt också, usch!

• sallybuse

De kommer att gå hur bra som helst Min dotter på 24 år gjorde sin gallstensoperation för en vecka sen.Innan op hade hon ju jätte ont.Men efter op så gick de bra.Hon hade ju ont efter med nu är det hur bra som helst.Hon var och jobbade igår.Och idag skulle hon gå ut en sväng i skogen med sin pojke.Och hon var utan sin pojke i 6 dagar.Och hon saknade honom helt klart.Men nu mår hon bra.Och styngnen ska hon ta bort nästa vecka.

• jojoje

Hoppas det!

sallybuse skrev 2008-05-10 13:07:33 följande:
    De kommer att gå hur bra som helst Min dotter på 24 år gjorde sin gallstensoperation för en vecka sen.Innan op hade hon ju jätte ont.Men efter op så gick de bra.Hon hade ju ont efter med nu är det hur bra som helst.Hon var och jobbade igår.Och idag skulle hon gå ut en sväng i skogen med sin pojke.Och hon var utan sin pojke i 6 dagar.Och hon saknade honom helt klart.Men nu mår hon bra.Och styngnen ska hon ta bort nästa vecka.
  • sagogryn

Min son var 3 månader när jag operade bort gallan och vi fick ligga på BB så att jag inte skulle behöva avbryta amningen eller vara ifrån sonen. Jag kunde amma direkt efter op. Underbart att bli av med gallan, slippa anfallen och få må bra. Jag kan äta vad jag vill nu och mår toppen. Kanske kan du prova fokusera på det? Hur skönt det ska bli att slippa gallan och få må bra. Håller tummarna för dig! Kram!

• natjess

nar e de du ska operera dig ???

• jojoje

På onsdag....

natjess skrev 2008-05-10 22:46:27 följande:
    nar e de du ska operera dig ???
Svar på tråden Gallstensoperation!